NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Masarkra pod Berlinem
Autor Wiadomość
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 06-02-2017, 12:11   Masarkra pod Berlinem

Tytuł: MASARKRA POD BERLINEM

Gatunek: STRZELANKA ala Operation Blockade

Autor: JA
Grafika: MOJA
Dźwięk: freesound.org
Początek drugiej wojny światowej, możliwe jest alternatywne jej zakończenie. Wcielasz się w grupę Polskich śmiałków którzy będą strzec granicy Polsko Niemieckiej nad Odrą i starać się zakończyć wojnę przed rozprzestrzenieniem się Niemieckich wojsk. Krok po kroku zbliż się do Berlina a w nim do Hitlera. Niszcz jego wojska i maszerujące oddziały zmierzające do Polski.

Opis:
W grze celujemy i strzelamy, nasza ciężarówka zbiera z brzegu porzucone skrzynki amunicji.
LPM strzał, PPM rakieta przeciwlotnicza, SPACJA Torpeda (również przeciwpiechotna)

Po każdym poziomie otrzymujemy pieniądze do rozwoju
Przed każdym poziomem należy lepiej sie uzbroić

Zrzuty ekranu:
https://www.dropbox.com/s....42.27.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s....41.25.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s....37.51.png?dl=0

Download:
https://igamedeveloper.github.io/masarkra/
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
Ostatnio zmieniony przez delgado88a 05-04-2017, 17:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 03-04-2017, 09:43   

Zrzuty ekranu się popsuły.

W sumie fajne. Nie rozumiem zasad rządzących trafieniami. Mogę puścić serię prosto w samolot, a ten dalej leci i trzeba powtarzać. Losowe zdrowie? ocb?
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 03-04-2017, 11:31   

Działo nie strzela prosto w środek lecz ma swoj rozrzut, nie każdy pocisk musi trafic prosto w cel wiec im mysliwiec jest bliżej tym łatwej go trafisz

Losowanie sprawia jedynie że samolot zacznie spadać w najlepszym przypadku


Sne napisał/a:
Zrzuty ekranu się popsuły.

W sumie fajne. Nie rozumiem zasad rządzących trafieniami. Mogę puścić serię prosto w samolot, a ten dalej leci i trzeba powtarzać. Losowe zdrowie? ocb?
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 04-04-2017, 08:36   

Rozrzut nie tłumaczy absolutnie niczego, bo widzę gdzie lecą te pociski przy wystrzeleniu i powinny trafiać. W każdym razie jest to nieprzewidywalne i zwyczajnie denerwuje, gdy jeden samolot zestrzeli się pojedynczym strzałem gdy dopiero się pojawił, a drugi wyleci poza ekran po przeżyciu dwóch tuzinów strzałów prosto w kokpit.
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 04-04-2017, 08:53   

Pociski ktore widzisz to tylko wizualizacja i nie każdy pocisk po wystrzeleniu powinien trafiać
Lepiej żeby bylo nieprzewidywalne niż dwa pewne klikniecia = zestrzelony
Spadający samolot nie oznacza zastrzelony
Spadajacy samolot to bonus ktory oznacza że spadająca jednostka nie zrzuci bomby
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 07:19   

Aha. Czyli jest losowość. Pytałam.

delgado88a napisał/a:
dwa pewne klikniecia

Dwa tuziny kliknięć, a nie.

Sne napisał/a:
W sumie fajne

Skoro takie jest Twoje podejście do designu, to w sumie nie fajne. Gra nie nagradza działań gracza, tylko swoje ukryte metaforyczne rzuty kostką. To może od razu rzucę monetą, żeby sprawdzić, czy wygrałam całą grę, czy nie?
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 08:41   

Sne napisał/a:
Aha. Czyli jest losowość. Pytałam.

delgado88a napisał/a:
dwa pewne klikniecia

Dwa tuziny kliknięć, a nie.

Sne napisał/a:
W sumie fajne

Skoro takie jest Twoje podejście do designu, to w sumie nie fajne. Gra nie nagradza działań gracza, tylko swoje ukryte metaforyczne rzuty kostką. To może od razu rzucę monetą, żeby sprawdzić, czy wygrałam całą grę, czy nie?


Tak losowość ponieważ już wcześniej pisalem, działka mają swoj rozrzut a z definicji rozrzut jest losowy.
Twoje podejście
-nie lubila shotguna w FPS poniewaz wszystkie 12 śrutów nie trafiają w środek
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
Ostatnio zmieniony przez delgado88a 05-04-2017, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 08:54   

delgado88a napisał/a:

Twoje podejście
-nie lubila shotguna w FPS poniewaz wszystkie 12 śrutów nie trafiają w środek
Z tym, że jak w FPSie widzisz, że któryś śrut trafił we wroga, to... on trafił! Nie ma, że "to tylko wizualizacja, że trafił, a tak naprawdę to nie trafił".
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 08:59   

jarlfenrir napisał/a:
delgado88a napisał/a:

Twoje podejście
-nie lubila shotguna w FPS poniewaz wszystkie 12 śrutów nie trafiają w środek
Z tym, że jak w FPSie widzisz, że któryś śrut trafił we wroga, to... on trafił! Nie ma, że to tylko wizualizacja, że trafił, a tak naprawdę to nie trafił.


w ktorym FPS widać gdzie trafić ma śrut albo w ogolę pocisk?
widzisz tyko rezultat uderzenia pocisku

tu też widać gdzie trafia pocisk wystarczy strzelić w wodę
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 13:37   

Z tego, co rozumiem Sne, to ona widzi rezultat trafienia, a mimo to samolot zachowuje się jakby nie trafił...
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 13:56   

jarlfenrir napisał/a:
Z tego, co rozumiem Sne, to ona widzi rezultat trafienia, a mimo to samolot zachowuje się jakby nie trafił...


To jest niemożliwe ponieważ
każde trafienie skutkuje małym efektem wybuchu w miejscu trafienia

rachunek jest prosty, i łatwo to sprawdzić
jesli strzelisz i nie ma efektu = nie trafiłeś

@Sne dziekuje za punkty prestiżu ktore dodałaś
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 16:51   

Jakbyś grał w FPSa, podchodzisz do wroga i strzelasz mu w twarz strzelbą, a śruciny lądują wszędzie, tylko nie na nim... i powtarza się to wielokrotnie... to równie dobrze można usunąć strzelbę z gry, bo jest źle napisana i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jej używać. Dosłownie wszystko byłoby lepsze, łącznie z bieganiem dookoła i liczeniem na to, że wróg wpadnie w zakłopotanie i przez przypadek wlezie na zagrożenie środowiskowe.

A w tej grze strzelba strzela jedną śruciną na raz.

I nawet nie trafia w samoloty w tej samej odległości od działa, w pobliżu. Czyli rozumiem, że ja trafiam celnie, tylko potem losujesz, czy to zadziałało. Czyli jakby w FPSie trafiam wrogowi w twarz, ale zupełnie przypadkiem uszkodzenia losują się na zero. Wcale nie rzadko dla każdej śruciny. Tak to nie chce mi się.

Już lepiej by było, gdybyś losował uszkodzenia np. 10-100% przy trafieniu i zależnie od tego tworzył mniejszy lub większy efekt trafienia. Nadal niewyważone jak diabli, ale przynajmniej byłby jakiś efekciarski feedback.

Już nie mówię o zrobieniu prawdziwego rozrzutu i porówywania "odległości" x,5y (że różnica pozycji y, czyli odl. samolotu od strzelca, ma większą wagę i mała różnica generuje dużą "odległość") od celownika do punktu teoretycznego trafienia do obliczenia odwrotności prawdopodobieństwa uszkadzającego trafienia w samolot.
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 17:20   

Tu nie ma nic zaawansowanego po prostu od środka celownika pojawia sie sprite (czerwona kropka na ułamek sekundy) w pozycji losowej od -5x do 5x i w osi Y -5v do 5y
Wiec w rezultacie jest kwadrat 10px kwadratowych i to jest rozrzut / celność działa
w momencie jeśłi lewelujesz działko w sklepie aby szybciej strzelało rozrzut jest wowczas wiekszy i zgaduje że dlatego odnosisz wrażenie że nie trafia bo założe sie że pierwszy poziom przechodzisz na perfekt bez marnowania amunicji

wystarczy postrzelać w niebo i obserwować jak okładają się czerwone kropki
kto zapowiadał że bedzie łatwo

reasumujac
dalej podtrzymuje że wystrzelone kule nie trafiają bo albo samolot jest za daleko albo rozrzut jest wiekszy a każdy samolot ma 3 HP zanim eksploduje
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 17:45   

Nie wiem czy też mam się przyczepić do celowania, bo prędzej nie potrafię dobrze wycelować, niż jest jakiś problem w silniku, ale problemy mam gdzie indziej.
1) Grałem na powiększeniu (przeciągnąłem sobie ten suwak w lewo, okno gry zrobiło się duże) niestety po przejściu pierwszego etapu okazało się, że panel z ulepszeniami nie mieści się w dostępnym obszarze (jest obcięty z dołu i z prawej).
2) nie udało mi się zmusić zapisu/odczytu do działania.
3) mam poważny problem z ilością FPS przy gęstym strzelaniu. Wynik to 25-35 klatek, zauważalne spowolnienie ruchu obiektów i trudności w ucelowaniu czegokolwiek. Obciążenie CPU wg gry to max 20%, mimo, że proces przeglądarki Chrome nie przekracza dziesięciu (skąd gra bierze te informacje to ja nie wiem).

Na chwilę obecną zniechęciłem się punktem trzecim i trochę drugim. Grze brakuje dobrego zbalansowania, jednak sytuację znacznie poprawi wyeliminowanie wymienionych do tej pory problemów.
_________________
:razzugly:
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 05-04-2017, 18:05   

msg napisał/a:
Nie wiem czy też mam się przyczepić do celowania, bo prędzej nie potrafię dobrze wycelować, niż jest jakiś problem w silniku, ale problemy mam gdzie indziej.
1) Grałem na powiększeniu (przeciągnąłem sobie ten suwak w lewo, okno gry zrobiło się duże) niestety po przejściu pierwszego etapu okazało się, że panel z ulepszeniami nie mieści się w dostępnym obszarze (jest obcięty z dołu i z prawej).
2) nie udało mi się zmusić zapisu/odczytu do działania.
3) mam poważny problem z ilością FPS przy gęstym strzelaniu. Wynik to 25-35 klatek, zauważalne spowolnienie ruchu obiektów i trudności w ucelowaniu czegokolwiek. Obciążenie CPU wg gry to max 20%, mimo, że proces przeglądarki Chrome nie przekracza dziesięciu (skąd gra bierze te informacje to ja nie wiem).

Na chwilę obecną zniechęciłem się punktem trzecim i trochę drugim. Grze brakuje dobrego zbalansowania, jednak sytuację znacznie poprawi wyeliminowanie wymienionych do tej pory problemów.


jaka wersja chrome?
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group