Gra ekonomiczna |
Autor |
Wiadomość |
kickboxer9
Kapral
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Skype: 
Posty: 21
1358 Prestiż
|
Wysłany: 18-01-2018, 19:48 Gra ekonomiczna
|
|
|
Witam dla przybliżenia tematu zna ktoś gre ogame? nie ? nieszkodzi wróćmy do problemu
mam fabryke metalu,kryształu,paliwa i chce zrobic by 3 surowce były uzywane do kazdego budynku typu
Fabryka metalu kosztuje 100j metalu 100j kryształu 100j paliwa
udało mi się tylko jeden surowiec dać by to działało ale tylko tyle |
_________________ Kickboxer9 |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 18-01-2018, 20:06
|
|
|
Opisz jak zrobiłeś ten jeden, a postaramy się dać rozwiązanie pasujące do tego, co masz.
BTW: Ogame to pierwsza gra online w którą grałem |
|
|
|
 |
kickboxer9
Kapral
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Skype: 
Posty: 21
1358 Prestiż
|
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 07-02-2018, 15:33
|
|
|
Cóż, dużo zdarzeń, zgubiłem się a potem jakoś zapomniałem
Ja bym zrobił pewnie 4 zmienne:
3 to bazowy koszt w różnych surowcach, a czwarta to poziom budynku.
I koszt w każdym surowcu obliczałbyś według jakiegoś magicznego wzoru typu koszt bazowy*(1+poziom/10) |
|
|
|
 |
Mateusz
Starszy chorąży GT member
 
Główny edytor: 
Pomógł: 4 razy Posty: 437
16663 Prestiż
|
Wysłany: 08-02-2018, 17:59
|
|
|
Ja bym to zrobił tak:
dla obiektu ustawił 4 zmienne wartośći: A, B, C, D.
A = poziom obiektu
B, C, D -> Cena w minerałach, dla każdego po kolei.
I teraz tak:
Jeśli poziom obiektu A = 0 (budynek nie istnieje)
to ustaw (z warunkiem że tylko raz, jesli warunek się zapętla): wartość B (metal) na 200, C (cośtam) na 0, D na 0
Jeśli poziom obiektu A = 1
to ustaw (z warunkiem że tylko raz, jesli warunek się zapętla): wartość B (metal) na 600, C (cośtam) na 300, D na 100
Gracz klikając na obiekt, zwiększa jego poziom, gdy spełnione są warunki:
Gracz klika na obiekt: budynek
ORAZ wartość B budynek jest mniejsza bądź równa od surowiec metal
ORAZ wartość C budynek jest mniejsza bądź równa od surowiec cośtam1
ORAZ wartość D budynek jest mniejsza bądź równa od surowiec cośtam2
---> dodaj do wartości A budynek (poziom): 1
Iteracje można też zrobić w prosty sposób,
cena każdego surowca za kolejny poziom mnożona przez jakiś współczynnik, np. przez poziom budynku.
wiadomo, że 0*x da 0, dlatego do pewnego poziomu warto zrobić ceny ręcznie |
_________________ http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 |
|
|
|
 |
|