[TGF] Semitransparent i Image Object |
Autor |
Wiadomość |
bmatrix
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 204
2055 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:15 [TGF] Semitransparent i Image Object
|
|
|
Mam 3 pytanka:
1. Czy można jakoś zrobić aby semitransparent danego obiektu był ustalany na podstawie wartości globalnej?? Bo chcę aby użytkownik wpisywał jego wartość, a następnie obiekt "x" miał taki semitransparent jaki wpisał użytkownik.
2. Jest jakiś plugin do tgf a'la Image Object (ten co jest już na samym początku w zakładce Multimedia), który wczytuje pliki: bmp, jpg i gif?? Bo image object nie wczytuje .jpg i .gif. Dobrze gdyby posiadał funkcję wymienioną niżej.
3. Także pytanie o objekt wczytujący grafikę: Jak zrobić aby w jakimś takim objekcie (nie musi być ten co wczytuje w/w wystarczy w Image Object) pokazywał się obrazek na podstawie tego co user wpisał w EditObject?? Wiem jak takie coś zrobić ale Image Object nie ma funkcji wczytywania obrazka na podstawie tego co wpisał użytkownik. |
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 296
22921 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:22
|
|
|
Ad 1 - nic z tego, taka sztuczka dopiero w MMF.
Ad 2 - z tego co wiem, też nic z tego. |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Natie
Bohaterka
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomogła: 7 razy Posty: 380
10110 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:22
|
|
|
1. Można jedynie w MMF, w TGF możesz zrobić ( jeśli to nie są obiekty ruchome) na przykład tak że fastloopem stwarzasz obiekty aktywne o przeźroczystości 99% tyle razy ile gracz wpisał. Nie polecałabym jednak tego do obiektów ruchomych , co zresztą mogłoby być kłopotliwe i przeciążajace i tak niski limit obiektów aktywnych w TGF ( bodajze 262 ).
2. Niestety tylko MMF, spróbuj użyć tego plugina pod TGF, bo nie daję głowy ale kiedyś zmieniłam w jakimś pluginie cox na gox i działało. Nie we wszystkich pluginach taka zmiana działa, tego jestem pewna, bo przecież "troche" kod MMF różni się od TGF |
|
|
|
|
bmatrix
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 204
2055 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:25
|
|
|
Aha, to dzięki za to, jeszcze dopisałem pytanie trzecie, to chyba można już wykonać w tgf? |
|
|
|
|
Natie
Bohaterka
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomogła: 7 razy Posty: 380
10110 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:28
|
|
|
Oczywiście - New picture potem wybieraz Expression ( wyrażenie ) i wpisujesz np.
Kod: | appdrive$ + appdir$ + "/data/obrazki/mapa.bmp" |
|
|
|
|
|
bmatrix
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 204
2055 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:30
|
|
|
Ok, dzięki za pomoc. Mrs. Evil ma punkt pomoc a PoW 20 punktów prestiżu. |
Ostatnio zmieniony przez bmatrix 11-07-2006, 16:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:48
|
|
|
1. MMF. Możesz też oszukać TGF'a i użyć Bullet Object (gdzie da się zmieniać dynamicznie efekt wtapiania). Niezbyt to wydajne i w ogóle.
2. Tylko JPG nie czyta, z gifami nie ma problemu. Chyba nie sprawdziłeś zbyt dokładnie?
3. Jako warunek sprawdzasz zawartość Edit Box'a, a jako akcja - "New picture", gdzie podajesz ścieżkę do pliku, np. ".\blabla.gif" |
|
|
|
|
bmatrix
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 204
2055 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 22:58
|
|
|
Dobra dzięki . Można dać LOCK. |
|
|
|
|
|