Star Trek Temporal Distortions
Klikipedia - klikowa encyklopedia
Star Trek Temporal Distortions | |
gatunek | Symulator |
data wydania | Wrzesień 2009 |
stworzone w | Multimedia Fusion 2 |
autor | Pisarz |
język | angielski |
strona www | [1] |
pobieranie | Niedostępny |
Star Trek Temporal Distortions - gra symulacyjna, w której przejmujemy dowodzenie nad jednym z trzech statków kosmicznych (Budapest, Afterlife, Dauntless). Gracz dostaje do wykonania misje - jest ich ok. 15.
Gra została opublikowana we wrześniu 2009, po prawie roku nieustannych prac nad projektem. Z początku zapowiadała się jako hit tego roku, lecz z powodu poważnych błędów, jakie zostały odkryte później przez graczy, nie zdobyła większej popularności.
Fabuła
Później ją wpiszę, nie mam czasu teraz.
Kalendarium
- 19 stycznia, 2009 - Projekt został odkopany i całkowicie odmieniony. Zamiast być klonem Pegazusowej gry, stał się czymś w rodzaju Bridge Commandera w wersji 2D. Dzień później został opublikowany pierwszy screen. Gra wciąż pod nazwą “Starfleet Academy”. Plany zostały pozytywnie ocenione przez fanów Treka z zagranicznej sceny klikowej.
- 22 stycznia, 2009 - Zostało zaprezentowane nowe menu. Przyciski całkiem podobne do tych, w nowej wersji. Wtedy przyjmowano jeszcze lekką old-schoolowość i pikselowatość gry. Tego samego dnia dalej kontynuowano prace nad panelem załogi. Przyciski zostały zmienione.
- 27 stycznia, 2009 - Menu gry zostało całkowicie odnowione. Bardziej przypominało LCARS’a, znanego z filmów. Został zaprezentowany “Dziennik kapitański”, zainspirowany animacjami z gry Star Trek Away Team.
- 30 stycznia, 2009 - Projekt zaczął bardziej przypominać aktualną grę. Wprowadzone zostąło wiele zmian, na przykład osłony, możliwość sprawdzania statusu innych statków, możliwość uszkodzenia statku, wystrzeliwanie sond i wysyłanie promów. Nazwa gry została zmieniona na “Temporal Distortions".
- 3 lutego, 2009 - Wprowadzona została specjalna broń dla statku USS Afterlife, zwana multiwektorowym trybem ataku. Tego dnia nie było żadnych nowych zrzutów ekranu, tylko ujęcie filmowe.
- 9 lutego, 2009 - Została zaprezentowana druga wersja silnika Temporal Distortions. Na zrzucie ekranu widać było pewną zmianę. Czcionka tekstu w panelu informacyjnym została zmieniona na normalną, nie trekową. Poza tym, pierwszy raz pojawił się napęd kwantowo-strumieniowy!
- 16 lutego, 2009 - Została zaprezentowana pierwsza misja Budapesta, na starym silniku. Nie przeszła ona do Temporal Distortions, gdzie kampania została wymieniona na nową, mającą miejsce w Mirror Universe.
- 28 marca, 2009 - Zaprezentowana pierwsza wersja demo gry. Całkowicie niegrywalna zresztą.
- 4 kwietnia, 2009 - Niezwyczajna informacja. USS Incursion miał pojawić się w dwóch misjach Temporal Distortions (zrezygnowano z tego).
- 12 kwietnia, 2009 - Spekulacje na temat nowego silnika, znanego pod nazwą Temporal Distortions 3. Transportery takie jak w Starfleet Command 3 i ikony systemów z ich statusem (takie jak teraz). Pierwszy screen z nowego silnika.
- 3 maja, 2009 - Pierwsze informacje na temat nowej kampanii Budapesta. Trzy zdjęcia stacji “Mirror Station”.
- 17 lipca, 2009 - Nieoficjalne zawarcie współpracy z serwisem Trek.pl.
- 15 września, 2009 - Przepisany od podstaw i zoptymalizowany silnik Temporal Distortions, pod nazwą Alpha Distortion. Zaprezentowana wersja testowa ze starymi misjami Budapesta i nowymi Prometheusa.
- 16 września, 2009 - Zaprezentowane nowy ekran autorów dla Temporal Distortions, przerobiona lista ofiar z Wolf 359 znaleziona na LCARSCom.net
- 19 września, 2009 - Pierwszy filmik dotyczący gry, na portalu YouTube. Przedstawienie możliwości Defianta w walce z USS Dauntless. Do sprawdzenia tego zostala użyta wersja testowa, test silnika.
- 20 września, 2009 - Od rana trwały prace nad grą. Około 20:37 gra została dokładnie sprawdzona i przetestowana, ostatni raz. Wynik – pozytywny, wszystko jest tak jak powinno! Gra została spakowana do pliku .zip razem z Readme. Zaczęło wrzucanie się pliku na serwer (i skończyło około 21). O 21:45 gra została opublikowana na wszystkich polskich stronach poświęconych tworzeniu gier. Jakiś czas później pojawiła się pierwsza opinia – pozytywna (jedyna pozytywna).
- 21 września, 2009 - Rozpoczęte zostały prace nad polską wersją językową. Tłumaczenie nie zostało nigdy ukończone.
- 17 maja, 2010 - Kod Temporal Distortions udostępniony.
Sterowanie
- Przedni promień trakcyjny - T
- Tylny promień trakcyjny - Y
- Fazer - Ctrl
- Torpedy - Shift
- Dezruptory - Space (niektóre misje tylko)
- Maskowanie (aktywacja) - C (niektóre misje tylko)
- Maskowanie (deaktywacja - D (niektóre misje tylko)
- Podniesienie osłon - U
- Opuszczenie osłon - I
- Pełny ekran - _
- Gra w oknie - =
- Interakcja z bazą gwiezdną - Enter
Największe błędy
- Nieintuicyjny interfejs gry.
- Fazery, w ogóle nie przypominające fazerów.
- "Sztuczna inteligencja", a raczej jej brak.
- Niektóre grafiki "psuły się" przy obracaniu (mowa tu o statkach).
Odnośniki zewnętrzne
To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.