NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Minty
26-02-2019, 19:11
[Zręcznościowa] Pies Syrena
Autor Wiadomość
kacperowski2
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Posty: 27

429 Prestiż
Wysłany: 03-02-2018, 13:52   

Trzymam kciuki też miałem pomysł na postać miała ona nazywać się kretoszczur czyli kret i szczur w jednym
:D :D :D :D
_________________
Takie tła do gier najlepsze
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 03-02-2018, 16:24   

Pierwsze skojarzenie z kretoszczurem to Gothic, ale... naprawdę istnieje takie zwierzę.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 03-02-2018, 19:31   

Kacperowski2, dzięki :D Tak ściśle mówiąc, to Pies Syrena jest połączeniem trzech istot - syrena to człowiek+ryba, no i pies.
Wprowadziłem właśnie do gry ostatnią postać. Pamiętacie, jak pisałem 4 lata temu?
Cytat:
Robak, udający Supermana, z jabłkiem, które po trafieniu przeciwnika w głowę powoduje nietypowe efekty.

https://i.imgur.com/TOKzcjK.jpg
Wszystkie postacie z tego ,,obrazka promocyjnego", plus parę innych, są już w grze :) Nie znaczy to, że przez ostatnie poziomy nic się już nie zmieni, bo parę postaci jest już zanimowanych, ale czekają dopiero na wykorzystanie.
Przez ostatni miesiąc nie posunąłem się zbytnio naprzód - nadal robię 28-y z 36 poziomów - ale czasami trzeba sobie zrobić chwilę oddechu. Myślę, że za parę dni skończę go i zostanie mi 8. W tej chwili robię system rzucania robakiem (nie pytajcie), zrobiłem też w tym etapie mechanikę, w której woda jest tylko do połowy, więc czasem trzeba przeskoczyć przeszkodę z rozpędu, wybijając się mocno z wody, a to wcale nie takie łatwe. Rzucanie robakiem też będzie nam potrzebne, bo z powodu niskiego poziomu wody Pies Syrena nie wszędzie może wejść. Wcześniej pokazywałem już obrazek z wyskakiwaniem z wody, ale w tamtym poziomie była inna przyczyna, dla której musimy to zrobić. Mam też pomysł na dość kreatywny poziom-wspomnienie, w którym zeskanuję postacie bezpośrednio z moich starych komiksów, więc będą swoimi karykaturalnymi wersjami sprzed lat. Ale dobra, już więcej nie zdradzam :)
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 437

16663 Prestiż
Wysłany: 03-02-2018, 23:24   

Gdyby nie to, że wymyśliłeś większość za dziecka, to bym zapytał skąd bierzesz dragi. Chętnie zagram jak wyjdzie :D
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 04-02-2018, 00:07   

No cóż, zawsze byłem nietypowy :P

[ Dodano: 11-02-2018, 19:51 ]
Wreszcie skończyłem 28-y poziom. Długo się z nim męczyłem, bo wmontowałem w nim sporo nowych mechanik. Wyskakiwanie z wody nad przeszkodami, bujanie się na linie nad wodą, walka z dwoma bossami, których trzeba wykiwać w nietypowy sposób, rozwiązywanie zagadek sytuacyjnych, dwa robaki - jeden latający, drugi do rzucania, a to wszystko w brzuchu wieloryba - oj, dużo się w tym poziomie dzieje :D Zostało 8.

[ Dodano: 14-02-2018, 22:26 ]
Pomyłki jednak bywają przyjemne. Zapomniałem, że jeden z ostatnich poziomów w grze mam już dawno gotowy, tak więc jednak zostało mi tylko 7 poziomów. Jest dobrze :)

[ Dodano: 16-02-2018, 16:15 ]
Nie ma to jak efektywnie wykorzystać pobyt w pracy :p
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 16-02-2018, 19:32   

Też czasem rysuję w pracy :P
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 20-02-2018, 21:27   

Kolejny poziom skończony, szybko mi poszedł - zostało 6. Następne będą trochę bardziej pracochłonne, ale postaram się z nimi w miarę szybko uporać.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 24-02-2018, 13:42   

kamiledi15 napisał/a:
Kolejny poziom skończony, szybko mi poszedł - zostało 6. Następne będą trochę bardziej pracochłonne, ale postaram się z nimi w miarę szybko uporać.


może wyrobisz się przed cyberpunkiem ;)
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 24-02-2018, 21:23   

Temporal napisał/a:


może wyrobisz się przed cyberpunkiem ;)
Na pewno przed Half Lifem 3 :P
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 24-02-2018, 21:24   

Spoko, dam radę :P

[ Dodano: 07-03-2018, 23:44 ]
I kolejny zrobiony - zostało ostatnie 5.

[ Dodano: 26-03-2018, 12:01 ]
Trochę to trwało, ale kolejny gotowy - jeszcze 4.

[ Dodano: 31-03-2018, 01:47 ]
Pisałem jakiś czas temu, że zrobię poziom, który dzieje się we śnie i że zeskanuję w nim postacie prosto z najstarszych komiksów. No i właśnie nadszedł na to czas :)
https://i.imgur.com/3K748DN.jpg
Oczywiście jest to dość pracochłonne - po pierwsze muszę pousuwać elementy, które zasłaniają ciało, np. ręce i dać je osobno. Poza tym muszę od nowa podopasowywać każdą część ciała do pozostałych, co przy tak nieforemnych ciałach jest dość trudne. Nawiasem mówiąc, na powyższym obrazku widać, jak stopniowo zmieniał mi się mój styl rysowania i jak był coraz lepszy - postać z lewej na dole jest najstarsza, z prawej trochę nowsza, a ta na górze najnowsza. Najnowsza, czyli miałem z 10 lat, a ta pierwsza to miałem z 7. Oczywiście później też rysowałem, ale w tym poziomie chcę wrócić do korzeni. W tym poziomie-śnie postać będzie kilkakrotnie zmieniać swój wygląd, muszę też podmienić teksturę wody (akurat na powyższych obrazkach jej nie ma, ale na innych jest i będę musiał pomyśleć, jak przenieść wodę z miniaturowego obrazka na cały ekran komputera). Tak więc trochę zabawy z tym będzie. Ale dla mnie to jest niesamowite przeżycie - najpierw miło mi było zobaczyć, jak Pies Syrena narysowana na nowo przeze mnie ożywa, ale teraz zobaczyć, jak ożywa oryginalna postać z najstarszych komiksów, jak zaczyna się ruszać - to jest coś, o czym kiedyś nawet bym nie pomyślał :) Niektóre komiksy miały naprawdę porąbaną fabułę, nawet jak na ten pokręcony świat, więc poziom dziejący się we śnie pozwala mi się do nich odnieść. Dobra, koniec spamowania - to jest jeden z tych ostatnich czterech etapów. Z uwagi na dość pracochłonny proces tworzenia trochę może to potrwać. Ostatnie 3 etapy wrócą już do normalnego stylu, ale ponieważ to są finałowe etapy i dzieją się w nich ważne rzeczy, to będą również pracochłonne. Ale myślę, że utrzymam tempo 2-3 tygodnie na etap.

[ Dodano: 04-04-2018, 14:27 ]
Pies Syrena ma bardzo dziwne sny :D

To wszystko jest powycinane z moich starych komiksów, chyba z 6-ciu różnych, dlatego widać różnice w rysowaniu. To tylko fragment tego etapu, ale widać, że będą tam niezłe akcje :D

[ Dodano: 14-04-2018, 18:36 ]
Udało się - jeszcze 3 etapy :)

[ Dodano: 24-04-2018, 21:48 ]
Kolejny etap ukończony w miarę sprawnie - zostały ostatnie 2.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 25-04-2018, 07:48   

10 dni na etap? To za miesiąc pewnie gra już będzie całkiem gotowa?
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 25-04-2018, 08:06   

Szybkość postępów zależy głównie od moich chęci i czasu. Jak się robi grę dzień w dzień po wiele godzin, to czasami trzeba od niej odpocząć. Poza tym miałem trochę urlopu, więc mogłem dłużej posiedzieć, dlatego ten etap poszedł dość szybko. Nie mogę zagwarantować, jak szybko skończę ostatnie 2 poziomy, ale postaram się jak najszybciej. Tylko pamiętaj, że potem zostaną mi jeszcze filmiki, więc miesiąc to na pewno za szybko. Filmiki powinny pójść szybko, więc obstawiałbym 2 miesiące. Największy problem przy projektowaniu etapów to dla mnie wymyślenie, co ma robić gracz, bo wymyślenie fabuły to jedno, ale zaprogramowanie działań gracza to co innego. Staram się mieć dużo unikalnych pomysłów, które nie powtarzają się więcej niż raz-dwa razy na całą grę, więc każdy etap jest nieco inny. Nie jest sztuką nawalić setki takich samych wrogów czy setki takich samych przeszkód, które pokonuje się wszystkie tak samo, staram się tego uniknąć. To też trochę wydłuża proces tworzenia, ale myślę, że mi się udało. I to też jest powód, dla którego filmiki powinny pójść znacznie szybciej.

[ Dodano: 03-05-2018, 22:51 ]
Udało mi się zrobić kolejny poziom dość szybko - przygotowanie animacji i fundamentów silnika tego etapu wcześniej spowodowało, że uporałem się z tym sprawnie. Został mi już tylko finał, ale zostawię go na później, bo muszę się do niego trochę przygotować, ale nie będę spoilerował. Teraz muszę ogarnąć system zapisu - na razie w grze jeszcze nie da się zapisywać. Muszę sprawdzić, jak to się robi plikami ini, chyba nie jest to trudne. Potem zajmę się już filmikami, w programie Anime Studio Pro. Też muszę ogarnąć, jak się go obsługuje, bo jeszcze tego nie robiłem. Mam już gotowe intro gry, ale robiłem je na silniku gry, co było trudne i czasochłonne (liczenie, o ile stopni ma się obrócić kąt ręki, test, okazuje się, że jednak musi być 5 stopni mniej i szybciej, znowu test, a potem druga ręka, druga sekunda... Koszmar), zewnętrzny program powinien znacznie to usprawnić. System zapisu i obsługa programu do animacji nie powinny być trudne, więc liczę na to, że szybko mi to pójdzie. Jednocześnie chcę napisać, że każdy etap testuję dziesiątki razy, żeby mieć pewność, że wszystko działa jak należy. Jak się pewnie zorientowaliście, mam pewne braki w wiedzy co do klików, ale nadrabiam to własnymi rozwiązaniami, które jak dotąd się sprawdzają. Opisuję czasami błędy, które mnie spotykają, ale na bieżąco udaje mi się je naprawić i wygląda na to, że wszystko jest ok. Zobaczymy, jak to będzie, ale jak na razie jest dobrze :) Tak więc teraz system zapisu, filmiki, a potem finałowy etap.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
ViS 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Posty: 31

3071 Prestiż
Wysłany: 04-05-2018, 22:47   

Użycie obiektu ini nie jest dobrym pomysłem. Plik .ini może być łatwo modyfikowany przez użytkowników. Można go używać do zapisywania ustawień gry ale nie do zapisu postępów. Do tego lepiej użyć np. Store X, który odpowiednio zaszyfrowany niemal zupełnie uniemożliwia modyfikacje.
Z tego co widzę projekt jest już na takim etapie, że nie skończy się to tak, jak z mugenowym MKMT. Choć dopięcie projektu do końca jest chyba najtrudniejsze. Ja z ponad 20 doprowadziłem do końca tylko jeden :P
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 04-05-2018, 22:58   

Problem z MKMT był taki, że wziąłem postacie z innych projektów i przerabiałem je po swojemu. Na początku nie wiedziałem, że ich kod może się od siebie tak mocno różnić i że potem nie da się tego poskładać do kupy. I to mnie zgubiło. Tu robię wszystko sam od zera, dobrze znam swój silnik, więc raczej powinno być dobrze.
Dzięki za podpowiedź. Jeszcze nigdy nie robiłem systemu zapisu w grze, wypróbuję ten Store X.
Teraz to już jest z górki. Najtrudniej było na początku, gdy męczyłem się z tym silnikiem. Teraz już tylko zrobić ostatni etap, filmiki i gra gotowa :)
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
kacperowski2
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Posty: 27

429 Prestiż
Wysłany: 06-05-2018, 11:06   

Czy po wydaniu gry udostępnisz silnik z dokumentacją?

Sam pracuje nad silnikiem gry 2d i potrzebuje zobaczyć coś bardziej zaawansowanego żeby zobaczyć jak coś bardziej zaawansowanego wygląda.
_________________
Takie tła do gier najlepsze
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group