NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
MMF 2 Dev - Ekwipunek przy użyciu slotów
Autor Wiadomość
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4531 Prestiż
  Wysłany: 28-04-2015, 19:12   MMF 2 Dev - Ekwipunek przy użyciu slotów

Witam, jestem nowy na forum. Mam pewien problem, mój projekt aktualnie stanął w miejscu gdyż nie moge poradzić sobie ze stworzeniem ekwipunku w stylu siatki ze slotami.

Założenie jest takie:

-24 sloty
-nie musi być możliwości przeciągania
-item wpada do eq na wolne losowe miejsce (lub pierwsze wolne miejsce, zależy co łatwiej zrobic)
-najeżdżając na item pokazuje nam sie opis

Znalazłem kilka postów które w pewnej częsci mi odpowiadały.

Zrobiłem już pętlę która szuka wolnych miejsc, sloty w ekwipunku to kopie jednego obiektu.
Mam także tablicę w której zapisuje się ID itemu który jest w EQ.

I teraz moje pytanie. Jak poprawnie użyć spread value dla 24 slotów, aby każdy odpowiadał
indexowi w tablicy? Powinienem użyć funkcji w Start Of Frame czy raczej w Always ?

Dodam że itemy to aktywne obiekty które posiadają liczbę klatek animacji równą liczbie itemów i zależnie od ID w tablicy dana klatka jest wyświetlana.

Może troszke skomplikowane, ale jak ktoś to ogarnia to prosiłbym o pomoc. Thx :)
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 28-04-2015, 19:18   

Start of frame.
 
     
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4531 Prestiż
Wysłany: 28-04-2015, 19:28   

Niestety coś nie chce grać. Kiedy normalnie wklikam alterable value = 1 to wtedy działa poprawnie. Niestety daje mi to możliwość uzywania tylko 1 slotu :/

Zrobiłem to tak:

Start Of Frame:

- Spread value 1 in Alterable Value A
 
     
pogromca909 
Głupiec


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Skype:
Posty: 147

1212 Prestiż
Wysłany: 28-04-2015, 19:31   

bo zrobiłeś akcje dla tylko jedno slotu, z tego co zrozumiałem
_________________

 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 28-04-2015, 19:32   

Masz tablicę jednowymiarową czy dwuwymiarową? Spread value 0 dawaj, chyba że masz index 1 w tablicy.
 
     
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4531 Prestiż
Wysłany: 28-04-2015, 19:42   

Może bardziej wyjaśnię jak to działa (albo nie działa). 24 sloty reprezentuje jeden obiekt, ale sklonowany. Na każdym slocie, jest active obiekt (też sklonowany) który ma np. 23513 framów animacji bo tyle jest itemów. Gracz zbiera item który ma swoje unikalne ID.

To ID jest zapisane w tablicy 24x1 (nie jestem pewien czy zaczyna sie od index 1 czy 0)
Pętla łapie wolne sloty losowo, ale nigdy nie podmienia tych zapełnionych.

Program czyta index tablicy i powinien przyrównać do spread value slotu, a ID itemu to numer klatki jak ma wyświetlić sie w ekwipunku na danym slocie który pasuje do indexu tablicy. :D

Mam problem z dodaniem spread value od 1 do 24 (0 - 23 ?)...
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 29-04-2015, 01:27   

Spread value nie zadziała na sklonowanych obiektach, ponieważ są to już osobne obiekty, a nie instancje tego samego obiektu. Użyj "duplicate" zamiast "clone". Zależnie od tego, czy we właściwościach "Array" masz zaznaczone "Base-1 index" powinieneś spreadować od 1. Najlepiej jest to odznaczyć i spreadować od 0. Twoje myślenie jest dobre, bo tak powinno się to zrobić. Jeśli nadal nie ogarniesz i poddasz się, to spróbuj identyfikować obiekty po pozycjach X i Y, odpowiednio podzielonych.

Spread value działa tak: https://www.dropbox.com/s...zykład.mfa?dl=1
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
GHPL 
Starszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 18 razy
Posty: 386

6075 Prestiż
Wysłany: 12-01-2016, 16:14   

Zrobiłem system ekwipunku. Jak ktoś chce pisać na prywatnym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group