NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
O.R.B.: Okrągłe Roboty Bojowe
Autor Wiadomość
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 21-12-2005, 14:26   O.R.B.: Okrągłe Roboty Bojowe

O.R.B.: Okrągłe Roboty Bojowe
Gdzie? - specjalne areny do walk.
Gatunek? - strzelanka survival (myszą), obszar gry 640x480, pole gry 1280x960
Co?:
Walczymy O.R.B.-em przeciwko pojawiającym się wrogim O.R.B.-om bronią typu: railguny, k. maszynowe, działka plazmowe, rakietnice (wrogowie mają to samo + piły). O.R.B.-y nie poruszają się normalnie, ale skokowo: im dłużej przytrzymamy ppm tym szybciej w kierunku kursora wystartuje O.R.B. W locie może się obracać i strzelać na boki. Jeśli bronią jest railgun albo działko plazmowe (coś energetycznego), to im dłużej trzymamy lpm, tym potężniejszy będzie strzał. Amunicja do broni pojawiała by się losowo na planszy, bonusy też.

INFORMACJE GRAFICZNE:
Rozmiar O.R.B.-ów to 48x48 pixeli (okrągłe oczywiście). Widok z góry. Gra ma się rozgrywać w przyszłości, więc plansze i O.R.B.-y byłyby futurystyczne. Co tu więcej pisać? :)

BONUSY:
Spowolnienie czasu - wszystko porusza się wolniej przez 10 sekund czasu rzeczywistego,
Turbo - dwa razy silniejsze skoki przez 15 sekund,
Superbroń - dwa razy większe zadawane uszkodzenia przez 10 sekund,
Osłona - wrogowie szkodzą tylko 25% tego, co zwykle przez 10 sekund,
Ulepszenie broni - o 5% większe zadawane uszkodzenia na stałe,
Ulepszenie napędu - 5% siły skoku więcej na stałe,
Ulepszenie pancerza - o 5% mniejszych szkód na stałe,

BROŃ (uwaga: prędkość px/l oznacza pixele na pętlę):
Railgun - natychmiastowo (400 px/l) dolatujący strzał. Uszkodzenia: 100-1000. Po strzale do rozpoczęcia kolejnego ładowania potrzeba 2 sekund. Wykonany przez kilka animowanych fragmentów tworzonych dzięki Fast Loop.
MG - karabin maszynowy - co 0.1 sekundy z prędkością 20 px/l wystrzeliwywany jest pocisk zadający 50 obrażeń.
Plazma - powoli poruszający się pocisk (8 px/l) zadający 120-1200 obrażeń. Strzał ograniczony jedynie myszą.
Rakiety - poruszające się sinusoidą (fala, okrągły zygzak jakby ktoś nie wiedział :) ) z v=14 px/l pociski. Po przeleceniu odległości od O.R.B.-a do kursora razy 157/100 (bo leci krzywo) wybuchają. Tak samo przy kolizji z wrogiem. Wróg jest uszkodzony rakietą (200 obrażeń) i wybuchem ==(10* (50 / (R+1))) gdzie R to odległość wroga od środka wybuchu. Przy odległości R=0 byłoby to 500 uszkodzeń. Strzał co 1 sekunda.

O.R.B.-y:
Krajacz - jeździ z piłą zadając 20 uszkodzeń na pętlę kolizji z nim. 800 zdrowia.
Ołowiowiec - MG. strzela seriami, gdy daleko i fullauto przy małej odległości. 1250 zdrowia.
Plazmator - podobnie jak ze snajperem. Brak zezu, celuje z wyprzedzeniem (zależnym od prędkości gracza). 1600 zdrowia.
Snajper - z railgunem. Jeśli gracz się porusza wolno próbuje strzelić z pełną mocą. Gdy porusza się szybko strzela częściej. Zez generowany losowo. 2000 zdrowia.
Rakietnik - przy zbyt małej odległości oddala się, aby nie rozwalić samego siebie. Strzela co sekundę. 2700 zdrowia.
Gracz - 10.000 zdrowia.

Warto przeprowadzić modyfikacje wartości uszkodzeń i w ogóle już w betatestach.
Wszelkie niedopowiedzenia i takie tam rozwieję zaraz po zadaniu odpowiedniego pytania :) ja gry nie robię, bo nie potrafię na nią znaleźć czasu, ale mogę pomóc w technikaliach.



(c) RomanX'05
 
     
Omenski
Starszy kapral


Pomógł: 2 razy
Posty: 40

1019 Prestiż
Wysłany: 27-12-2005, 12:20   

Ciekawa koncepcja ruchu i zapowiedź kilku fajnych (tj. nieoczywistych do zrobienia)efektów.
Zastanawia mnie kilka aspektów technicznych gry:
1) Spowolnienie czasu
2) Broń snajperska bardzo szybka (choć to, że za szybka może kusiś autora o ułatwienie sobie roboty :D )
3) Celowanie z przewidzeniem przez przeciwników.

Oczywiście te efekty są jak najbardziej wykonywalne, ale jestem ciekawy w jaki sposób zostanie podjęte to wyzwanie.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 27-12-2005, 15:56   

1. Na stronie NukeSoftu jest odpowiedni silnik (Matrix). Jest na to jeszcze kilka sposobów, zawsze można któryś wybrać.

2. Niespecjalnie rozumiem w czym rzecz. Za szybka? Ułatwianie roboty? Co? :/
Z tego, czego się domyślam chodzi o to, że autor mógłby tworzyć pocisk od razu u celownika - ułatwiając sobie robotę. Bez sensu, bo co z przeszkodami na arenach? Przy strzale uruchamiana byłaby pętla wykonująca 400 iteracji. Na przykład.

3. Efekt łatwo wykonać, potencjalny autor gry mógłby np. dla każdego wrogiego O.R.B.-a mającego broń, której pociski lecą względnie powoli: rakiety, plazma, mg stosowne obliczenia (kalkulacje podobne do tych od ruchu per pixel z użyciem FL, nieco zmodyfiowane). Wróg celowałby w punkt obliczany na podstawie:
a) prędkości ruchu gracza,
b) kierunku gracza,
c) prędkości pocisku,
d) odległości wroga od gracza.

Mam nadzieję, że jeśli te problemy odstraszały kogoś, to teraz tego nie robią :)
 
     
Omenski
Starszy kapral


Pomógł: 2 razy
Posty: 40

1019 Prestiż
Wysłany: 27-12-2005, 18:50   

Co do (1), to mam nadzieję, że ten efekt nie będzie zrobiony sztucznie przy pomocy TimeX (delay), tylko czegoś prawdziwego :) . Zawsze można spróbować korzystać z FL lub AutoFPS - ano się wie.
W (2) z tym ułatwianiem sobie roboty miałem na myśli, że będzie pomijane zwolnienie dla tego pocisku.
(3) - Efekt pewnie, że da się wykonać, kwestia tylko na ile efektywnie. Swego czasu testowałem AI m. in. z tym algorytmem, ale że coś później zacząłem przesadzać, to ... ostatecznie nie wiem czy kod był rzeczywiście taki obciążający czy tylko takie wrażenie na mnie wywarł.
...
Zaraz zaraz, jeśli będziemy po 1 px wyliczać aktualną pozycję kuli i celu w który ma trafić by wyliczyć odpowiedni kąt strzału, to... zamulimy momentalnie kompa :| (ale do mojego ale - w sumie taki algorytm odpala się 1 na jakiś czas, tylko jaki?).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group