NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF/MMF] Samples

Czego używasz do odtwarzania efektów dźwiękowych?
Polecenie Play Sample
26%
 26%  [ 4 ]
DMC2
73%
 73%  [ 11 ]
Głosowań: 15
Wszystkich Głosów: 15

Autor Wiadomość
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Posty: 1411

Prestiż
Wysłany: 18-03-2006, 17:44   [TGF/MMF] Samples

W niektórych grach nie widać różnicy.
Czego używacie do odtwarzania w grach (obojętnie czy TGF czy MMF) efektów dźwiękowcych (po prostu sampli):
- Polecenia Play Sample
- DMC2
Proszę o wypełnienie ankiety i (niekoniecznie) poradzenie mi, dlaczego warto użyć tego a nie tego.
PS. Co sądzicie o opcji Multi-samples w TGF?
_________________
:razzugly:
 
     
Fred 
Bohater


Posty: 358

Prestiż
Wysłany: 18-03-2006, 18:26   

Ja jestem zdecydowanie za DMC2, bo sam go używam. Jakie są tego plusy? :
+ Odtwarza formaty, których nie odtwarza domyślne: Play Samples, Play Music.
+ Nie ma zawiech sampli i muzyki
+ Dowolnie można operować samplami i muzyką. Głośność, balans, przyśpieszenie i zwolnienie sampla lub muzyki
+ Prosty w obsłudze, nom oczywiście nie tak jak Play samples/music :)

Multi samples posiadają wiele wad. Najważniejszą z nich jest chyba to, że czasami niektóre sample przy nakładzie innych przestają grać. Np. gra muzyka w formacie wav (który bardzo dużo waży) i słychać strzały pistoletów, wrogów jak i gracza. Niektóre dźwieki przestają być odtwarzane. Tak więc DMC2 i tylko DMC2. Pozdrawiam :)
 
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Pojedynki: tak
Steam:
last.fm:
Posty: 263

Prestiż
Wysłany: 18-03-2006, 23:04   

Ja też używam DMC. Oprócz multisamplingu wykorzystuję jego możliwości zmiany EQ sampla (frequency), co wykorzystałem w m.in Syntezatorku :) .
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Posty: 296

Prestiż
Wysłany: 18-03-2006, 23:38   

DMC. Z powodów podanych przez Freda.
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Posty: 955

Prestiż
Wysłany: 19-03-2006, 00:02   

W DMC NIE lubie:
-Potrzeba bass.dll
-Gdy ktoś zapomni zdezaktywować bass.dll to gra zostaje w procesach
-Pliki są poza exekiem, czyli w pewnym sensie niewygodne.
W DMC lubie:
+Możliwość modulacji odgrywanego dźwięku
+Odczyt mp3 i mod
Gdy nie potrzeba, nie używam dmc2, tylko play sample. Dlaczego? A no bo po co dodawać nowego plugina, nową dllke, to w końcu troche rozmiaru kosztuje. Chociaż sample odtwarzane w wavie, nie w mp3 ważą więcej.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 1773

Prestiż
Wysłany: 19-03-2006, 00:16   

DMC 2!
Dlaczego?
Nie zacina gry! :)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Pojedynki: tak
Steam:
last.fm:
Posty: 263

Prestiż
Wysłany: 19-03-2006, 00:19   

Fadex: zacina, jak zapomnisz dać "Terminate BASS".

Jednak od DMC2 wolę fmod.dll, niestety nie ma żadnego plugina obsługującego tę bibliotekę. Jest to dll służący do odtwarzania modów, xmów, itów, s3mów itp., dodatkowo też może pobierać nazwy, ilości sampli i instrumentów, pozycje co 1 rowa i wiele, wiele więcej ;) .

Używam jej do GMa, więc wiem :) .
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 1773

Prestiż
Wysłany: 19-03-2006, 00:22   

Cytat:
fmod.dll, niestety nie ma żadnego plugina obsługującego tę bibliotekę

A Call Dll nie łaska? :)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Pojedynki: tak
Steam:
last.fm:
Posty: 263

Prestiż
Wysłany: 19-03-2006, 00:30   

A jest? Wow, nie wiedziałem; sądziłem, że CallDll służy do czego innego. Rispekt ;) .

Call dll służy do odwoływania się do określonych bibliotek dll - tak dodałem, żeby każdy wiedział :P / Fadex
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Posty: 955

Prestiż
Wysłany: 19-03-2006, 00:49   

http://romanx.webd.pl/nb/viewtopic.php?t=458
Ostatni post mi uświadomił, że CallDll nie jest doskonały. Ale powinien działać przy przesyłaniu małoskomplikowanych danych, np. łańcuchów lub zmiennych jak to chyba powinno byc w przypadku tego dll ;)
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
kubamaster93 
Sierżant


Posty: 116

Prestiż
Wysłany: 23-04-2007, 16:59   

Ja używam opcji "Play Samples" (też można kilka naraz - trzeba w opcjach gry ustawić "odtwarzaj kilka próbek naraz") bo DMC2 mi się chrzani - jak wezmę, żeby dany dźwięk był co 2 sec, to on jest jakoś co chwilę... Coś nie działa... :???:
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Posty: 1731

Prestiż
Wysłany: 23-04-2007, 17:22   

Tasmpol napisał/a:

-Pliki są poza exekiem, czyli w pewnym sensie niewygodne.


Nie? Mi zawsze sie wydawało, że jak cos jest poza exekiem, to właśnie jest wygodniej! Dzielisz sobie na foldery jak chcesz, w dowolnej chwili bezproblemowo możesz zmienić jeden dźwięk na inny, no i nie ma problemu z wydaniem specjalnej wersji gry bez dźwięków.

Ja używam DMC2 bo nie powoduje słynnego błędu z wyświetlaniem literki "r" zamiast nazwy sampli (przy kopiowaniu zdarzeń), ma większe możliwości co do odtwarzanych formatów, więcej opcji i nie powoduje, że sample w niwytłumaczalny sosób się zapętlają.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group