[Ogólne] Płynna kolizja z góry |
Autor |
Wiadomość |
draq
Bohater

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 1 raz Posty: 123
13916 Prestiż
|
Wysłany: 22-01-2012, 22:12 [Ogólne] Płynna kolizja z góry
|
|
|
Witam, próbuję zrobić w mojej grze płynną kolizję, jednak rezultat jest słaby. Postać z ruchem 360 powinna "ocierać" się o przeszkody, a nie zatrzymywać. Próbowałem kombinować z trygonometrią-w momencie gdy postać zachodzi na przeszkodę to dodaje się do pozycji x sin obrotu i do y cos obrotu (albo inaczej z tymi sinusami, teraz nie pamiętam). Nie działa to jednak poprawnie i wydaje mi się że wzór powinien być bardziej rozbudowany. Gdyby to były 4 ściany to dla każdej z nich można byłoby dać osobne zdarzenie. Dla górnej byłoby y+1 dla dolnej y-1, dla prawej x-1, dla lewej x+1. Narazie właśnie mam tak zrobione, jednak w grze będzie kilka elementów o różnym kształcie, z którym będzie kolidowała postać i potrzebuję innego rozwiązania. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 715
36328 Prestiż
|
Wysłany: 22-01-2012, 22:30
|
|
|
360* Movement Object rozwiązuje wszystkie problemy. Mniemam, że korzystasz z MMF2.
Też robiłem grę w 3D . |
|
|
|
 |
Aleks
Moderator Wilczek
 
Główny edytor: 
Skype: 
Pomógł: 78 razy Posty: 636
28587 Prestiż
|
|
|
|
 |
draq
Bohater

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 1 raz Posty: 123
13916 Prestiż
|
Wysłany: 23-01-2012, 00:18
|
|
|
Chodzi mi o taką kolizje jak w ruchu 360 stopni w przykładzie romanx'a, gdy obiekt chce wyjść za plansze i ślizga się po krawędziach. Zależy mi na uniwersalnym zdarzeniu, które tyczy się każdej przeszkody o różnym kształcie.
Edit:
Przetestowałem tą wtyczkę do ruchu 360 i kolizja jest dokładnie taka, o jaką mi chodziło. Jednak mimo wszystko potrzebowałbym przykładu bez użycia tej wtyczki. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|