NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Ogólne] Płynna kolizja z góry
Autor Wiadomość
draq 
Bohater

Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 1 raz
Posty: 123

13916 Prestiż
Wysłany: 22-01-2012, 22:12   [Ogólne] Płynna kolizja z góry

Witam, próbuję zrobić w mojej grze płynną kolizję, jednak rezultat jest słaby. Postać z ruchem 360 powinna "ocierać" się o przeszkody, a nie zatrzymywać. Próbowałem kombinować z trygonometrią-w momencie gdy postać zachodzi na przeszkodę to dodaje się do pozycji x sin obrotu i do y cos obrotu (albo inaczej z tymi sinusami, teraz nie pamiętam). Nie działa to jednak poprawnie i wydaje mi się że wzór powinien być bardziej rozbudowany. Gdyby to były 4 ściany to dla każdej z nich można byłoby dać osobne zdarzenie. Dla górnej byłoby y+1 dla dolnej y-1, dla prawej x-1, dla lewej x+1. Narazie właśnie mam tak zrobione, jednak w grze będzie kilka elementów o różnym kształcie, z którym będzie kolidowała postać i potrzebuję innego rozwiązania. Pozdrawiam.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 22-01-2012, 22:30   

360* Movement Object rozwiązuje wszystkie problemy. Mniemam, że korzystasz z MMF2.
Też robiłem grę w 3D :P .
 
 
     
Aleks 
Moderator
Wilczek


Główny edytor: GDevelop
Skype:
Pomógł: 78 razy
Posty: 636

28588 Prestiż
Wysłany: 22-01-2012, 22:40   

Takie coś wykombinowałeś?

http://c.wrzuta.pl/wo6835...8217/silnik.rar
_________________
( Przystan Ocalenie | Centaurus | Skrzydlaty Pies | WWF | Nakarm Psiaka )
 
     
draq 
Bohater

Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 1 raz
Posty: 123

13916 Prestiż
Wysłany: 23-01-2012, 00:18   

Chodzi mi o taką kolizje jak w ruchu 360 stopni w przykładzie romanx'a, gdy obiekt chce wyjść za plansze i ślizga się po krawędziach. Zależy mi na uniwersalnym zdarzeniu, które tyczy się każdej przeszkody o różnym kształcie.
Edit:
Przetestowałem tą wtyczkę do ruchu 360 i kolizja jest dokładnie taka, o jaką mi chodziło. Jednak mimo wszystko potrzebowałbym przykładu bez użycia tej wtyczki. Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group