Tankwars

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Tankwars
Tankwars.jpg
gatunek gra zręcznościowa
data wydania wrzesień 2006
stworzone w Game Maker
autor morty
język polski, angielski
strona www otorowski.com/gry/tankwars
pobieranie pobierz

Tankwars - darmowa gra zręcznościowa, stworzona w programie Game Maker przez MOGAMES. Gra została przyjęta dość ciepło - recenzenci zwracali uwagę na staranność wykonania gry i grafiki, jako słaby punkt wskazując grywalność, która nie wszystkim przypadła do gustu. Gra dostępna jest w dwóch wersjach językowych.

O grze

Tankwars to klasyczny remake znanej z konsoli NES gry Battle City (aka Tanks). W stosunku do oryginału różni go ulepszona grafika, nowe tryby gry (deathmatch, przetrzymanie flagi), bardziej rozbudowany edytor etapów oraz szereg ulepszeń i zmian w gameplayu.

Specyfikacja

Gra zwiera:

  • 100 poziomów do gry w trybie solo i kooperacji (w tym jedna z bossem)
  • po 7 dodatkowych plansz dla trybów Hold the Flag i Deathmatch
  • ukryte plansze

co łącznie daje ok. 120 etapów. Nowe mogą być tworzone i zapisywane w nieograniczonej ilości na dysku.

Zasady gry

Celem gry jest zniszczenie wszystkich wrogów, przy jednoczesnym uchronieniu od utraty wszystkich żyć lub zniszczenia swojej bazy (przedstawianej w postaci małej żaróweczki). Można grać zarówno w pojedynkę, jak i we dwójkę w trybie kooperacji, rywalizacji lub przetrzymania flagi.

W trybach solo i kooperacji gdy zostanie zniszczony ostatni wróg na planszy, a przynajmniej jeden z grających nie stracił wszystkich żyć i baza pozostała niezniszczona, to etap jest ukończony zwycięstwem, i rozpoczyna się następny. Jeśli żaden z grających nie ma już żyć, lub też baza została zniszczona, gra kończy się przegraną

Tryby rywalizacji i przetrzymania mogą się skończyć jedynie zwycięstwem, przegraną lub remisem obu graczy. W trybach tych nie ma limitu żyć, nie ma również bazy

Plansze w grze skonstruowane są na kanwie siatki 16x16 o wymiarze 30x26. Na planszy znajduje się zawsze baza, której bronimy, od 1 do 7 miejsc pojawiania się wrogów, po jednym miejscu pojawiania się obu graczy, oraz inne klocki - przeszkody. Rodzaje przeszkód zostały omówione w następnym dziale.

Gracze nie są bezbronni - dysponują bronią o nielimitowanej liczbie amunicji. Niestety, jest ona dość powolna i niezbyt szybkostrzalna - można to odmienić za pomocą bonusów, które zostaną omówione dalej.

Gracze posiadają pewną ilość żyć, każde z nich to potrójna porcja zdrowia, która wystarcza na przyjęcie trzech strzałów przed utratą życia. Utrata wszystkich żyć oznacza zakończenie gry dla danego gracza (lub zakończenie w ogóle, jeśli grał tylko jeden).

Na planszy w zależności od poziomu trudności przebywa naraz od kilku do kilkunastu wrogów, pozostali pojawiają się, gdy łączna ilość wrogów na planszy zmaleje poniżej tego poziomu. Siłą wrogów jest raczej ich ilość niż inteligencja - łącznie w czasie gry w jedną planszę w zależności od poziomu trudności należy pokonać od 28 do 56 wrogów!

Każdy wróg ma pewną ilość energii, wybieranej losowo przy pojawieniu się na planszy. Ilość energii nie jest wyświetlana, ale można zauważyć, że im bardziej wróg jest podświetlony na czerwono, tym więcej energii posiada. Migający wrogowie to nośnicy bonusów (patrz następny dział)

Podczas gry można zdobyć bonusy, których łącznie jest kilkanaście. Niektóre z nich mają charakter stały - dodają życie, uzupełniają zdrowie itp. - inne (tzw. ulepszenia) mają trwały charakter i dają określone korzyści graczowi, który je zdobył do momentu zniszczenia czołgu.

Ciekawostki

  • nazwa gry na etapie kodowym brzmiała BTanq, w fazie alfa Tankit, w fazie beta Tankill
  • kilka plansz odnosi się do osób lub produkcji klikowych

Linki zewnętrzne


Exquisite-khelpcenter.png
Klikipedia posiada recenzję tego projektu, której autorem jest copperdragon
Kliknij aby przeczytać