MMF 2 Dev - Ekwipunek przy użyciu slotów |
Autor |
Wiadomość |
Ishimura
Chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:12 MMF 2 Dev - Ekwipunek przy użyciu slotów
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum. Mam pewien problem, mój projekt aktualnie stanął w miejscu gdyż nie moge poradzić sobie ze stworzeniem ekwipunku w stylu siatki ze slotami.
Założenie jest takie:
-24 sloty
-nie musi być możliwości przeciągania
-item wpada do eq na wolne losowe miejsce (lub pierwsze wolne miejsce, zależy co łatwiej zrobic)
-najeżdżając na item pokazuje nam sie opis
Znalazłem kilka postów które w pewnej częsci mi odpowiadały.
Zrobiłem już pętlę która szuka wolnych miejsc, sloty w ekwipunku to kopie jednego obiektu.
Mam także tablicę w której zapisuje się ID itemu który jest w EQ.
I teraz moje pytanie. Jak poprawnie użyć spread value dla 24 slotów, aby każdy odpowiadał
indexowi w tablicy? Powinienem użyć funkcji w Start Of Frame czy raczej w Always ?
Dodam że itemy to aktywne obiekty które posiadają liczbę klatek animacji równą liczbie itemów i zależnie od ID w tablicy dana klatka jest wyświetlana.
Może troszke skomplikowane, ale jak ktoś to ogarnia to prosiłbym o pomoc. Thx |
|
|
|
|
wermi
Major Depressive Disorder
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomogła: 53 razy Posty: 1015
15748 Prestiż
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:18
|
|
|
Start of frame. |
|
|
|
|
Ishimura
Chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:28
|
|
|
Niestety coś nie chce grać. Kiedy normalnie wklikam alterable value = 1 to wtedy działa poprawnie. Niestety daje mi to możliwość uzywania tylko 1 slotu
Zrobiłem to tak:
Start Of Frame:
- Spread value 1 in Alterable Value A |
|
|
|
|
pogromca909
Głupiec
Główny edytor:
Drugi edytor:
Skype:
Posty: 147
1212 Prestiż
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:31
|
|
|
bo zrobiłeś akcje dla tylko jedno slotu, z tego co zrozumiałem |
_________________
|
|
|
|
|
wermi
Major Depressive Disorder
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomogła: 53 razy Posty: 1015
15748 Prestiż
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:32
|
|
|
Masz tablicę jednowymiarową czy dwuwymiarową? Spread value 0 dawaj, chyba że masz index 1 w tablicy. |
|
|
|
|
Ishimura
Chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:42
|
|
|
Może bardziej wyjaśnię jak to działa (albo nie działa). 24 sloty reprezentuje jeden obiekt, ale sklonowany. Na każdym slocie, jest active obiekt (też sklonowany) który ma np. 23513 framów animacji bo tyle jest itemów. Gracz zbiera item który ma swoje unikalne ID.
To ID jest zapisane w tablicy 24x1 (nie jestem pewien czy zaczyna sie od index 1 czy 0)
Pętla łapie wolne sloty losowo, ale nigdy nie podmienia tych zapełnionych.
Program czyta index tablicy i powinien przyrównać do spread value slotu, a ID itemu to numer klatki jak ma wyświetlić sie w ekwipunku na danym slocie który pasuje do indexu tablicy.
Mam problem z dodaniem spread value od 1 do 24 (0 - 23 ?)... |
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 29-04-2015, 01:27
|
|
|
Spread value nie zadziała na sklonowanych obiektach, ponieważ są to już osobne obiekty, a nie instancje tego samego obiektu. Użyj "duplicate" zamiast "clone". Zależnie od tego, czy we właściwościach "Array" masz zaznaczone "Base-1 index" powinieneś spreadować od 1. Najlepiej jest to odznaczyć i spreadować od 0. Twoje myślenie jest dobre, bo tak powinno się to zrobić. Jeśli nadal nie ogarniesz i poddasz się, to spróbuj identyfikować obiekty po pozycjach X i Y, odpowiednio podzielonych.
Spread value działa tak: https://www.dropbox.com/s...zykład.mfa?dl=1 |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
GHPL
Starszy chorąży
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 18 razy Posty: 386
6075 Prestiż
|
Wysłany: 12-01-2016, 16:14
|
|
|
Zrobiłem system ekwipunku. Jak ktoś chce pisać na prywatnym |
|
|
|
|
|