Masarkra pod Berlinem |
Autor |
Wiadomość |
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2017, 09:43
|
|
|
Zrzuty ekranu się popsuły.
W sumie fajne. Nie rozumiem zasad rządzących trafieniami. Mogę puścić serię prosto w samolot, a ten dalej leci i trzeba powtarzać. Losowe zdrowie? ocb? |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2017, 11:31
|
|
|
Działo nie strzela prosto w środek lecz ma swoj rozrzut, nie każdy pocisk musi trafic prosto w cel wiec im mysliwiec jest bliżej tym łatwej go trafisz
Losowanie sprawia jedynie że samolot zacznie spadać w najlepszym przypadku
Sne napisał/a: | Zrzuty ekranu się popsuły.
W sumie fajne. Nie rozumiem zasad rządzących trafieniami. Mogę puścić serię prosto w samolot, a ten dalej leci i trzeba powtarzać. Losowe zdrowie? ocb? |
|
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 04-04-2017, 08:36
|
|
|
Rozrzut nie tłumaczy absolutnie niczego, bo widzę gdzie lecą te pociski przy wystrzeleniu i powinny trafiać. W każdym razie jest to nieprzewidywalne i zwyczajnie denerwuje, gdy jeden samolot zestrzeli się pojedynczym strzałem gdy dopiero się pojawił, a drugi wyleci poza ekran po przeżyciu dwóch tuzinów strzałów prosto w kokpit. |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 04-04-2017, 08:53
|
|
|
Pociski ktore widzisz to tylko wizualizacja i nie każdy pocisk po wystrzeleniu powinien trafiać
Lepiej żeby bylo nieprzewidywalne niż dwa pewne klikniecia = zestrzelony
Spadający samolot nie oznacza zastrzelony
Spadajacy samolot to bonus ktory oznacza że spadająca jednostka nie zrzuci bomby |
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 07:19
|
|
|
Aha. Czyli jest losowość. Pytałam.
delgado88a napisał/a: | dwa pewne klikniecia |
Dwa tuziny kliknięć, a nie.
Sne napisał/a: | W sumie fajne |
Skoro takie jest Twoje podejście do designu, to w sumie nie fajne. Gra nie nagradza działań gracza, tylko swoje ukryte metaforyczne rzuty kostką. To może od razu rzucę monetą, żeby sprawdzić, czy wygrałam całą grę, czy nie? |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 08:41
|
|
|
Sne napisał/a: | Aha. Czyli jest losowość. Pytałam.
delgado88a napisał/a: | dwa pewne klikniecia |
Dwa tuziny kliknięć, a nie.
Sne napisał/a: | W sumie fajne |
Skoro takie jest Twoje podejście do designu, to w sumie nie fajne. Gra nie nagradza działań gracza, tylko swoje ukryte metaforyczne rzuty kostką. To może od razu rzucę monetą, żeby sprawdzić, czy wygrałam całą grę, czy nie? |
Tak losowość ponieważ już wcześniej pisalem, działka mają swoj rozrzut a z definicji rozrzut jest losowy.
Twoje podejście
-nie lubila shotguna w FPS poniewaz wszystkie 12 śrutów nie trafiają w środek |
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
Ostatnio zmieniony przez delgado88a 05-04-2017, 08:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 08:54
|
|
|
delgado88a napisał/a: |
Twoje podejście
-nie lubila shotguna w FPS poniewaz wszystkie 12 śrutów nie trafiają w środek | Z tym, że jak w FPSie widzisz, że któryś śrut trafił we wroga, to... on trafił! Nie ma, że "to tylko wizualizacja, że trafił, a tak naprawdę to nie trafił". |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 08:59
|
|
|
jarlfenrir napisał/a: | delgado88a napisał/a: |
Twoje podejście
-nie lubila shotguna w FPS poniewaz wszystkie 12 śrutów nie trafiają w środek | Z tym, że jak w FPSie widzisz, że któryś śrut trafił we wroga, to... on trafił! Nie ma, że to tylko wizualizacja, że trafił, a tak naprawdę to nie trafił. |
w ktorym FPS widać gdzie trafić ma śrut albo w ogolę pocisk?
widzisz tyko rezultat uderzenia pocisku
tu też widać gdzie trafia pocisk wystarczy strzelić w wodę |
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 13:37
|
|
|
Z tego, co rozumiem Sne, to ona widzi rezultat trafienia, a mimo to samolot zachowuje się jakby nie trafił... |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 13:56
|
|
|
jarlfenrir napisał/a: | Z tego, co rozumiem Sne, to ona widzi rezultat trafienia, a mimo to samolot zachowuje się jakby nie trafił... |
To jest niemożliwe ponieważ
każde trafienie skutkuje małym efektem wybuchu w miejscu trafienia
rachunek jest prosty, i łatwo to sprawdzić
jesli strzelisz i nie ma efektu = nie trafiłeś
@Sne dziekuje za punkty prestiżu ktore dodałaś |
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 16:51
|
|
|
Jakbyś grał w FPSa, podchodzisz do wroga i strzelasz mu w twarz strzelbą, a śruciny lądują wszędzie, tylko nie na nim... i powtarza się to wielokrotnie... to równie dobrze można usunąć strzelbę z gry, bo jest źle napisana i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jej używać. Dosłownie wszystko byłoby lepsze, łącznie z bieganiem dookoła i liczeniem na to, że wróg wpadnie w zakłopotanie i przez przypadek wlezie na zagrożenie środowiskowe.
A w tej grze strzelba strzela jedną śruciną na raz.
I nawet nie trafia w samoloty w tej samej odległości od działa, w pobliżu. Czyli rozumiem, że ja trafiam celnie, tylko potem losujesz, czy to zadziałało. Czyli jakby w FPSie trafiam wrogowi w twarz, ale zupełnie przypadkiem uszkodzenia losują się na zero. Wcale nie rzadko dla każdej śruciny. Tak to nie chce mi się.
Już lepiej by było, gdybyś losował uszkodzenia np. 10-100% przy trafieniu i zależnie od tego tworzył mniejszy lub większy efekt trafienia. Nadal niewyważone jak diabli, ale przynajmniej byłby jakiś efekciarski feedback.
Już nie mówię o zrobieniu prawdziwego rozrzutu i porówywania "odległości" x,5y (że różnica pozycji y, czyli odl. samolotu od strzelca, ma większą wagę i mała różnica generuje dużą "odległość") od celownika do punktu teoretycznego trafienia do obliczenia odwrotności prawdopodobieństwa uszkadzającego trafienia w samolot. |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 17:20
|
|
|
Tu nie ma nic zaawansowanego po prostu od środka celownika pojawia sie sprite (czerwona kropka na ułamek sekundy) w pozycji losowej od -5x do 5x i w osi Y -5v do 5y
Wiec w rezultacie jest kwadrat 10px kwadratowych i to jest rozrzut / celność działa
w momencie jeśłi lewelujesz działko w sklepie aby szybciej strzelało rozrzut jest wowczas wiekszy i zgaduje że dlatego odnosisz wrażenie że nie trafia bo założe sie że pierwszy poziom przechodzisz na perfekt bez marnowania amunicji
wystarczy postrzelać w niebo i obserwować jak okładają się czerwone kropki
kto zapowiadał że bedzie łatwo
reasumujac
dalej podtrzymuje że wystrzelone kule nie trafiają bo albo samolot jest za daleko albo rozrzut jest wiekszy a każdy samolot ma 3 HP zanim eksploduje |
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 17:45
|
|
|
Nie wiem czy też mam się przyczepić do celowania, bo prędzej nie potrafię dobrze wycelować, niż jest jakiś problem w silniku, ale problemy mam gdzie indziej.
1) Grałem na powiększeniu (przeciągnąłem sobie ten suwak w lewo, okno gry zrobiło się duże) niestety po przejściu pierwszego etapu okazało się, że panel z ulepszeniami nie mieści się w dostępnym obszarze (jest obcięty z dołu i z prawej).
2) nie udało mi się zmusić zapisu/odczytu do działania.
3) mam poważny problem z ilością FPS przy gęstym strzelaniu. Wynik to 25-35 klatek, zauważalne spowolnienie ruchu obiektów i trudności w ucelowaniu czegokolwiek. Obciążenie CPU wg gry to max 20%, mimo, że proces przeglądarki Chrome nie przekracza dziesięciu (skąd gra bierze te informacje to ja nie wiem).
Na chwilę obecną zniechęciłem się punktem trzecim i trochę drugim. Grze brakuje dobrego zbalansowania, jednak sytuację znacznie poprawi wyeliminowanie wymienionych do tej pory problemów. |
_________________ |
|
|
|
|
delgado88a
Dezerter
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2017, 18:05
|
|
|
msg napisał/a: | Nie wiem czy też mam się przyczepić do celowania, bo prędzej nie potrafię dobrze wycelować, niż jest jakiś problem w silniku, ale problemy mam gdzie indziej.
1) Grałem na powiększeniu (przeciągnąłem sobie ten suwak w lewo, okno gry zrobiło się duże) niestety po przejściu pierwszego etapu okazało się, że panel z ulepszeniami nie mieści się w dostępnym obszarze (jest obcięty z dołu i z prawej).
2) nie udało mi się zmusić zapisu/odczytu do działania.
3) mam poważny problem z ilością FPS przy gęstym strzelaniu. Wynik to 25-35 klatek, zauważalne spowolnienie ruchu obiektów i trudności w ucelowaniu czegokolwiek. Obciążenie CPU wg gry to max 20%, mimo, że proces przeglądarki Chrome nie przekracza dziesięciu (skąd gra bierze te informacje to ja nie wiem).
Na chwilę obecną zniechęciłem się punktem trzecim i trochę drugim. Grze brakuje dobrego zbalansowania, jednak sytuację znacznie poprawi wyeliminowanie wymienionych do tej pory problemów. |
jaka wersja chrome? |
_________________ www.facebook.com/IndependentGamedeveloper
www.rtypegear.pl
|
|
|
|
|
|