[MMF2] MapMaker |
Autor |
Wiadomość |
szymat
Sierżant mieeeuuuuhheheh
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 129
12572 Prestiż
|
Wysłany: 06-08-2008, 23:10 [MMF2] MapMaker
|
|
|
Jak zrobic edytor plansz przy pomocy array? Nie chce zadnych gotowych silników tylko prosze o pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 06-08-2008, 23:40 Re: MapMaker
|
|
|
szymat napisał/a: | Jak zrobic edytor plansz przy pomocy array? Nie chce zadnych gotowych silników tylko prosze o pomoc |
Zależy do jakiej gry. ja w moim Not-so-heavy armoured zrobiłem cos na kształt:
Uruchom pętlę tyle razy, ile jest pól na planszy.
W pętli pierwszej ustaw znacznik na pozycję (0,0)
W każdej pętli przesuń znacznik o 16px w prawo, sprawdź z jakim typem terenu znacznik koliduje i zależnie od typu terenu zapisz odpowiednią wartość do (aktualna pozycja X znacznika /16; aktualna pozycja Y znaczika /16).
Co ileśtam pętel (loopIndex mod 16 = 0) (np. dla planszy wielkości 16x16 co 16 pętel) dodaj do pozycji Y znacznika 16, a pozycję X ustaw na 0.
Kiedy pętla się skończy zapisz array do pliku. |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2008, 21:23
|
|
|
Jeżeli gra jest oparta na siatce, to wystarczy sprawdzić wszystkie pola. Jeżeli gra nie jest oparta na siatce, to należy uruchomić pętle na ilość obiektów i sprawdzać je pojedynczo zapisując ich pozycje.
Łatwizna |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2008, 23:38
|
|
|
Fadex napisał/a: | Jeżeli gra jest oparta na siatce, to wystarczy sprawdzić wszystkie pola. Jeżeli gra nie jest oparta na siatce, to należy uruchomić pętle na ilość obiektów i sprawdzać je pojedynczo zapisując ich pozycje.
Łatwizna |
Jeżeli gra jest oparta n siatce twoja metoda jest o tyle lepsza, że suma pętli do wykonania i tak jest mniejsza A to sprawia, że moją metodę można uznać za przestarzałą lub zwyczajnie niewydajną |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 29-08-2008, 09:46
|
|
|
Może przestarzała to ona jest, ale i tak wolę ją stosować - krócej się ją robi
No, i w "mojej" metodzie nie można wykrywać obiektów tła - co oznacza, że podczas tworzenia poziomu należy z nich zrobić obiekty aktywne.
Nie wspominając już, że w "mojej" metodzie poziomy są cięższe, bo w oparciu o siatkę ma znaczenie tylko numer pola, a tu konkretna pozycja X i Y ;] |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
|