UWAGA! Jeżeli uważasz, że znalazłeś błąd w silniku - powiadom mnie.

Jeśli chcesz zamieścić poniższe pliki na swojej stronie:
1. Załącz czytelną informację o pochodzeniu pliku,
2. Powiadom mnie co i gdzie zamieszczasz.


Widoki
Odwróć widok
Pokaż/ukryj kategorię: RPG
Pokaż/ukryj kategorię: Sztuczna inteligencja (AI)
Pokaż/ukryj kategorię: Graficzne
Pokaż/ukryj kategorię: Interfejs gry (HUD)
Pokaż/ukryj kategorię: Ruchy i fizyka
Pokaż/ukryj kategorię: Internet
Pokaż/ukryj kategorię: Tekst
Pokaż/ukryj kategorię: Do programów
Pokaż/ukryj kategorię: Audio
Pokaż/ukryj kategorię: Kompleksowe
Pokaż/ukryj kategorię: Pozostałe
Resetuj

Aby zobaczyć tylko dane kategorie, ukryj wszystko (Odwróć widok), a następnie wybierz to, co chcesz zobaczyć. Aby przywrócić widok początkowy, kliknij na Resetuj.



Porównanie identycznych

v. 1.0 (CF2.5)

Pokrętny sposób porównania parametrów dwóch identycznych obiektów przy kolizji, np. ich pozycji X czy odległości od innego obiektu, i wykonanie akcji tylko dla jednego obiektu z pary.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (73 KB)



Linia wzroku (line of sight)

v. 1.0 (CF2.5)

Eksploracja różnych opcji detekcji, czy między bohaterem a wrogiem nie ma przeszkód. Trochę zamieszany kod, powodzenia :P

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (87 KB)



Kolorowanie składni

v. 1.0 (MMF2)

Sposób kolorowania wybranych wyrazów kluczowych w określony sposób, jak w edytorach programistycznych.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (15 KB)



Dialogi

v. 1.0

Wyświetlanie dialogów po 1 literce, możliwość przyspieszenia przyciskiem, pełna automatyzacja, możliwość używania komend specjalnych.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (15 KB)



Wykrywacz czcionek

v. 1.0

Sposób wykrywania, czy czcionka jest zainstalowana, a jej plik istnieje. Zawiera zautomatyzowany, łatwy do przerobienia instalator czcionek, który można dołączać do swoich gier.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (167 KB)



Skalowane liczniki

v. 1.0

Grupa kilku liczników, których suma zawsze dąży do wybranej wartości - jest to przydatne m.in. do gier RPG, gdzie ujęcie punktów od jednej z cech powoduje dodanie punktów do pozostałych. Archiwum zawiera wersje z Fast Loop i bez (różnice w działaniu są raczej kosmetyczne).

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (17,4 KB)



Szybka fizyka

v. 1.0 (MMF2)

Prosta fizyka, będąca hybrydą wbudowanego ruchu odbijanego i 360-stopniowego przykładania siły i zmiany pędu. Nie jest tak dokładna, jak Phizix itp., ale za to prostsza.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (43 KB)



Pociągi

v. 1.0 (MMF2)

Pociągi z wagonami jeżdżace po torach i zatrzymujące się w tym samym miejscu niezależnie od prędkości.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (21 KB)



Magazynek

v. 1.1

Bardzo prosty sposób na zrobienie atrakcyjnego wizualnie licznika amunicji w magazynku, gdzie naboje są wyświetlane na dwóch lub czterech warstwach.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (22,7 KB)



Symbol grupowania cyfr

v. 1.0

Grupowanie cyfr w liczbach, czyli przekształcanie liczby rodzaju 1234567 w "1.234.456".

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (7,9 KB)



Anty-cheat

v. 1.0

Sposób uniemożliwienia graczowi zapauzowania gry i przełączania aplikacji - przydatne m.in. w niektórych grach z rankingami online, ponieważ te działania sugerują oszustwo.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (9,5 KB)



Tony

v. 1.0

Przedstawia sposób odtwarzania różnych tonów przy pomocy DMC2.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (9,7 KB)



Galeria z rozmyciem

v. 1.0 (MMF2)

Dynamicznie generowana galeria obrazków, które ładuje z danego folderu. Rozmywa obrazy, dopóki nie najedzie się na nie kursorem myszy. Poza tym wyświetla nazwę pliku obrazka, gdy się nań najedzie. To już setny silnik na stronie! Pomysł przysunął mi smiiile :)

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (140 KB)



Weryfikacja

v. 1.0 (MMF2)

Sposób na sprawdzanie oryginalności dysków z dodatkowymi danymi gry.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (28,1 KB)



Słownik

v. 1.0

Prosty przykład zastosowania dodatku Dictionary object.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (26,1 KB)



Portale

v. 1.0 (MMF2)

Silnik będący podstawą do klikowej wersji gry "Portal". Przemieszcza główną postać, kostki i kule energetyczne, zawiera też obsługę ciekawego efektu graficznego i nieco inaczej, niż w oryginale, ustala normalne portali (można to oczywiście zmienić).

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (29,5 KB)



Rotacja
Przykład przedstawiający sposób obracania grupy obiektów wokół wspólnego centrum.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (37,4 KB)



Ruch za myszą

v. 1.0

Pokazuje bardzo prosty sposób na to, aby obiekt podążał ciągle za kursorem myszy.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (5,4 KB)



Walka myszą

v. 1.0

Czyli jak zrobić tak, aby zależnie od ruchu myszą postać wykonywała inne cięcie mieczem.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (263 KB)



Stopniowa zmiana wartości

v. 1.0

Przedstawia sposób zrobienia efektu stopniowej, a nie skokowej zmiany wartości licznika.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (9,3 KB)



Granat

v. 1.0 (MMF2)

Przykład przedstawiający uproszczoną fizykę rzutu ukośnego - w sam raz na granaty do platformówki :)

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (15,6 KB)



360!

v. 1.5 (MMF2)

Pakiet 11 przykładów o rosnącym poziomie zaawansowania, które pokazują jak zrobić ruch i strzał z dokładnością do sekund kątowych. 360! łączy cechy silników 'Strzał+' i 'Ruch 360 stopni'. Zawiera też wstęp teoretyczny, który wyjaśnia podstawy zagadnienia oraz dużo komentarzy.

POZIOM: 2-10/10

DOWNLOAD (73,8 KB)



Banner

v. 1.0

Prosty sposób wykonania bannera lub przycisku w grze czy programie, który po kliknięciu powoduje otwarcie wybranej strony WWW.

POZIOM: 1/10

Wersja TGF (35 KB)
Wersja MMF2 (40 KB)



Zaburzenie

v. 1.1 (MMF2)

Sposób zrobienia spektakularnych efektów zaburzenia widoku - 1) zakrzywienia przestrzeni, 2) fali uderzeniowej, 3) efektu gorącego powietrza (lub wody).

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (202 KB)



Czołgi

v. 1.1 (MMF2)

Silnik, który może służyć jako baza do gry logicznej (jak Lemmingi), hazardowej (gracz zakłada się, który pojazd przejedzie) lub strategicznej czy zręcznościowej. Z widoku z boku przedstawia przejazd kolumny pojazdów przez most pod ostrzałem. Zawiera grafikę do użycia w pełnej grze, niesamowite efekty specjalne (w tym zaburzenia powietrza), realistyczny system dźwięków i ruchy obiektów.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (4,5 MB)



Stereo Kątowe

v. 2.0

Efekt stereo, gdzie balans kanałów jest zależny od kąta, pod jakim patrzy postać względem źródła dźwięku (nadaje się do gier z widokiem z góry). Można go łatwo zintegrować z silnikiem Efekt Dopplera, jak również dostosować do wielu źródeł dźwięku. Zawiera wersję TGF i MMF2.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (47 KB)



Platformowy pojazd terenowy

v. 1.0

Efekt dopasowywania obrotu pojazdu do terenu, po którym jedzie.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (86,4 KB)



Efekt Dopplera

v. 1.0

Efekt Dopplera, czyli większa wysokość dźwięku przy zbliżaniu się jego źródła i odwrotnie, dostępny w TGF. Można łatwo przerobić do MMF2 (wybudowana obsługa dźwięku pozwala zmieniać jego wysokość), ale do MMF1.5 nie warto (ze względu na dostępny tam dodatek DirectSound 2, który robi to samo). Dodatkowo zmienia się głośność (im dalej, tym ciszej).

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (42,7 KB)



Kółko i krzyżyk

v. 1.0

Sposób wykonania podstawowej wersji gry w kółko i krzyżyk.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (12,2 KB)



Zarządzanie ekwipunkiem

v. 1.0 (MMF2)

Zarządzanie (podnoszenie, przenoszenie, upuszczanie itp.) ekwipunkiem do gier RPG i przygodówek. Dobrze współgra z silnikiem Ekwipunek. Wersja tylko dla MMF2.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (23,5 KB)



Celownik platformowy

v. 1.0

Prosta metoda wykonania dynamicznego (zmieniającego rozmiar) celownika do gry platformowej, w której strzela się tylko w poziomie.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (9,8 KB)



Minimalny Dystans

v. 1.1

Sposób sprawdzania, który z obiektów (np. przeciwników) jest najbliżej innego obiektu (np. gracza)

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (8,2 KB)



Zmienny Celownik

v. 1.0

Celownik, który zmienia rozmiar w zależności od ruchów myszy.

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (10 KB)



Droga Mleczna

v. 1.0

Sposób wykonania znanego wszystkim wygaszacza "Droga Mleczna", który pozwala na dowolną zmianę rozmiaru ramki bez zmian w kodzie dzięki zastosowaniu wbudowanych w TGF stałych (np. Playfield Width).

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (8,3 KB)



Edytor map

v. 1.1

Prosty edytor map wyposażony w najbardziej podstawowe funkcje, w tym odczyt i zapis. Uwaga na kolejność akcji! (Najlepiej podglądnąć w MMF/MMF2.)

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (29,8 KB)



Linia

v. 1.0

Rysowanie linii za pomocą Overlay Redux (MMF1.5 i MMF2) zamiast Draw Line (MMF1.5 i TGF).

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (15,9 KB)



Sparowane Sortowanie List

v. 1.0

Sortowanie tablicy złożonej z 2 list (odpowiadające sobie pola nie mieszają się).

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (8,7 KB)



Kolejność

v. 1.0

Sposób układania obiektów w głębi wg pozycji Y, tj. im niżej jest obiekt, tym jest na wyższej warstwie wyświetlania.

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (10,7 KB)



Zaawansowana Fizyka

v. 1.1

Silnik zaawansowanej i szeroko konfigurowalnej fizyki do gier - Swarm Kinetic.

POZIOM: 10/10

DOWNLOAD (23 KB)



Płynny Ruch Skokowy

v. 1.1

Sposób zrobienia płynnie wykonywanego (co 1 lub 2 px) ruchu skokowego na planszy podzielonej na pola 32x32 px wraz z trybem biegu i animacjami.

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (8,24 KB)



Frame Count

v. 1.0

Wykorzystanie dodatku Frame Count object, który, wbrew nazwie, rysuje efektowne smugi.

POZIOM: 8/10

SILNIK (21,7 KB)
Rozszerzenie (31 KB)



Bliskość Obiektów

v. 1.0

Sprawdzanie, czy obiekty są umiejscowione w pewnym polu wokół drugiego takiego samego obiektu.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (8,2 KB)



Optymalne Centrowanie

v. 1.1

Zwiększanie użytecznego pola widzenia gracza bez konieczności zmiany rozmiaru okna. W wersji 1.1 jest możliwość obejrzenia efektu dla ruchu klawiaturą i myszą.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (26,1 KB)



Dodatkowe Zmienne

v. 2.0

Dodatek Item Array pełniący rolę bazy praktycznie nieograniczonej liczby dodatkowych zmiennych dla obiektów aktywnych.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (10,9 KB)



FTP

v. 1.1

Sposób wykorzystania obiektu FTP obecnego w MMF do łączenia się z serwerem FTP i pobierania lub wysyłania danych oraz ewentualnego zwracania błędów. W v1.1 dodałam kilka nowych funkcji i poprawiłam niedoróbki. Uwaga! Silnik tylko dla MMF.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (10,1 KB)



ArcAnoid

v. 1.1

Silnik arkanoida, gdzie paletka porusza się po okręgu, a odbicia są wielokrotnie bardziej precyzyjne, niż w przypadku standardowego systemu TGF.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (16,4 KB)



Ekwipunek

v. 1.0

Wczytywanie, wyświetlanie, zmienianie i zapisywanie ekwipunku do gier RPG i przygodówek. Dobrze współgra z silnikiem Zarządzanie ekwipunkiem.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (9,4 KB)



Dozwolone Znaki

v. 1.0

Sprawdzanie, czy w polu tekstowym wpisano jedynie te znaki, które mogą być wykorzystane - reszta uznawana jest za niepoprawne. Może się przydać do sprawdzania poprawności nazw plików do zapisu lub do tworzenia nazw użytkowników.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (8,7 KB)



Rozszerzenie

v. 1.0

Czyli jak zarejestrować dane rozszerzenie (np. .NUKEFILE) dla swojego programu. Uwaga: nie testowałam na systemach innych niż Windows XP.

POZIOM: 10/10

DOWNLOAD (154 KB)



Rysowanie

v. 1.0

Rysowanie, które nie tworzy rozproszonych kropek ani zygzaka, ale płynną linię.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (6,5 KB)



Celowanie z wyprzedzeniem

v. 1.0

AI, które strzela tam, gdzie będzie przeciwnik, gdy dolecą do niego pociski - zapewnia to bardzo dużą celność.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (8,6 KB)



Ruch 8-32

v. 1.1

Dwa sposoby na zrobienie ruchu w ośmiu kierunkach, ale z płynnym, 32-kierunkowym obrotem.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (14,7 KB)



Rzut kontrolowany

v. 1.0

Wystrzeliwanie obiektu z prędkością zależną od czasu, w jakim przytrzymano przycisk strzału.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (10,9 KB)



MD5 + Input Box

v. 1.0

Sposób generowania i porównywania sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do ciekawego pobierania danych od użytkownika - poprzez Input Box.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (10,5 KB)



Rejestr

v. 2.0

Pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.

POZIOM: 10/10

SILNIK (10,1 KB)
Rozszerzenie (13,9 KB)



Robaczy celownik

v. 1.0

Czyli jak zrobić celownik, który jest w stałej odległości od postaci - jak w Wormsach.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (8,1 KB)



Konsola

v. 1.1

Sposób wykonania konsoli i interpretera poleceń weń wpisywanych. Można też ściągnąć pełny silnik prostej gry logicznej - Root.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (9,5 KB)
Silnik Root (176 KB) (silnik dla prostej gry logicznej oparty o konsolę)



Nobu Map

v. 1.0

Sposób wykorzystania rozszerzenia, które na podstawie mapy przeszkód na planszy znajduje kierunek ruchu (czyli drogę), jaki ma obrać dany obiekt, aby dojść do celu.

POZIOM: 6/10

SILNIK (20 KB)
Rozszerzenie (5,4 KB)



Generator Haseł

v. 1.0

Kolejne zastosowanie Fast Loop - generator haseł z wybranych zestawów znaków.

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (10 KB)



FPS

v. 1.0

Zliczanie i zmniejszanie FPS oraz reakcja na spadek.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (10,4 KB)



Przewijanie równoległe

v. 1.0

Czyli parallax scrolling - przewijanie różnych elementów "tła" z różną prędkością.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (18,5 KB)



Rozróżnianie

v. 1.1

Sposób zliczania ilości wystąpień obiektów tych samych typów, ale np. innej animacji. Także sposób sprawdzania, który z pary identycznych obiektów o różnych wartościach zmiennej powinien zareagować inaczej na ich zderzenie. Archiwum zawiera wersje dla TGF jak i dla MMF2.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (24,6 KB)



Ciecz

v. 1.0

Efekt napełniania zbiornika cieczą i topienia się w niej.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (9,6 KB)



Przepychanie

v. 1.0

Proste przesuwanie obiektów przez drugi obiekt, jak w Sokobanie.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (11,6 KB)



Grawitacja+

v. 1.0

Precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier. Można łatwo poszerzyć o kompletniejszy model fizyki :)

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (11,2 KB)



Nobu HTTP

v. 1.1

Różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć. Dodatek ten może też wyświetlać informacje o pliku na serwerze, dysku lokalnym itp. itd.

POZIOM: 5/10

SILNIK (9 KB)
Rozszerzenie (10,8 KB)



Ruch Skokowy

v. 1.0

Sposób wykonania ruchu skokowego co 32 pixele z prostym systemem detekcji przeszkód. Bardzo prostym :P

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (7,2 KB)



Walki Grupowe

v. 3.0

AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników. W wersji 1.1 zostały poprawione dwa krytyczne błędy, a kod został uproszczony. Dodana została również funkcja zwabiania. Wersja 2.0 jest na tyle zoptymalizowana, że zachowując precyzję wersji "dokładnej" działa znacznie wydajniej niż "szybka", toteż usuwam ten podział. Wersja 2.9 jest zaktualizowana dla MMF2, a 3.0 zawiera opcjonalny system sprawdzania par - o wiele szybszy, ale bardziej skomplikowany w użyciu.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (52,9 KB)



Kalendarz

v. 1.1

Prosty generator kalendarza w trzech wariantach - tabelaryczny: pełny i prosty oraz tekstowy z funkcją wyświetlania imienin (załączony plik z tabelą dla każdego dnia roku).

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (13,6 KB)



Lag

v. 1.0

Symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach (gra lub łącze) - opóźnienie czasowe, czyli lag.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (14,7 KB)



Dynamiczny Licznik

v. 1.0

Sposób na określenie w każdej chwili wartości maksymalnej licznika lub zastąpienie problematycznego licznika polem tekstowym.

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (8,6 KB)



Widzialność Pocisków

v. 1.0

Czyli jak sprawić, aby te same pociski z jednej broni były widzialne, a z drugiej- nie.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (42,8 KB)



Napalm

v. 1.0

Prosty efekt granatu zapalającego.

POZIOM: 3/10

DOWNLOAD (95 KB)



Pułapki Sekwencyjne

v. 1.0

Pułapki w stylu Prince of Persia 1 i 2.

POZIOM: 1/10

DOWNLOAD (7,4 KB)



Przewijany Radar

v. 1.0

Radar (minimapka), który jest przewijany razem z polem gry.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (8 KB)



Szukanie

v. 1.0

Wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu. Może się przydać np. do wyszukiwania zapisów gier.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (8 KB)



Skin System

v. 1.0 (MMF)

Czyli jak wykonać elastyczne skórkowanie programu.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (21 KB)



Drag & Drop

v. 1.0

Zastosowanie dodatku Drag & Drop, w tym przypadku lista odtwarzania dla np. DMC2.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (7,7 KB)



String Parser

v. 1.1

Zabawy literkami. W silniku sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem (tutaj: średnikiem).

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (9,8 KB)



Wstawianie Tekstu

v. 1.0

Czyli jak wstawić tekst w obiekcie edycji tam, gdzie jest kursor. Silnik bardzo prosty, ale sporo ludzi ma z tym problem.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (5,5 KB)



Wiek

v. 1.0

Sposób obliczania wieku w godzinach na podstawie dwóch dat.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (9,2 KB)



Wormsowe Przewijanie Myszą

v. 1.0

Przewijanie ekranu myszą w podobny sposób, jak w serii gier Worms.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (10 KB)



Uniwersalne Przewijanie Myszą

v. 1.0

Przewijanie ekranu myszą niezależne od rozmiaru planszy.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (8,2 KB)



Pong AI

v. 1.0

Sposób zrobienia zmiennego AI do gry pongopodobnej.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (8,8 KB)



Nakierowanie

v. 1.0

Dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (17,8 KB)



AUTOFPS

v. 1.0

Sposób wykorzystania ciekawego rozszerzenia AUTOFPS.

POZIOM: 3/10

SILNIK (9,5 KB)
Rozszerzenie (5 KB)



Strzał+

v. 3.0

Przedstawia sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100) i dokładnego (360 stopni). Większość kodu jest nadmiarowa, zawiera ulepszenia takie jak celowanie myszą lub klawiaturą do wyboru, łatwa w obsłudze penetracja pocisków oraz rykoszety.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (27 KB)



Overlay Redux

v. 2.0 (MMF)

Nakładki i znakomite efekty ich dziurawienia :) dodatkowo sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).

POZIOM: 8/10

SILNIK (302 KB)
Rozszerzenie (17,8 KB)



Zaawansowane Obszary

v. 1.0

Przydatny silnik, jeśli chcesz sprawdzać, czy obiekt jest w obszarze o "dziwnym" kształcie, a nie wiesz jak.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (10,9 KB)



Budzik

v. 1.0

Chcesz zrobić budzik albo powiadamiacz, a nie wiesz jak? Teraz będziesz wiedzieć :)

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (13,6 KB)



Muzyczny Kursor

v. 1.0

Może i dziwna nazwa, ale to w końcu kursor, który zmienia się zależnie od muzyki :)

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (25,6 KB)



Elektryfikator

v. 2.0

Dosyć wiekowy silnik przedstawiający sposób tworzenia efektu piorunów.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (12,7 KB)



Ruch 360 stopni

v. 1.0

Czyli jak sprawić, aby obiekt mógł obracać się i ruszać w zakresie 360 stopni. Wersja dla MMF2 nie wymaga żadnych rozszerzeń i ma kilka innych ulepszeń wynikających z konwersji.

POZIOM: 7/10

Wersja TGF (17,2 KB)
Wersja MMF2 (20,5 KB)



Zaawansowane AI

v. 4.0

Jest bardzo mało gier klikowych, w których AI mogłoby się równać z tą z tego silnika. Jest to prawie idealna inteligencja wrogów do gry z widokiem z góry. Omijają oni przeszkody, atakują z wielu stron, robią uniki, wykrywają słabe punkty gracza i wykorzystują je. więcej

POZIOM: 10/10

Wersja TGF (154 KB)
Wersja MMF2 (125 KB)



Komunikaty multi-kill

v. 1.0

Czyli jak wyświetlać komunikaty podobne do tych z np. UT2004 (double kill, mega kill itp.).

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (8,5 KB)



Animacja 360 stopni

v. 1.0 (MMF)

Pokazuje jedno z zastosowań dodatku Active Picture. Troszkę wolno chodzi na słabych komputerach, ale to przez rozmiar grafiki :D

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (13,1 KB)



Unik

v. 1.0

Przedstawia przeciwnika do strzelanki kosmicznej który unika pocisków. Silnik można dostosować do wielokierunkowego strzału.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (9,9 KB)



Omijanie

v. 1.2

Prosty sposób na omijanie przeszkód przez AI.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (11,5 KB)



Kąt

v. 1.0

Pokazuje jak sprawdzić, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu. Archiwum zawiera też wersję dla MMF2.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (25,3 KB)



Window

v. 1.0

Przykładowe wykorzystania dodatku Window Object.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (8,1 KB)



Alternatywne HighScores

v. 2.0

Zupełnie odmienne od standardowego podejście do najlepszych wyników. Możliwe jest sortowanie od największych do najmniejszych lub odwrotnie, można oddzielnie modyfikować formatowanie imion i wyników, zapis następuje do dowolnie wybranego pliku (który można wtedy zaszyfrować) itp.

POZIOM: 8/10

DOWNLOAD (11 KB)



Cień

v. 1.1 (MMF)

Silnik pokazujący jak można zrobić cień (porządny). Uwaga! Silnik tylko dla MMF.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (21,7 KB)



Matrix

v. 3.0

Spowolnienie czasu, czyli Bullet Time albo Matrix.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (86 KB)



Paleta

v. 1.0

Ten spory silnik pokazuje jak wykorzystać praktycznie dodatek Palette Object. Uwaga! Dodatek jest niestabilny.

POZIOM: 9/10

DOWNLOAD (9,12 KB)



Próżnia

v. 2.0

Silnik pokazuje jak bardzo niskim kosztem zrobić efekt lotu w próżni, a nie w "czarnym powietrzu". Archiwum zawiera też wersję przygotowaną dla MMF2.

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (31,3 KB)



DMC 2

v. 1.1

Silnik pokazuje jak odtwarzać muzykę przy użyciu dodatku DMC 2 i jak zrobić, aby nie przestała się odgrywać po przeskoczeniu do drugiej ramki.

POZIOM: 5/10

DOWNLOAD (8,11 KB)



DrawBullet

v. 1.1

Silnik pokazuje dwa z zastosowań dodatku DrawBullet. To trzeba zobaczyć!

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (10 KB)



Drawline

v. 1.0

Pokazuje jak można wykorzystać Drawline Object.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (16,5 KB)



Wycinacz

v. 1.0

Jak z jednego licznika zrobić dwa (lub więcej).

POZIOM: 6/10

DOWNLOAD (7,1 KB)



Obszary + Efekty świetlne

v. 1.0

Pokazuje jak zrobić efekty świetlne do gry, oraz jak dobrze wykorzystać obiekty tła.

POZIOM: 7/10

DOWNLOAD (54,1 KB)



Stereo

v. 2.0

Pokazuje jak zrobić dźwięk stereo w grze. W wersji 2.0 do wyboru są 2 tryby: standardowy (znany z wersji 1.1 i starszych) oraz nowy, lepszy: DMC2. Nie tylko pozwala on na rozdzielenie efektu na poszczególne dźwięki, ale dzięki temu umożliwia zmianę głośności dla każdego z nich. Czyli im dalej jest źródło dźwięku, tym jest cichsze.

POZIOM: 4/10

DOWNLOAD (25,3 KB)



Ruchomy licznik

v. 1.1

Pokazuje jak zrobić ruchomy licznik podążający za obiektem - numeryczny i paskowy.

POZIOM: 2/10

DOWNLOAD (8,39 KB)