Widok poziomu i mapy w GM

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
copperdragon

Artykuł ten opisuje, jak zrobić normalny widok poziomu i mapę do labiryntówek/strategii/innych gier, w których może występować mapa. Mapa ta będzie miniaturą poziomu wyświetlaną w lewy górnym rogu planszy.

Realizacja

Normalny widok poziomu

1. W edycji poziomu wejdź w zakładkę "views".

2. Zaznacz "Enable the use of Views".

3. W "View 0", który będzie odpowiadał za normalny widok poziomu, zaznacz "Visible when room starts".

4. Żeby poziom był w skali 1:1, parametry W i H w "View in room" oraz "Port on screen" muszą być równe.

5. Zalecane jest, aby parametry X i Y w "Port on screen" były równe 0.

6. W "Object following" wybierz obiekt, który ma zawsze być widoczny.

7. W "Hbor" wpisz połowę wartości W z "Port on Screen", a w "Vbor" połowę wartości H. Dzięki temu obiekt będzie na środku (chyba, że będzie się zbliżał do skraju poziomu).

Tworzenie, włączanie i wyłączanie mapy

1. Jeśli mapa ma być zawsze włączona, w "View 1" zaznacz "Visible when room starts".

2. Oto, co należy wpisać w parametry "View in room":

  • X i Y - 0

(gdzie W - szerokość poziomu, H - wysokość poziomu)

3. Oto, co należy wpisać w parametry "Port on screen":

  • X i Y - 0

(gdzie W - szerokość mapy, H - wysokość mapy)

4. Jeśli chcesz, żeby mapa była włączana i wyłączana przez użytkownika, najpierw stwórz takie zdarzenie w obiekcie bohatera:

Key press >> Letters >> M

5. Tam dodaj zdarzenie "Execute a piece of code" i wpisz:

if view_visible[1]=0 
  view_visible[1]=1 
else 
  view_visible[1]=0 

Przypisy

1 może być oczywiście inny klawisz, tylko M jest najczęściej używane do pokazywania map.

Źrodło

http://www.romanx.kosa.net.pl/nukebrds/phpbb/viewtopic.php?t=977