[MMF2] Uniwersalna baza danych aplikacji *.ccn |
Autor |
Wiadomość |
VegetaZen
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 17
341 Prestiż
|
Wysłany: 02-08-2010, 18:18 [MMF2] Uniwersalna baza danych aplikacji *.ccn
|
|
|
Witam.
Mam pytanie czy możliwe jest w mmf2 w aplikacji internetowej utworzyć "uniwersalny" plik INI z którego korzystaliby wszyscy użytkownicy ? Na najprostszym przykładzie chodzi o to że jeden użytkownik mógł wpisać tekst, który zostanie zapamiętany w programie i jest możliwy do odczytania przez drugiego użytkownik (nie chodzi o czat, a bardziej o notatnik).
Taką bazą danych jest Server Side INI files w MooGame ?
Czy jest możliwe żeby wartości w takowej bazie zmieniały się same ? |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 02-08-2010, 20:54
|
|
|
Dokładnie to, co mówisz: robisz plik INI na serwerze, gra go ściąga, modyfikuje i odsyła. Da się.
Ja bym poleciła Ci korzystać z bazy danych, jeśli możliwe byłyby kolizje, tj. że dwie osoby chcą pracować na tym notatniku. Jest też oszczędniej, jeśli notatek byłoby dużo.
Wartości w takiej bazie mogą się aktualizować, jeśli np. uruchamiasz odpowiedni skrypt co jakiś czas, np. w harmonogramie. |
|
|
|
|
VegetaZen
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 17
341 Prestiż
|
Wysłany: 02-08-2010, 22:12
|
|
|
RomanX, mógłbyś mi wyjaśnić kilka (pewno błahych) rzeczy :
Cytat: | robisz plik INI na serwerze, gra go ściąga, modyfikuje i odsyła |
Rozumiem, że to przez plugin MooGame zakłada INI na serwerze ? Trzeba coś ponadto zrobić ? Ten INI znajduje się na serwerze z aplikacją czy na tym serwerze obsługującym moo ?
Tutaj troszkę zgłupiałem bo o ile rozumiem, że w zakładce "Server" chodzi tylko o zdefiniowanie serweru, to o co chodzi w Serwer Sidzie ?
Myślałem również nad tym żeby wykorzystać sql do przechowywania danych, ale sam plugin "SQLDB" troszkę mnie wystraszył gdyż nie zauważyłem tam opcji wysyłania danych, ani nawet (pewno z własnej niewiedzy) połączyć się z bazą.
Cytat: | Wartości w takiej bazie mogą się aktualizować, jeśli np. uruchamiasz odpowiedni skrypt co jakiś czas, np. w harmonogramie. |
To dotyczy sqla ? Taki skrypt by trzeba było zapisać w php ? |
|
|
|
|
Cremmy
Sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 114
16736 Prestiż
|
Wysłany: 02-08-2010, 23:32
|
|
|
Z Moogame możesz zrezygnować, wystarczy jakiś Download Object czy coś innego co pobiera pliki z neta. Zasada mniej-więcej taka:
- Pobierasz plik www.jakis-adres.br/notatnik.php i zapisujesz w folderze programu.
- Skrypt wysyła ci plik ini który otwierasz, modyfikujesz i zapisujesz.
- Pobierasz plik www.jakis-adres.br/notatnik.php?akcja=wyslij ... i wysyłasz zawartość zmodyfikowanego pliku po czym skrypt aktualizuje ten na serwerze. GET (dopisanie do treści do adresu) byłoby najprostsze, ale nie jestem pewien, czy zawsze by działało. POST (formularzopodobne~) byłby najlepszy, ale nie znam plugina który go obsługuje.
Na 100% jest plugin do socketów, więc możesz pobawić się w ręczne pisanie nagłówka HTTP i tego typu sprawy d; |
_________________ <Wyobraź tu sobie podpis~> |
|
|
|
|
VegetaZen
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 17
341 Prestiż
|
Wysłany: 02-08-2010, 23:56
|
|
|
Cremmy, tylko że to niekoniecznie chodzi o jednego stringa tylko o całą listę kilkadziesiąt stringów i liczników. Pliki ini prostsze od memo. |
|
|
|
|
Shivek
Sierżant
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy Posty: 132
1052 Prestiż
|
Wysłany: 03-08-2010, 08:46
|
|
|
Czy chodzi ci o notatnik serwerowy, gdzie każda osoba mogła by się połączyć, dopisać coś, zobaczyć, itp? |
|
|
|
|
|