NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Minty
26-02-2019, 19:11
[Zręcznościowa] Pies Syrena
Autor Wiadomość
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 19:48   [Zręcznościowa] Pies Syrena

Tytuł: Pies Syrena

Gatunek: Zręcznościowa/logiczna

Autor: kamiledi15

Opis:
Pies Syrena powraca po latach. Starsi użytkownicy pewnie pamiętają, że pierwszą próbę zrobienia gry z tą postacią podjąłem już w 2005 roku. W tej chwili stary temat nie jest już dostępny, ale zdążyłem zrobić kopię i mam cały temat zapisany jako pdf.
Jeszcze wcześniejsza wersja była dostępna na nieistniejącym już Click Portalu, do którego niestety nie ma dostępu. Wtedy krytykowana była głównie grafika i… zbytnia oryginalność fabuły. Dla chętnych mogę pokazać parę zdjęć, które udało mi się odzyskać ze starej wersji i cały temat w formie pdf. Z tamtej wersji nie zostało mi nic z powodu awarii komputera.

Pies Syrena to postać, którą wymyśliłem w wieku 7 lat, w 1995 roku. Został mi po niej cały stos ręcznie rysowanych komiksów i innych pamiątek oraz wspaniałe wspomnienia. Nadal czasami rysuję te komiksy. Niektóre elementy w grze będą rozpoznawalne tylko dla osób, które chodziły ze mną do podstawówki (jeśli kogoś z nich to jeszcze obchodzi), ale będą to raczej drobne smaczki. W 2005 roku podjąłem średnio udaną próbę zrobienia gry o Psie Syrenie. Teraz, kiedy mam 26 lat, chcę ponowić tą próbę.

Nowa wersja będzie inna, niż ta gra z 2005 roku. Przede wszystkim grafika będzie robiona w bardzo nietypowy sposób. Mianowicie będę rysować od nowa wszystkie postacie na kartce, potnę je na kawałki zgodnie ze zgięciami ruchomych elementów, jak szyja, łokcie, biodra i mam zamiar ręcznie układać je na skanerze i skanować. Grafika będzie więc prawie identyczna z komiksami, które kiedyś rysowałem. Nie jest to całkowicie oryginalne, bo podobny zabieg był w grze Crayon Physics Deluxe, Machinarium i parę innych, których tytułów nie pamiętam, ale zapewne było to robione innym sposobem. Czy nowa grafika będzie udana, tego nie wiem, ale na pewno będzie bliższa pierwowzorowi. Jeszcze nie wiem, czy będę każdą klatkę animacji oddzielnie skanował, czy tylko zeskanuję części ciała i zanimuję je już w komputerze - potestuję różne możliwości i zobaczymy.
Dźwięki będą w pełni dubbingowane. Część nagram, tak jak się to robi w normalnych grach, a głosy będę naśladował sam. Muzyka będzie w stylu multitrack, czyli coś takiego, co robi np. zespół Audiofeels, ale będę to robił sam, tak jak tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=v8C_w3ipMwY
Potrafię zrobić parę nietypowych efektów głosem, których nigdzie indziej nie słyszałem, więc myślę, że będzie ciekawie. Będzie też pełny dubbing.
http://w535.wrzuta.pl/aud...W0J/pies_syrena
http://w535.wrzuta.pl/aud...1/pies_kameleon
http://w535.wrzuta.pl/audio/9EpYg4b9cot/mysy
http://w535.wrzuta.pl/audio/0KDDu6EtZSB/akwa
http://w535.wrzuta.pl/audio/8lw4rE0qUhn/mruk
http://w535.wrzuta.pl/audio/9DzlmiiWp6t/mruk2
http://w535.wrzuta.pl/audio/1EhJnCqra2p/brauni
http://w535.wrzuta.pl/audio/6lk0ToTFCex/matka
http://w535.wrzuta.pl/audio/2W5cn6GaWAl/artur
http://w535.wrzuta.pl/audio/aBpQCvWeK69/fifi
http://w535.wrzuta.pl/audio/5tFVgY1wVW5/jezozwierz
http://w535.wrzuta.pl/audio/6gL7U6HrWmN/osmiornica
http://w535.wrzuta.pl/audio/6gU4BZZB1fn/goro
http://w535.wrzuta.pl/audio/15YqjidDovb/psiolak
http://w535.wrzuta.pl/audio/5H5FNIGaU6x/krol
http://w535.wrzuta.pl/audio/6VtISIXiE5f/ojciec
http://w535.wrzuta.pl/audio/065FP5px13v/pepper
http://w535.wrzuta.pl/audio/1MnoFG7nlNr/tlum
http://w535.wrzuta.pl/audio/0fkCzuG8ABv/tlum1
http://w535.wrzuta.pl/audio/2r7SpJi5okR/tlum2
A to mój normalny głos:
http://w535.wrzuta.pl/audio/6sSNnI7Ngxv/narrator
Wszystkie głosy nagrałem sam, nie ma tu żadnej ingerencji komputera. Teksty wymyśliłem na szybko, nie będzie ich w grze, również ,,aktorsko" będzie to brzmiało lepiej :)
Gra będzie dużo bardziej rozbudowana, niż 9 lat temu. Każda decyzja będzie miała swoje konsekwencje i będzie prowadzić do innych zakończeń i innego rozwoju fabuły. Podobnie jak w Wiedźminie 2, będzie tak jakby kilka gier w jednej, w zależności od naszych decyzji. Nawet przegrana nie będzie kończyła gry, tylko będzie prowadziła do bardzo wymagającego, dodatkowego poziomu skradankowego, który pomoże nam wydostać się z tarapatów. Ale ponieważ będzie bardzo trudny, to warto się zastanowić, czy nie lepiej powtórzyć poprzedni poziom, pamiętając, że etapy skradankowe też prowadzą do zmian w fabule i zakończeniach.
Jeśli chodzi o sterowanie, to będzie nieco nietypowe, podobnie jak sama gra. Zwykłe sterowanie będzie zręcznościówką, gdzie sterujemy strzałkami, ale możemy też regulować tempo pływania, co przyda się przy ucieczkach i etapach skradankowych, z paroma klawiszami do podnoszenia przedmiotów, chowania się itp. Możliwe, że również to rozbuduję. Ale nietypowa będzie walka, podobna jak w grze Ragdoll Kung Fu.
http://www.youtube.com/watch?v=T5qGO8hBrOk
Czyli – za pomocą myszy łapiemy wybrany fragment ciała i przeciągamy go w stronę przeciwnika, uderzając w wybrane miejsce, lub robimy zamach i wykonujemy silniejszy cios. W ten sam sposób będzie można robić uniki. Mam zamiar zrobić mnóstwo animacji, które będą od tego zależne i które trzeba będzie taktycznie wykorzystywać. Kiedy wróg będzie próbował walnąć nas pięścią, odsłaniając czułe miejsce, trzeba będzie wykonać zwinny unik i jednocześnie walnąć w odsłonięte miejsce, co wcale nie będzie proste. Być może zastosuję spowalnianie czasu w takich momentach. Oczywiście nie będzie to wyglądać dokładnie tak jak na tym trailerze, chodzi o sam pomysł. Na pewno duże znaczenie będą miały uniki i słabe punkty przeciwnika, w które trudno będzie trafić. Jeszcze nie do końca wiem, czy uda mi się płynnie połączyć wszystkie animacje, żeby można było dowolnie regulować położenie każdej części ciała. Zrobiłem wstępny projekt silnika:
https://www.youtube.com/watch?v=15UYhFlhf0s
To tylko wstępny zarys.
Postaram się, żeby gra nie była tylko walką. Będą nietypowe zagadki, opierające się na logice, ale dość absurdalnej, tak jak to było na przykład w przygodówce Sam and Max - tam były zupełne absurdy, ale jakoś zawsze logicznie można było wywnioskować, co trzeba zrobić. Postaram się, żeby tak było też w mojej grze.
Będą elementy skradanki, nawet prowadzenie śledztwa. Czasem trzeba będzie pogadać z innymi postaciami. Ale wszystko będzie się zgrabnie ze sobą łączyło i poszczególne elementy nie będą tak oderwane od siebie, jak w starej wersji z 2005 roku, gdzie wstawiałem nawet poziomy z Tetrisem i pinballem… Tego już nie będzie. Gra będzie urozmaicona, ale wszystko będzie tworzyło razem zgrabną całość. Tak, żeby gra była po prostu rozbudowana, a nie była zlepkiem przypadkowych poziomów z różnych gier.
To tyle. Gra będzie jeszcze bardziej nietypowa, niż kiedyś, ale na pewno też dużo bardziej dopracowana. Czy się to spodoba na forum, tego nie wiem, ale trudno – znając życie, pewnie nie :D Od dawna mam ochotę zrobić tą grę i nie przejmuję się już krytyką. Bądźcie gotowi na nietypową fabułę i nietypowe postacie – główna postać to połączenie psa, ryby i człowieka – Pies Syrena, królowa całego morza, która została nią w podejrzanych okolicznościach. Ptak, fruwający pod wodą, z długim ogonem mieniącym się jak tęcza. Mysz z głową w kształcie serca, kopiąca głębokie dziury. Pies Kameleon, zmieniający losowo barwę swojego umaszczenia. Robak, udający Supermana, z jabłkiem, które po trafieniu przeciwnika w głowę powoduje nietypowe efekty. Kot, który chciałby stać się pupilem w domu pełnym psów. Pirat, z którym Pies Syrena musi się zmierzyć nad powierzchnią wody, bo nie spodobał jej się sposób, w jaki traktuje on resztę załogi. I wiele, wiele innych zwariowanych postaci i przygód. Kim jest Pies Syrena? Skąd się wzięła ona i wszystkie te postacie? O co w tym wszystkim chodzi? Tego można się będzie dowiedzieć wkrótce.
W tej chwili jeszcze nie zaczynam robić gry. To są dopiero plany, wszystko wymaga przetestowania, żebym wiedział dokładnie, jak ma całość wyglądać. Poza tym kończę na razie inną grę na innym systemie, więc ta gra musi jeszcze chwilę poczekać. Grę robię głównie dla siebie, więc nawet jak nikomu się nie spodoba, na pewno ją skończę. Możecie oczywiście dawać swoje uwagi, zwłaszcza osoby, które pamiętają starą wersję.
Nie widziałem jeszcze nigdy takiej gry, w której podczas walki trzeba by było dokładnie kontrolować wszystkie części ciała swoje i przeciwnika i dążyć do korzystnego dla nas ustawienia. Dlatego takie coś chciałbym zrobić.

Zrzuty ekranu: Jeszcze nie ma. Mogę najwyżej pokazać ręczny rysunek z zeszłego roku: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/132013_173335786143657_185949240_o.jpg
Sama grafika w grze będzie mniej więcej taka. Ma przypominać ręczny rysunek. Ma wyglądać jak komiks.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 21:29   

Wow. No to tak: Fajna historia, też pełno komiksów rysowałem ale nie miałem tak 1 postaci charakterystycznej żeby grę zrobić :) Fajnie. Fajny pomysł z tym skanowaniem, może wyjść z tego coś ciekawego, nawet jeśli efekt końcowy będzie porównywalny do podobnych gier z taką grafiką ale komputerowo, to będziesz miał satysfakcję :) Fajnie udajesz te głosy, też co nie co potrafię ale jakoś do niczego to nie pasuje z moich gier oprócz jednej której nie zrobiłem, a tutaj super pasuje to twoje :) Fajny system, uwielbiam ragdoll kung fu (i drugą grę tego studia little big planet), sporo w to grałem, mam nadzieje, że ci to wyjdzie bo zapowiada się naprawdę ciekawie, obyś tego nie zmarnował :) Sam i Max to moja ulubiona przygodówka (na prawdę) i była bardzo fajna, jeżeli chcesz zrobić takie absurdalne rzeczy jak tam, to już w ogóle jeszcze bardziej super :) Sama fabuła bardzo fajna, taka milutka, fajowa i nie mam innych słów, brakuje takich rzeczy bo teraz każdy chce coś ambitnego robić (to tez jest na swój sposób ambitne), ale to jest takie fajne i przygodowe wręcz, kurcze :D A i już nie robisz tej gry tylko dla siebie, masz to skończyć czekam na to :) A co do grafiki - ma swój urok, jestem ciekaw jak to wyjdzie, pies syrena jest sympatyczny i wygląda jak pies syrena, czyli tak jak powinien :) CZEKAM NA TO JAK NIE WIEM CO, kurcze, nie spodziewałem się takiego czegoś :) Już nie ważne co inni o tym pomyślą, stworzyłeś coś co sam kiedyś planowałem stworzyć (nie o psie syrenie, po prostu taką grę pomieszaną, planowałem ale na razie robię pociskiem na księżyc, może innym razem), a ty już masz wszystkie fajne postacie poopisywane z charakterem, masz tło historii, świat, no i jeszcze lubię takie rzeczy bo łatwo do tego wymyślić coś nowego i nie będzie kolidowało bo samo w sobie takie jest :) Ja nie mogę, w końcu coś co mnie zaciekawiło, przywróciłeś mi nadzieje w takie gry, nie koniecznie klikowe :) Nie mogę się doczekać, trafiłeś bardzo mocno w mój gust :) Nie wiem co jeszcze o tym napisać, strasznie mi się to spodobało :)
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 21:39   

Ja z kolei jestem ciekaw Twojej gry :D Dzięki, nie spodziewałem się tak pozytywnej opinii.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 21:46   

kamiledi15 napisał/a:
Ja z kolei jestem ciekaw Twojej gry :D Dzięki, nie spodziewałem się tak pozytywnej opinii.

Dzięki ;) Nie ma za co, mam nadzieję, że ta gra będzie super i nie tylko mi się spodoba, a postacie z twojej gry będą wesołe z powodu tego, że będą w grze :) Czekam na więcej konkretów i w ogóle :)
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 29-06-2014, 08:24   

Trzymam kciuki. Klasyk.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 16-08-2014, 21:55   

Narysowałem i wyciąłem postać:

Teraz muszę ją zeskanować i nałożyć na model, który pokazywałem na filmiku. Niedługo pierwszy trailer.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
Ostatnio zmieniony przez kamiledi15 16-08-2014, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 16-08-2014, 22:22   

Fajne, bardzo ładne ! Super się to zapowiada :)
_________________
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 08:07   

wiesz.. dałoby się to ładniej namalować ;p jakbyś się bardziej postarał to byłoby dużo lepiej ^.^
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 08:22   

Wiem, ale po pierwsze - mistrzem w rysowaniu nigdy nie byłem, po drugie - grafika ma wyglądać jak na moich starych komiksach, które rysowałem w dzieciństwie, a tam było znacznie bardziej koślawe :) Więc pewne niedoskonałości są celowo zrobione.
Jeśli znasz grę Crayon Physics Deluxe, to tam taka imitacja dziecięcego rysunku była zamierzona:
http://origin.arstechnica...edia/crayon.jpg
I częściowo stąd pomysł na grafikę.
Oczywiście mógłbym to rysować przy linijce i mierzyć proporcje co do milimetra, ale to by nie było już to samo.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 12:21   

Ayth napisał/a:
wiesz.. dałoby się to ładniej namalować ;p jakbyś się bardziej postarał to byłoby dużo lepiej ^.^

Mi się zdawało, że on od początku pisał, że chcę tak zrobić :P Poza tym jak się zbyt ładnie narysuje, to już może przestać wyglądać jak rysunek ręczny :) Mi się tam podoba, klimatu dodaje :)
_________________
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 18:10   

Sporek napisał/a:
Poza tym jak się zbyt ładnie narysuje, to już może przestać wyglądać jak rysunek ręczny
Sporek serio? D: <fcplm> użył tylko kilku kolorów, z ręki zrobił widły ;p na prawdę dało się to narysować lepiej ;p
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 19:12   

Już pisałem, dlaczego to tak wygląda. To jest tak jakby komiksy z dzieciństwa ożywały, więc mają być niedoskonałe. Wiadomo, że kiedyś rysowałem tej postaci 3 trójkątne palce, bo tak było łatwiej, to teraz bym mógł narysować 5 normalnych i wyglądałoby to lepiej, ale to już nie byłaby ta sama postać. Tak samo trójkątne uszy, jednolity kolor, dziwne proporcje ciała itp. Rysuję tą postać tak, jak rysowałem ją 20 lat temu, bez ulepszeń i dodatków.
Cieniowanie może się pojawi w dalszych etapach, jak postać będzie już trochę ubrudzona.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 20:18   

Ayth napisał/a:
Sporek napisał/a:
Poza tym jak się zbyt ładnie narysuje, to już może przestać wyglądać jak rysunek ręczny
Sporek serio? D: <fcplm> użył tylko kilku kolorów, z ręki zrobił widły ;p na prawdę dało się to narysować lepiej ;p

Obejrzyj sobie adventure time i mi powiedz, że tego nie dało się narysować lepiej.
_________________
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 20:38   

Ahh dobra nie chcesz podnieść poziomu artystycznego swojej gry to nie, tylko wiedz, że obniżanie swoich możliwości do tych sprzed 20 lat prowadzi donikąd.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 17-08-2014, 22:06   

Oczywiście, wszystko można poprawić. Można z takiej gry:
http://repo.openpandora.o...ence-app/01.jpg
Zrobić taką:
http://www.gry-online.pl/.../1026971484.jpg
Ale czy to będzie ta sama gra? Dla mnie nie. Ja robię pamiątkę swojego dzieciństwa, dlatego tego nie poprawiam. Mogę zlecić jakiemuś grafikowi zrobienie całej grafiki, ale wtedy to już nie będzie ta postać i te komiksy. Nie potrafię Ci tego wytłumaczyć, ale nie chcę poprawiać czegoś, z czym wiąże się dla mnie wiele wspaniałych wspomnień, które dzięki tej grze w pewnym sensie ożyją.

[ Dodano: 10-10-2014, 08:30 ]
Prace się trochę przedłużyły, bo miałem problemy techniczne, poza tym eksperymentowałem z grafiką i zmieniłem ją na jeszcze bardziej rysowaną - tamta z konturami robionymi długopisem wyglądała trochę jak z Painta, teraz jest rysowana ołówkiem i wygląda właśnie tak jak to sobie wyobrażałem. Chyba jeszcze w żadnej grze nie było takiej grafiki - podobna była chyba tylko w Crayon Physics, ale tam były tylko kontury rysowane kredkami bez wypełnienia obiektów w środku, u mnie są pełne kolory z ołówkowym konturem. Każdy element rysuję ręcznie i skanuję. Jutro pewnie wrzucę pierwszy filmik zwiastun.
A odnośnie cieniowania, to może w niektórych poziomach zrobię efekty świetlne, takie jak na tym zdjęciu:
http://topwalls.net/wp-co...Blue-Saipan.jpg

[ Dodano: 11-10-2014, 00:42 ]
Uff, chyba wreszcie udało mi się znaleźć dobrą grafikę. Najpierw jak narysowałem to było za jasne, w końcu obrysowałem kontur mocno dociskając ołówek i chyba jest dobrze.
Końcówka trailera, pokazująca logo gry:

Każda litera jest ruchoma i zeskanowana oddzielnie. To jeszcze nie jest finalna wersja, dookoła napisu będą się wychylać różne postacie. Wszystko jest zrobione ręcznie, nawet tło to jest prawdziwa kartka, którą pogniotłem i zeskanowałem.

I fragment grafiki:
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group