Dominika
Sierżant
Posty: 121
6568 Prestiż
|
Wysłany: 05-07-2008, 18:33 [TGF/MMF] Kółko i Krzyżyk
|
|
|
Witam.
W tym kursie chciałabym przedstawić wam, w jak prosty sposób można zrobić grę, kółko i krzyżyk dla dwóch graczy.
Zaczynamy!
W edytorze poziomów tworzymy pole. W edytorze animacji, dodajemy mu dwie animacje:
- Krzyżyk (animacja krzyżyka)
- Kółko (animacja kółka - wiadomo )
Tego pustego pola nie kopiujemy. Klikamy prawym -> Create -> Active Object.
Tworzymy tak dziewięć pól, i układamy je w kształcie planszy do gry w kółko i krzyżyk.
Nazwijmy sobie wszystkie pola: pole1, pole2, pole3 itd. Zalecam to zrobić pionowo (to znaczy, że pierwsze pole będzie miało nazwę pole1, a to w drugim rzędzie (obok niego) będzie miało nazwę pole4).
Dodajemy jeszcze licznik na planszę i nazywamy go “tura”.
Edytor zdarzeń…
Pierwsze zdarzenie jakie winniśmy postawić to:
Start of Frame -> Wszystkie pola - > Set animation to Stopped
Teraz poszczególne “klikanie na pola”.
Pole 1:
Licznik “Tura” = 1
+Pole1 - Animation stoped is playing
+Users click left button on “pole1″ —–> Change animation sequence “pole1″ to “kolko” + Tura - set counter to 2.
Następne zdarzenie, który się tyczy pola1 to :
Licznik “Tura” = 3
+Pole1 - Animation stoped is playing
+Users click left button on “pole1″ —–> Change animation sequence “pole1″ to “krzyzyk” + Tura - set counter to 4.
Komentarz: Te zdarzenia odpowiadają, za to, aby na polu na którym klikniemy pojawił się odpowiednio krzyżyk bądź kółko. I tak
Tura=1 - jeżeli tura posiada wartość 1 i Pole1 odgrywa animację “stojącą” (czyli jest pustym polem) oraz Jeżeli użytkownik kliknie na pole lewym przyciskiem myszy -> Ustaw animacje na kółko i licznik tury na dwa.
Następne dziewięć pól robimy tak samo, podmieniając tylko nazwę pola oraz obiekt aktywny w którym ma się zmienić animacja… czyli np. pole 2 by miało:
Licznik “Tura” = 1
+Pole2 - Animation stoped is playing
+Users click left button on “pole2″ —–> Change animation sequence “pole2″ to “kolko” + Tura - set counter to 2.
Następne zdarzenie, który się tyczy pola1 to :
Licznik “Tura” = 3
+Pole2 - Animation stoped is playing
+Users click left button on “pole2″ —–> Change animation sequence “pole2″ to “krzyzyk” + Tura - set counter to 4.
I tak dalej i tak dalej… aż do pola dziewiątego. Następnie musimy ustalić warunki wygranej kółka i krzyżyka.
Zobaczcie ten obrazek:
http://img139.imageshack....age=testtw5.png
Widzimy na nim wszystkie dostępne kombinacje na planszy…
Załóżmy, że chcemy ustawić warunek wygranej dla kółka poziomy, pierwszy z góry.
Cytat:
Pole1 - animation kolko is playing
Pole2 - animation kolko is playing
Pole3 - animation kolko is playing ——> Akcja na zwycięstwo, możemy wyświetlić napis typu “Gracz1 wygrał”.
Drugie poziome…
Pole2 - animation kolko is playing
Pole5 - animation kolko is playing
Pole8 - animation kolko is playing ——> Akcja na zwycięstwo, możemy wyświetlić napis typu “Gracz1 wygrał”.
I tak dalej, i tak dalej. Aż zapełnimy wszystkie kombinacje.
Co do krzyżyka - wszystko będzie tak samo, tylko animation kolko is playing zamieniamy na animation krzyzyk is playing.
Ostateczne zdarzenia:
Tura = 2 -> set counter to 3
Tura = 4 -> set counter to 1
“Wylicznik tury”.
To by było na tyle, pozdrawiam . |
|