Star Trek Temporal Distortions

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Star Trek Temporal Distortions
Temporaldistortions.jpg
gatunek Symulator
data wydania Wrzesień 2009
stworzone w Multimedia Fusion 2
autor Pisarz
język angielski
strona www [1]
pobieranie Niedostępny

Star Trek Temporal Distortions - gra symulacyjna, w której przejmujemy dowodzenie nad jednym z trzech statków kosmicznych (Budapest, Afterlife, Dauntless). Gracz dostaje do wykonania misje - jest ich ok. 15.

Gra została opublikowana we wrześniu 2009, po prawie roku nieustannych prac nad projektem. Z początku zapowiadała się jako hit tego roku, lecz z powodu poważnych błędów, jakie zostały odkryte później przez graczy, nie zdobyła większej popularności.

Fabuła

Później ją wpiszę, nie mam czasu teraz.

Kalendarium

  • 19 stycznia, 2009 - Projekt został odkopany i całkowicie odmieniony. Zamiast być klonem Pegazusowej gry, stał się czymś w rodzaju Bridge Commandera w wersji 2D. Dzień później został opublikowany pierwszy screen. Gra wciąż pod nazwą “Starfleet Academy”. Plany zostały pozytywnie ocenione przez fanów Treka z zagranicznej sceny klikowej.
  • 22 stycznia, 2009 - Zostało zaprezentowane nowe menu. Przyciski całkiem podobne do tych, w nowej wersji. Wtedy przyjmowano jeszcze lekką old-schoolowość i pikselowatość gry. Tego samego dnia dalej kontynuowano prace nad panelem załogi. Przyciski zostały zmienione.
  • 27 stycznia, 2009 - Menu gry zostało całkowicie odnowione. Bardziej przypominało LCARS’a, znanego z filmów. Został zaprezentowany “Dziennik kapitański”, zainspirowany animacjami z gry Star Trek Away Team.
  • 30 stycznia, 2009 - Projekt zaczął bardziej przypominać aktualną grę. Wprowadzone zostąło wiele zmian, na przykład osłony, możliwość sprawdzania statusu innych statków, możliwość uszkodzenia statku, wystrzeliwanie sond i wysyłanie promów. Nazwa gry została zmieniona na “Temporal Distortions".
  • 3 lutego, 2009 - Wprowadzona została specjalna broń dla statku USS Afterlife, zwana multiwektorowym trybem ataku. Tego dnia nie było żadnych nowych zrzutów ekranu, tylko ujęcie filmowe.
  • 9 lutego, 2009 - Została zaprezentowana druga wersja silnika Temporal Distortions. Na zrzucie ekranu widać było pewną zmianę. Czcionka tekstu w panelu informacyjnym została zmieniona na normalną, nie trekową. Poza tym, pierwszy raz pojawił się napęd kwantowo-strumieniowy!
  • 16 lutego, 2009 - Została zaprezentowana pierwsza misja Budapesta, na starym silniku. Nie przeszła ona do Temporal Distortions, gdzie kampania została wymieniona na nową, mającą miejsce w Mirror Universe.
  • 28 marca, 2009 - Zaprezentowana pierwsza wersja demo gry. Całkowicie niegrywalna zresztą.
  • 4 kwietnia, 2009 - Niezwyczajna informacja. USS Incursion miał pojawić się w dwóch misjach Temporal Distortions (zrezygnowano z tego).
  • 12 kwietnia, 2009 - Spekulacje na temat nowego silnika, znanego pod nazwą Temporal Distortions 3. Transportery takie jak w Starfleet Command 3 i ikony systemów z ich statusem (takie jak teraz). Pierwszy screen z nowego silnika.
  • 3 maja, 2009 - Pierwsze informacje na temat nowej kampanii Budapesta. Trzy zdjęcia stacji “Mirror Station”.
  • 17 lipca, 2009 - Nieoficjalne zawarcie współpracy z serwisem Trek.pl.
  • 15 września, 2009 - Przepisany od podstaw i zoptymalizowany silnik Temporal Distortions, pod nazwą Alpha Distortion. Zaprezentowana wersja testowa ze starymi misjami Budapesta i nowymi Prometheusa.
  • 16 września, 2009 - Zaprezentowane nowy ekran autorów dla Temporal Distortions, przerobiona lista ofiar z Wolf 359 znaleziona na LCARSCom.net
  • 19 września, 2009 - Pierwszy filmik dotyczący gry, na portalu YouTube. Przedstawienie możliwości Defianta w walce z USS Dauntless. Do sprawdzenia tego zostala użyta wersja testowa, test silnika.
  • 20 września, 2009 - Od rana trwały prace nad grą. Około 20:37 gra została dokładnie sprawdzona i przetestowana, ostatni raz. Wynik – pozytywny, wszystko jest tak jak powinno! Gra została spakowana do pliku .zip razem z Readme. Zaczęło wrzucanie się pliku na serwer (i skończyło około 21). O 21:45 gra została opublikowana na wszystkich polskich stronach poświęconych tworzeniu gier. Jakiś czas później pojawiła się pierwsza opinia – pozytywna (jedyna pozytywna).
  • 21 września, 2009 - Rozpoczęte zostały prace nad polską wersją językową. Tłumaczenie nie zostało nigdy ukończone.
  • 17 maja, 2010 - Kod Temporal Distortions udostępniony.

Sterowanie

  • Przedni promień trakcyjny - T
  • Tylny promień trakcyjny - Y
  • Fazer - Ctrl
  • Torpedy - Shift
  • Dezruptory - Space (niektóre misje tylko)
  • Maskowanie (aktywacja) - C (niektóre misje tylko)
  • Maskowanie (deaktywacja - D (niektóre misje tylko)
  • Podniesienie osłon - U
  • Opuszczenie osłon - I
  • Pełny ekran - _
  • Gra w oknie - =
  • Interakcja z bazą gwiezdną - Enter

Największe błędy

  • Nieintuicyjny interfejs gry.
  • Fazery, w ogóle nie przypominające fazerów.
  • "Sztuczna inteligencja", a raczej jej brak.
  • Niektóre grafiki "psuły się" przy obracaniu (mowa tu o statkach).

Odnośniki zewnętrzne


Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.