NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przejścia
Autor Wiadomość
Dumper 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 34

472 Prestiż
  Wysłany: 06-01-2017, 17:29   Przejścia

Witajcie. Robię grę i mam już menu. Chciałbym, żeby po kliknięciu przycisku "graj" obraz powoli zaczął zanikać a potem pojawił by się następny frame. Nie że odrazu wyskakuje tylko zanika menu i pojawia się gra. Da się tak?
_________________
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 06-01-2017, 17:52   

Chcesz żeby płynnie przechodził w następną ramkę czy do czarnego? Do czarnego będzie najprościej, zrób na początku frame'a dużego Active, ustaw go zawsze na górze na najwyższej warstwie i zwiększaj mu przezroczystość. Analogicznie na końcu frame'a, tylko musisz gdzieś sobie zapisać informację do którego frame'a chcesz przejść i ustawić zmniejszanie przezroczystości, kiedy osiągnie ona 0 - triggerujesz przejście do frame'a takiego, jaką wartość przechowałeś przy np. kliknięciu. Kliki mają wbudowane przejścia, ale działają one kiepsko, od dłuższego czasu z nich nie korzystam.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 06-01-2017, 17:57   


Zaznaczony numerem 1 przycisk to Fade In (czyli przejście przy pojawianiu się ramki). Przycisk obok to Fade Out (czyli przejście wychodzące).
- jeśli chcesz zrobić tak, że gra płynnie pojawia się, wypierając menu, ustaw tylko fade-in ramki z grą, menu nie będzie miało przejścia (chyba, że chcesz, żeby kieeedyś menu pojawiło się płynnie, to jemu też ustawiasz tylko fade-in).
- jeśli chcesz, żeby menu płynnie zaniknęło w czerń, a potem poziom z grą płynnie wyłonił się z czerni, to ustaw w menu fade-out do koloru czarnego i poziomowi z grą fade-in, jak na obrazku
- jeśli chcesz, żeby menu płynnie zaniknęło w czern, a potem poziom z grą po prostu *pyk* i się pojawił, ustaw tylko poziomowi z grą Fade-out.

Uwaga: Fade'y powodują zatrzymanie ramki (przed nimi zachodzi tylko Start of Frame), ale podczas trwania przejścia obiekty pozostają nieruchome i nie zachodzą zdarzenia.

EDIT, powyższa uwaga nie dotyczy przejścia zaproponowanego przez Neo, dlaczego czasem się takowe stosuje.
_________________
:razzugly:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group