[Strategia] Warriors of sword and spell |
Autor |
Wiadomość |
Aleks
Moderator Wilczek
Główny edytor:
Skype:
Pomógł: 78 razy Posty: 636
28588 Prestiż
|
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 06-05-2010, 18:19
|
|
|
Dźwięki mieszają się ze sobą. Tzn np nagle dźwięk otrzymania ciosu pojawia sie przy poruszaniu armią, zamiast dźwięku kliknięcia pojawia się dźwięk ataku mieczem, itp. |
|
|
|
|
Aleks
Moderator Wilczek
Główny edytor:
Skype:
Pomógł: 78 razy Posty: 636
28588 Prestiż
|
Wysłany: 06-05-2010, 22:23
|
|
|
1. TGF2 w którym pracujesz jaki ma build? lub
2. Zademonstruj przykład, w którym taki błąd występuje. |
Ostatnio zmieniony przez Aleks 06-05-2010, 23:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 06-05-2010, 22:29
|
|
|
Ciekawe...ja nigdy z tymi funkcjami nie miałem problemów. W ostateczności zostaje ci INI . Albo tablice.
Właściwie to w grze masz tylko liczby do zapamiętania, to nie powinno aż tak dużo czasu zająć robienie tego wszystkiego. Jeśli opracujesz zapis dla jednej wartości, to wystarczy potem tylko powielać zdarzenie z niewielką zmianą ;>. |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 06-05-2010, 23:59
|
|
|
1. TGF2 build R247
Wolałbym jednak tego za pomocą INI nie robić - spędziłbym nad tym chyba z pół roku |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 07-05-2010, 07:22
|
|
|
Trzeba było pomyśleć o tym w trakcie tworzenia - byłoby szybciej |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 09-05-2010, 20:54
|
|
|
No i bawię się z tym "save frame position" i nawet nawet udało mi się to doprowadzić do porządku pomimo niespodziewanych trudności. Np. po wczytaniu gry z uprzednio zapisanego pliku, nagle w czasie walki jednostki nie były poprawnie rozmieszczane, albo gubiło się AI i wszyscy stali w miejscu, albo mapa się nie przesuwała, albo coś tam jeszcze. Odniosłem wrażenie, że taki save/load gubi jakieś zdarzenia i część z nich nie wiadomo czemu nie wykonuje. Ale udało mi się jakoś z tym uporać zmieniając kolejność zdarzeń (ale nie wiem co ma piernik do wiatraka...) - ważne, że działa.
Aczkolwiek są jeszcze dwie sprawy:
1. Raz na kilka/kilkanaście wczytań grę wybija (może build 247 nie jest super stabilny czy coś)
2. Po wczytaniu save'a gra odpala muzykę mapy oraz muzykę zamku - nie wiem po co, bo nikt go o to nie prosił (muzyka jest odpalana za pomocą obiektu QuickTime). Dodatkowo muzyka gra bardzo cicho
Jakieś pomysły/sugestie? |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 09-05-2010, 21:30
|
|
|
1. To przebolejemy ;p.
2. U mnie i tak muzyka kompletnie nie działa... i z tym byś coś zrobił przy okazji. (możesz użyć MCI zamiast quick time) |
_________________
|
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 11-05-2010, 00:28
|
|
|
Walczę jeszcze z tą muzyką, odpalaną zaraz po wczytaniu zapisanej gry (która wg zdarzeń nie powinna się odpalać). Ale niestety pojawił się inny problem. Jak się robi zapisz/wczytaj w obrębie tej samej misji to jest wszystko OK (poza tą muzyką). Ale jak się robi wczytanie misji z innej ramki (np. z menu głównego) mieszają się dźwięki ze sobą (np. zamiast klikania jest dźwięk otrzymania ciosu). I cholera mnie z tym bierze... Tak chciałem się tym z Wami podzielić |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 11-05-2010, 07:53
|
|
|
To niech przejdzie z menu na moment do innej ramki i wtedy wczyta grę . Na przykład w INI możesz zapisać do której ma przeskoczyć.
Mówię ci. Spróbuj odtworzyć muzykę przez MCI. Może pomoże , ale jest wtedy większa szansa, że będę grał w końcu z dźwiękami.
http://cportal.webd.pl/viewtopic.php?t=3255 |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 11-05-2010, 21:30
|
|
|
Strasznie jakieś takie "toporne" używanie tego MCI. W każdym razie zrobiłem za jego pomocą muzykę i... jest jeszcze gorzej. Przy wczytywaniu save'a pojawia się komunikat: "Nazwa urządzenia jest już używana jako alias przez tę aplikację. Użyj unikatowego aliasu". O co chodzi :O
Zaraz zrobię taki bezsens, że grę będzie można odczytać tylko z poziomu misji, w której się ją zapisało... |
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 12-05-2010, 20:08
|
|
|
Tak na przyszłość, aby muzyka z Obiektu Quick Time działała na waszym kompie musicie mieć zainstalowanego QuickTime'a z jego kodekami - jako Ty mam na myśli gracza. |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
mrPG
Sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 2 razy Posty: 145
4382 Prestiż
|
Wysłany: 13-05-2010, 03:36
|
|
|
nie wiem jakiej używasz rozdzielczości, u mnie na 1024x768 nie wyświetlają się teksty samouczka od góry.
btw. ile czasu zajęło zrobienie gry? 2 miechy? 3 miechy? ile roboczo godzin? to chyba jedna z bardziej skomplikowanych gier klikowych jakie widzialem i zdecydowanie top2 najlepsza strategia po WOA ;d |
|
|
|
|
Nornik
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 134
5629 Prestiż
|
Wysłany: 14-05-2010, 00:47
|
|
|
Okno gry ma dość nietypowe rozmiary 1000x800.
Ile czasu zajęło zrobienie gry? Tak dokładnie to trudno powiedzieć. Cały proces trwał od października 2009 do końca marca 2010 (data zamieszczenia wersji 1.0 na forum), a więc można przyjąć, że 6 miesięcy. Zapewne jedni z Was powiedzą: "Ile!? O rany ale się z tym chromolił!", a inni: "No tak, długo ale, gra faktycznie dużo w sobie ma i jest rozbudowana". Jednak wiele czasu zajmuje narysowanie całej grafiki, tak żeby być z niej zadowolonym, wyszukanie i dobranie odpowiednich dźwięków, dumanie nad zdarzeniami czy prowadzenie testów. Dodatkowo rzecz, która nie rzuca się na początku w oczy, czyli fabuła gry i odprawy przed misjami. Trzeba było ją wymyślić, rozplanować, spisać, zaplanować poziomy. Jakby tak zebrać do kupy, to stworzenie jednej misji zajęło chyba z tydzień (projekt planszy, briefing, zrobienie misji w edytorze, przetestowanie), a że jest ich 10... Oczywiście jednego dnia siedziałem nad grą 4-5 godzin innego 1, bądź wcale. W zależności od czasu. W każdym razie na pewno nie jest to gra, którą da się zrobić "na kolanie" w tydzień.
Zresztą po co ja to piszę, skoro wszyscy to dokładnie wiecie.
Tak informacyjnie jeszcze napiszę, że pracuję nad wersją 1.07, w której będzie upragniony przez wielu zapis stanu gry, oraz... niespodzianka . Myślę, że update powinien pojawić się w weekend (o ile nie pojawią się jakieś nieprzewidziane, trudne do pokonania problemy techniczne). |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 14-05-2010, 15:08
|
|
|
Szczerze jest to dosyć przeciętna długość powstawania gier klikowych. Ja zwykle wyrabiam się w półtorej miesiąca z gierkami, ale preferuję rush i jestem Aasimarem, więc mogę
Poza tym dobrze rozplanowany czas pracy ułatwia tworzenie gry i przyspiesza ten proces.
Co do samej gry - jako iż misje są dość długie to zagłębię się w niej w jakiejś wersji bardziej zbliżonej do 1.10 |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
|