NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF2] MapMaker
Autor Wiadomość
szymat 
Sierżant
mieeeuuuuhheheh


Główny edytor: Novelty
Pojedynki: tak
Posty: 129

12572 Prestiż
Wysłany: 06-08-2008, 22:10   [MMF2] MapMaker

Jak zrobic edytor plansz przy pomocy array? Nie chce zadnych gotowych silników tylko prosze o pomoc
_________________

 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 06-08-2008, 22:40   Re: MapMaker

szymat napisał/a:
Jak zrobic edytor plansz przy pomocy array? Nie chce zadnych gotowych silników tylko prosze o pomoc

Zależy do jakiej gry. ja w moim Not-so-heavy armoured zrobiłem cos na kształt:
Uruchom pętlę tyle razy, ile jest pól na planszy.
W pętli pierwszej ustaw znacznik na pozycję (0,0)
W każdej pętli przesuń znacznik o 16px w prawo, sprawdź z jakim typem terenu znacznik koliduje i zależnie od typu terenu zapisz odpowiednią wartość do (aktualna pozycja X znacznika /16; aktualna pozycja Y znaczika /16).
Co ileśtam pętel (loopIndex mod 16 = 0) (np. dla planszy wielkości 16x16 co 16 pętel) dodaj do pozycji Y znacznika 16, a pozycję X ustaw na 0.
Kiedy pętla się skończy zapisz array do pliku.
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 28-08-2008, 20:23   

Jeżeli gra jest oparta na siatce, to wystarczy sprawdzić wszystkie pola. Jeżeli gra nie jest oparta na siatce, to należy uruchomić pętle na ilość obiektów i sprawdzać je pojedynczo zapisując ich pozycje.
Łatwizna ;)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 28-08-2008, 22:38   

Fadex napisał/a:
Jeżeli gra jest oparta na siatce, to wystarczy sprawdzić wszystkie pola. Jeżeli gra nie jest oparta na siatce, to należy uruchomić pętle na ilość obiektów i sprawdzać je pojedynczo zapisując ich pozycje.
Łatwizna ;)

Jeżeli gra jest oparta n siatce twoja metoda jest o tyle lepsza, że suma pętli do wykonania i tak jest mniejsza :/ A to sprawia, że moją metodę można uznać za przestarzałą lub zwyczajnie niewydajną :D
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 29-08-2008, 08:46   

Może przestarzała to ona jest, ale i tak wolę ją stosować - krócej się ją robi ;)

No, i w "mojej" metodzie nie można wykrywać obiektów tła - co oznacza, że podczas tworzenia poziomu należy z nich zrobić obiekty aktywne.

Nie wspominając już, że w "mojej" metodzie poziomy są cięższe, bo w oparciu o siatkę ma znaczenie tylko numer pola, a tu konkretna pozycja X i Y ;]
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group