NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Fusion] 1. Zjazd na nartach 2. Kilka tablic wyników
Autor Wiadomość
Tomaszovsky
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Posty: 35

349 Prestiż
  Wysłany: 12-06-2017, 10:12   [Fusion] 1. Zjazd na nartach 2. Kilka tablic wyników

Mam 2 pytania a odpowiedź byłaby bardzo przydatna w dalszym tworzeniu gry:
1. Czy da się, aby uzyskać taki efekt zjazdu jak w SJ3(Ski Jump Intenational 3, można sobie wygooglować, na pewno znajdziecie)
2. Może to i głupie pytanie ale jak zrobić żeby w kilku różnych hi-scorach nie było tego samego wyniku(naprawdę nie wiem jak to zrobić)
Proszę o jak najszybszą odpowiedź
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 12-06-2017, 11:42   

Do pierwszego to chodzi ci o to, że skoczek ma się pochylać równo z nachyleniem stoku? Pewnie da się to zrobić lepiej, ale ja bym zrobił dwa obiekty aktywne, jeden z tyłu nart, drugi z przodu. Jeśli ten z przodu nie dotyka stoku - obniż kąt nachylenia skoczka. Jeśli dotyka - podwyż. Tak samo z tyłu. Jeśli zmiany kąta dasz za duże, to będzie brzydki efekt ,,trzęsienia", więc trzeba to zrobić ostrożnie. Pewnie da się to zrobić inaczej, ale ja podobnie zrobiłem u siebie i działa. Możliwe, że wystarczy tylko jeden obiekt z przodu, bez tego z tyłu, ale musiałbyś popróbować, bo piszę z głowy (w mojej grze to się przydało do chodzenia psa po nierównym terenie, więc każda łapa osobno wykrywa pochylenie).
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 12-06-2017, 14:03   

Robiłem coś podobnego kiedyś dla ruchu czołgu po nierównym terenie. Sposób kamiledi15 sprawdzał się doskonale.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 12-06-2017, 14:29   

Tomaszovsky napisał/a:
2. Może to i głupie pytanie ale jak zrobić żeby w kilku różnych hi-scorach nie było tego samego wyniku(naprawdę nie wiem jak to zrobić)

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w jednej ramce wstawiłeś kilka tablic wyników i tylko jedna tablica ma zliczać konkretny wynik? Wbudowane tablice mają opcję "Check at start", która próbuje dodać wyniki wszystkich 4 wbudowanych graczy do tablicy, jeśli się kwalifikują. Odznacz ją, te tablice obsługują ręczne sprawdzanie, pytanie o imię i dodawanie wyników.
 
     
Tomaszovsky
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Posty: 35

349 Prestiż
Wysłany: 12-06-2017, 15:05   

Tylko mam problem dlaczego nie mogę użyć negate w evencie kolizji?
EDIT: I nie chodzi mi o to, że jest w jednym framie kilka hi-scorów tylko wiele framów i wiele hi-scorów
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 12-06-2017, 15:27   

No właśnie tego masz użyć przecież... Masz przykład:
https://megawrzuta.pl/download/8a98baa4b5f5a11d3bc8ce2057dffc92.html
Trochę niedopracowany, więc musisz sobie poprawić, ale chyba załapiesz, o co chodzi. Strzałką w prawo się przesuwasz.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 12-06-2017, 16:23   

Tomaszovsky napisał/a:
Tylko mam problem dlaczego nie mogę użyć negate w evencie kolizji?
Możesz zanegować zdarzenie overlaping.
 
     
Tomaszovsky
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Posty: 35

349 Prestiż
Wysłany: 13-06-2017, 17:51   

Dobra dzięki za pomoc w pierwszym ale nie wiem jak rozwiązać drugie(wiele hi-scorów, wiele framów, jeden hi-score na jeden frame)
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 13-06-2017, 18:19   

Obawiam się, że z drugim nie będzie tak prosto. Musiałbyś wymyślić własną implementację hi-scorów. CF trzyma gdzieś jeden pliczek na jedną aplikację z wynikami.
 
     
Tomaszovsky
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Posty: 35

349 Prestiż
Wysłany: 14-06-2017, 13:25   

Dobra udało mi się samemu zrobić drugie. Po prostu wystarczyło do każdego hi-scora ustawić inny plik ini i wszystko śmiga.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 14-06-2017, 14:08   

Tomaszovsky napisał/a:
Dobra udało mi się samemu zrobić drugie. Po prostu wystarczyło do każdego hi-scora ustawić inny plik ini i wszystko śmiga.

Dziwne, właśnie sprawdzałem i nie zauważyłem takiej opcji.
 
     
Tomaszovsky
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Posty: 35

349 Prestiż
Wysłany: 14-06-2017, 19:40   

Tam gdzie jest zapisywanie do ini można wpisać nazwę pliku i w każdym hi-scorze inną nazwę ustawiłem i ustawiłem żeby zapisywało w UTF-8 i działa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group