|
|
Przejścia |
Autor |
Wiadomość |
Dumper
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 34
472 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2017, 17:29 Przejścia
|
|
|
Witajcie. Robię grę i mam już menu. Chciałbym, żeby po kliknięciu przycisku "graj" obraz powoli zaczął zanikać a potem pojawił by się następny frame. Nie że odrazu wyskakuje tylko zanika menu i pojawia się gra. Da się tak? |
_________________
|
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2017, 17:52
|
|
|
Chcesz żeby płynnie przechodził w następną ramkę czy do czarnego? Do czarnego będzie najprościej, zrób na początku frame'a dużego Active, ustaw go zawsze na górze na najwyższej warstwie i zwiększaj mu przezroczystość. Analogicznie na końcu frame'a, tylko musisz gdzieś sobie zapisać informację do którego frame'a chcesz przejść i ustawić zmniejszanie przezroczystości, kiedy osiągnie ona 0 - triggerujesz przejście do frame'a takiego, jaką wartość przechowałeś przy np. kliknięciu. Kliki mają wbudowane przejścia, ale działają one kiepsko, od dłuższego czasu z nich nie korzystam. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2017, 17:57
|
|
|
Zaznaczony numerem 1 przycisk to Fade In (czyli przejście przy pojawianiu się ramki). Przycisk obok to Fade Out (czyli przejście wychodzące).
- jeśli chcesz zrobić tak, że gra płynnie pojawia się, wypierając menu, ustaw tylko fade-in ramki z grą, menu nie będzie miało przejścia (chyba, że chcesz, żeby kieeedyś menu pojawiło się płynnie, to jemu też ustawiasz tylko fade-in).
- jeśli chcesz, żeby menu płynnie zaniknęło w czerń, a potem poziom z grą płynnie wyłonił się z czerni, to ustaw w menu fade-out do koloru czarnego i poziomowi z grą fade-in, jak na obrazku
- jeśli chcesz, żeby menu płynnie zaniknęło w czern, a potem poziom z grą po prostu *pyk* i się pojawił, ustaw tylko poziomowi z grą Fade-out.
Uwaga: Fade'y powodują zatrzymanie ramki (przed nimi zachodzi tylko Start of Frame), ale podczas trwania przejścia obiekty pozostają nieruchome i nie zachodzą zdarzenia.
EDIT, powyższa uwaga nie dotyczy przejścia zaproponowanego przez Neo, dlaczego czasem się takowe stosuje. |
_________________ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|