|
|
[Logiczna] Master Mind - miszcz intelektu, z wynikami na www |
Autor |
Wiadomość |
Slawo
Legenda
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy Posty: 706
25566 Prestiż
|
Wysłany: 21-06-2006, 01:36 [Logiczna] Master Mind - miszcz intelektu, z wynikami na www
|
|
|
Tytuł: Master Mind - miszcz intelektu
Gatunek: logiczna
Autor: Slawo
Grafika: jak zwykle poukładał Slawo, pobrał z innej gry/programu, zripował itp.
Dźwięk: internet, z innej gry nieklikowej
Muzyka: midi z netu - Kevin sam w domu
Opis:
Gra stara jak świat
Zadaniem gracza jest odgadnąć ukryty na starcie gry szyfr składający się z sześciu różnokolorowych kul.
Zadanie jest o tyle trudne, że kolor kul w kodzie do odszyfrowania może się powtarzać.
Ile kul trafiliśmy w danym ruchu na poprawnej pozycji wskazują nam czarne liczniki podpowiedzi, ile kul trafionych, lecz na złych miejscach - wskazują białe liczniki podpowiedzi.
Gra ma dwie konkurencje - wynik i czas. Rezultat osiągnięty w danej rozgrywce bierze zatem udział w dwóch rankingach - możemy zapisać po zakończeniu gry zarówno wybrany rezultat (wynik lub czas) jak i oba.
Zrzuty ekranu:
w trakcie gry
Mój rekord - 4 ruchy i 1min22sek44setne
Download:
Zagraj teraz online w Master Mind - miszcz intelektu
UWAGA ! Aby Twój wynik z gry został dodany na serwis www musisz być zalogowany na serwisie
www.zagrajmy.superhost.pl/online
download wkrótce
Uwagi:
Zacząłem tę grę robić chyba pod koniec kwietnia i ... porzuciłem, gdyż nie mogłem zrobić wykrywania liczby odgadniętych kul, ale postawionych na złych miejscach.
Wkońcu ze dwa tygodnie temu zabrałem się ponownie do niej i po 4 ha problem rozwiązałem. Niestety w międzyczasie ruszył Mundial, zrobiło się gorąco i .... mimo, że silnik był gotowy ze dwa tygodnie temu pieszczenie grafiki i silnika dodającego/pokazującego wyniki na/z www zajęło mi chyba z tydzień A silnik ten jest tak pokręcony, że chyba wykorzystuje z pół alfabetu wartości globalnych
Bo jest najpierw wysyłanie jednego wyniku z gry (liczba ruchów lub czas) a potem można jeszcze wysłać pozostały i musi to wszysto działczyć poprawnie a w grze są tylko dwie ramki ... |
_________________ http://pograjmy.webd.pl - gry z rankingami graczy i turniejami - miejsce również na Twoje gry klikowe
Ponad 150 gier wydanych
Od 2003 w klikach
Od 2001 w hiscoresach na www
http://pograjmy.webd.pl/typer/ (typuj wyniki Mundialu)
Czytam: http://kontrowersje.net |
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 21-06-2006, 02:54
|
|
|
Mastermind jest bardzo fajnym pomysłem, bardziej lubiłem ten, w którym kolory nie mogły się powtarzać...
Nie wiem, czy dobrze rozumiem zasadę tej gry, ale mam pewne wątpliwości co do sekwencji. Podążając od dołu w górę:
1. już wiadomo, że są 3 brązowe kule
2. jest (jest?) jedna niebieska kula, ale jest na złym miejscu (?)
3. zielonych nie ma
4. fioletowa jest jedna
5. żółta jest... jedna? może dwie
6. czerwonych brak
7. tutaj moja logika legła w gruzach, liczniki pokazują tylko 3 prawidłowe kule?
Jest opcja wyłączenia muzyki i efektów dźwiękowych? Przydałaby się. Poza tym szybkość zmiany kolorów jest niezadowalająca: zrobiłeś 2 zdarzenia dla zmiany koloru (jedno z warunkiem "na kliknięcie pojedyńcze PPM" a drugi "na kliknięcie podwójne PPM")? |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 21-06-2006, 10:15
|
|
|
No nie no! Chciałem tą gre zrobić i pisałem na forum, że poszukuje masterminda (ale jednej określonej wersji)! Fajnie, że ktoś się tego podjął. Chociaż to nie jest dokładnie taki jaki mi się podobał. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Slawo
Legenda
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy Posty: 706
25566 Prestiż
|
Wysłany: 21-06-2006, 10:19
|
|
|
BROO, Twój post jest napisany przed 2.00 w nocy, a więc wnioskuję, że ... grałeś na wersji z dwoma błędami
Otóż przed 2.00 przypomniał mi się bug przysłaniania buttonów "zapisz wynik" na www przez kule w najniższym rzędzie. Poprawiłem to a ponadto poprawiłem błąd obliczania odgadniętych kul (dobrych czy złych) jak ktoś zbyt szybko wklejał kule w kolejnym ruchu a grupy zdarzeń wykrywające odgadnięte kule jeszcze były open i pracowały.
Dlatego w tym jednym rzędzie na Twoim skrinie mimo, że jest jeden kolor kul mamy 1 na czarnym i 1 na białym liczniku - tam coś zaszwankowało prawdopodobnie i nie powinno tak być. Teraz wklejać można dopiero jak skończy się obliczanie trafionych kul - widać to gdy szybko chcemy klikać - nie daje się wklejać tak jak na starcie gry gdy zamyka się zasłona. Nie obawiać się strat czasowych - to obliczanie ma zawsze taki sam czas.
Co do uwagi, że lepszy jest mind gdy kolory się nie powtarzają, po testach muszę się chyba z tym zgodzić. Jak robiłem Minda na początku zrobiłem planszę dłuuugachną na 30 ruchów i miał być scrolling, ale sobie pomyślałem co zrobić jak ktoś nawet w tych 30 ruchach nie odgadnie ?
No i wymyśliłem bez scrolingu z ograniczonym widokiem ostatnich ruchów do 10.
No i nawet teraz dla mnie te 10 jest za dużo bo ... mam rekord 4 ruchy
Bo niestety systemem jeden kolor jest łatwo odgadywać ... Chyba zrobię jeszcze trzeci i czwarty level - różne kolory.
Co do wyłączania muzy i dźwięków - zrobi się to, ale .... już nie miałem siły w tym momencie - musi to być z zapisem do ini a to trochę gimnastyki jest ... |
_________________ http://pograjmy.webd.pl - gry z rankingami graczy i turniejami - miejsce również na Twoje gry klikowe
Ponad 150 gier wydanych
Od 2003 w klikach
Od 2001 w hiscoresach na www
http://pograjmy.webd.pl/typer/ (typuj wyniki Mundialu)
Czytam: http://kontrowersje.net |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 21-06-2006, 10:23
|
|
|
Ja bym radził poszerzyć ten pomysł (jeżeli nie, chętnie przejme pałeczke i zrobie własną wersje), o multi, wybieranie ilości kolorów, miejsc na kolory, ilości prób... Jak tylko znalazłbym tego jednego Master Minda! |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Slawo
Legenda
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy Posty: 706
25566 Prestiż
|
Wysłany: 21-06-2006, 10:31
|
|
|
Tasmpolu, obyś się nie przeliczył .... nawet nie wiesz jak trudno było zrobić obliczanie kul trafionych, ale postawionych na złych miejscach Owszem wydaje się to proste, ale zauważ, masz w kodzie 1 kule niebieską a wklejasz 3 niebieskie - jak gra ma to odczytać ?
Jedna dobrze zero złych czy jak to mi na początku robiła - 1 dobrze i 2 na złych miejscach ? Albo odwrotnie - w kodzie masz 3 niebieskie a wklejasz jedną i to na dodatek na złym miejscu - powinna odczytać - jedna zła a odczytywała na najprostrzym silniku - 3 złe
Jak do tego dodałbyś nie 6 kolorów a np. 10 i wybór ilości kul do kodu czy ilości z jakich by losowano - galimatias wg. mnie ciężki do zrobienia, ale zapewne do zrobienia. Po prostu musiałoby być więcej zdarzeń zapewne.
Ale zagrajcie może bo nie wiem czy ten silnik obliczający kulki pracuje poprawnie w ferworze pośpiesznej walki U BROO były szopki ... ale mam nadzieję, że już nie będzie teraz.
No bo ten silnik jest zbudowany na wykrywaniu kolizji i popychany czasem skokowo, więc nie jest zbyt odporny na błędy. |
_________________ http://pograjmy.webd.pl - gry z rankingami graczy i turniejami - miejsce również na Twoje gry klikowe
Ponad 150 gier wydanych
Od 2003 w klikach
Od 2001 w hiscoresach na www
http://pograjmy.webd.pl/typer/ (typuj wyniki Mundialu)
Czytam: http://kontrowersje.net |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|