NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strategia] Warriors of sword and spell
Autor Wiadomość
Aleks 
Moderator
Wilczek


Główny edytor: GDevelop
Skype:
Pomógł: 78 razy
Posty: 636

28588 Prestiż
Wysłany: 06-05-2010, 12:03   

a jak używasz Load application position to co się konkretnie dzieje z tymi dźwiękami czy muzyką?
_________________
( Przystan Ocalenie | Centaurus | Skrzydlaty Pies | WWF | Nakarm Psiaka )
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 134

5629 Prestiż
Wysłany: 06-05-2010, 18:19   

Dźwięki mieszają się ze sobą. Tzn np nagle dźwięk otrzymania ciosu pojawia sie przy poruszaniu armią, zamiast dźwięku kliknięcia pojawia się dźwięk ataku mieczem, itp.
 
     
Aleks 
Moderator
Wilczek


Główny edytor: GDevelop
Skype:
Pomógł: 78 razy
Posty: 636

28588 Prestiż
Wysłany: 06-05-2010, 22:23   

1. TGF2 w którym pracujesz jaki ma build? lub
2. Zademonstruj przykład, w którym taki błąd występuje.
Ostatnio zmieniony przez Aleks 06-05-2010, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 06-05-2010, 22:29   

Ciekawe...ja nigdy z tymi funkcjami nie miałem problemów. W ostateczności zostaje ci INI :P . Albo tablice.
Właściwie to w grze masz tylko liczby do zapamiętania, to nie powinno aż tak dużo czasu zająć robienie tego wszystkiego. Jeśli opracujesz zapis dla jednej wartości, to wystarczy potem tylko powielać zdarzenie z niewielką zmianą ;>.
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 134

5629 Prestiż
Wysłany: 06-05-2010, 23:59   

1. TGF2 build R247

Wolałbym jednak tego za pomocą INI nie robić - spędziłbym nad tym chyba z pół roku :P
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-05-2010, 07:22   

Trzeba było pomyśleć o tym w trakcie tworzenia - byłoby szybciej ;)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 134

5629 Prestiż
Wysłany: 09-05-2010, 20:54   

No i bawię się z tym "save frame position" i nawet nawet udało mi się to doprowadzić do porządku pomimo niespodziewanych trudności. Np. po wczytaniu gry z uprzednio zapisanego pliku, nagle w czasie walki jednostki nie były poprawnie rozmieszczane, albo gubiło się AI i wszyscy stali w miejscu, albo mapa się nie przesuwała, albo coś tam jeszcze. Odniosłem wrażenie, że taki save/load gubi jakieś zdarzenia i część z nich nie wiadomo czemu nie wykonuje. Ale udało mi się jakoś z tym uporać zmieniając kolejność zdarzeń (ale nie wiem co ma piernik do wiatraka...) - ważne, że działa.

Aczkolwiek są jeszcze dwie sprawy:
1. Raz na kilka/kilkanaście wczytań grę wybija (może build 247 nie jest super stabilny czy coś)
2. Po wczytaniu save'a gra odpala muzykę mapy oraz muzykę zamku - nie wiem po co, bo nikt go o to nie prosił (muzyka jest odpalana za pomocą obiektu QuickTime). Dodatkowo muzyka gra bardzo cicho

Jakieś pomysły/sugestie?
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 09-05-2010, 21:30   

1. To przebolejemy ;p.
2. U mnie i tak muzyka kompletnie nie działa... i z tym byś coś zrobił przy okazji. (możesz użyć MCI zamiast quick time)
_________________
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 134

5629 Prestiż
Wysłany: 11-05-2010, 00:28   

Walczę jeszcze z tą muzyką, odpalaną zaraz po wczytaniu zapisanej gry (która wg zdarzeń nie powinna się odpalać). Ale niestety pojawił się inny problem. Jak się robi zapisz/wczytaj w obrębie tej samej misji to jest wszystko OK (poza tą muzyką). Ale jak się robi wczytanie misji z innej ramki (np. z menu głównego) mieszają się dźwięki ze sobą (np. zamiast klikania jest dźwięk otrzymania ciosu). I cholera mnie z tym bierze... Tak chciałem się tym z Wami podzielić ;)
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 11-05-2010, 07:53   

To niech przejdzie z menu na moment do innej ramki i wtedy wczyta grę ;P . Na przykład w INI możesz zapisać do której ma przeskoczyć.
Mówię ci. Spróbuj odtworzyć muzykę przez MCI. Może pomoże :P , ale jest wtedy większa szansa, że będę grał w końcu z dźwiękami.
http://cportal.webd.pl/viewtopic.php?t=3255
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 134

5629 Prestiż
Wysłany: 11-05-2010, 21:30   

Strasznie jakieś takie "toporne" używanie tego MCI. W każdym razie zrobiłem za jego pomocą muzykę i... jest jeszcze gorzej. Przy wczytywaniu save'a pojawia się komunikat: "Nazwa urządzenia jest już używana jako alias przez tę aplikację. Użyj unikatowego aliasu". O co chodzi :O

Zaraz zrobię taki bezsens, że grę będzie można odczytać tylko z poziomu misji, w której się ją zapisało...
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 12-05-2010, 20:08   

Tak na przyszłość, aby muzyka z Obiektu Quick Time działała na waszym kompie musicie mieć zainstalowanego QuickTime'a z jego kodekami - jako Ty mam na myśli gracza.
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
mrPG 
Sierżant


Główny edytor: TGF
Pomógł: 2 razy
Posty: 145

4382 Prestiż
Wysłany: 13-05-2010, 03:36   

nie wiem jakiej używasz rozdzielczości, u mnie na 1024x768 nie wyświetlają się teksty samouczka od góry.

btw. ile czasu zajęło zrobienie gry? 2 miechy? 3 miechy? ile roboczo godzin? to chyba jedna z bardziej skomplikowanych gier klikowych jakie widzialem i zdecydowanie top2 najlepsza strategia po WOA ;d
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 134

5629 Prestiż
Wysłany: 14-05-2010, 00:47   

Okno gry ma dość nietypowe rozmiary 1000x800.

Ile czasu zajęło zrobienie gry? Tak dokładnie to trudno powiedzieć. Cały proces trwał od października 2009 do końca marca 2010 (data zamieszczenia wersji 1.0 na forum), a więc można przyjąć, że 6 miesięcy. Zapewne jedni z Was powiedzą: "Ile!? O rany ale się z tym chromolił!", a inni: "No tak, długo ale, gra faktycznie dużo w sobie ma i jest rozbudowana". Jednak wiele czasu zajmuje narysowanie całej grafiki, tak żeby być z niej zadowolonym, wyszukanie i dobranie odpowiednich dźwięków, dumanie nad zdarzeniami czy prowadzenie testów. Dodatkowo rzecz, która nie rzuca się na początku w oczy, czyli fabuła gry i odprawy przed misjami. Trzeba było ją wymyślić, rozplanować, spisać, zaplanować poziomy. Jakby tak zebrać do kupy, to stworzenie jednej misji zajęło chyba z tydzień (projekt planszy, briefing, zrobienie misji w edytorze, przetestowanie), a że jest ich 10... Oczywiście jednego dnia siedziałem nad grą 4-5 godzin innego 1, bądź wcale. W zależności od czasu. W każdym razie na pewno nie jest to gra, którą da się zrobić "na kolanie" w tydzień.
Zresztą po co ja to piszę, skoro wszyscy to dokładnie wiecie.

Tak informacyjnie jeszcze napiszę, że pracuję nad wersją 1.07, w której będzie upragniony przez wielu zapis stanu gry, oraz... niespodzianka :) . Myślę, że update powinien pojawić się w weekend (o ile nie pojawią się jakieś nieprzewidziane, trudne do pokonania problemy techniczne).
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 14-05-2010, 15:08   

Szczerze jest to dosyć przeciętna długość powstawania gier klikowych. Ja zwykle wyrabiam się w półtorej miesiąca z gierkami, ale preferuję rush i jestem Aasimarem, więc mogę :P

Poza tym dobrze rozplanowany czas pracy ułatwia tworzenie gry i przyspiesza ten proces.
Co do samej gry - jako iż misje są dość długie to zagłębię się w niej w jakiejś wersji bardziej zbliżonej do 1.10 ;)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group