NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
TGF - 4 problemy z grą strategiczną(wcześniej lekki scroll)
Autor Wiadomość
Freeze 
Starszy szeregowy


Posty: 7

54 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 23:57   TGF - 4 problemy z grą strategiczną(wcześniej lekki scroll)

Cze!
Dawno mnie nie było bo porzuciłem wszelką nadzieję po formacie że stanę na nogi.(30%gry poszło wiadomo co robić :/ )Ale wracam z większą produkcją.
To o tym co sie działo wcześniej(sory za offtop)
Teraz tworzę gre strategiczną i chciałbym żeby scrool za mychą był "lekki" a nie na "Hard"(tzn. zasówa przez całą misję w ciągu jakiej sekundy)
Chcę żeby szedł powoli(ale nie za bardzo :P )
Ktoś mi w tym pomoże??
{EDIT}
heh zapomiałbym i jeszcze kilku rzeczach
tzn.Tworzeniu w DRAW LINE obszaru i zaznaczania jednostek znajdujących się wewnątrz,budowy budynku który można budować tylko koło tego samego i był zaliczany jako jeden(chodzi mi o kolonie{populacja by sie zwiększała}) no i żeby interface trzymał się kupy(tzn dołu planszy).
Inaczej nic nie zrobie bo to jest BARDZO potrzebne.
Ostatnio zmieniony przez Freeze 26-11-2005, 01:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 00:02   

Huh, polecam zajrzeć na Nukesoft, tam jest przykład na tego typu przewijanie ;)
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Michal 17 
Starszy kapral


Posty: 50

166 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 00:07   

Tylko ja bym ci pomógł, ale nie rozumeim tego heh. 8)
_________________
Na górze Multimedia Fusion
Na dole Game Maker
a my klikamy jak po Wallpaper

To ulegnie zmianie :)
 
 
     
Freeze 
Starszy szeregowy


Posty: 7

54 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 00:13   

Dobra posegreguje,mam nadzieję że ktoś odkoduje moją zwięzłą mowę :P

PROBLEM 1 - Stworzenie jak to w grach strategicznych ruszenia się obrazu(np w górę)po "uderzeniu" mychą w (np.górę ekranu)

PROBLEM 2 - Stworzenie w DRAW LINE obszaru i każda jednostka która jest w obszarze żeby się zaznaczała.

PROBLEM 3 - Budowanie budynku który przylega do poprzedniego tego samego(Graliście w Twierdzę??tam tak sie buduje spichlerz,skład zapasów albo zbrojownię)

PROBLEM 4 - Stworzenie Interface który by się trzymał dołu ekranu
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 09:55   

Ja wiem Ad. 1... Robię z kumplem taką owaką strategię, w której jest nawet wyliczone miejsce na mapie z polem na MINImapie!
To tak: pozycja Y 'Kursor' < Pozycja Y góry ekranu - 10 >> Centruj Y pozycję ekranu na:
([wysokość ekranu / 2] - np. 5)
Wtedy jeżeli kursor będzie wysoko, to wtedy ekran będzie się przesuwał w górę.
To samo z X lewo, prawo, oraz Y dół.
Ja próbowałem jeszcze zrobić, że jak się kliknie na mini mapie, to cię przenosi w daną lokację. Wszystkie obliczenia mam nadal i jeszcze się nad tym głowie :)

Ad.4
Tworzysz interface jako obiekt aktywny, wchodzisz w ustawienia(parametry) i wybierasz "przewijaj z planszą" - odznacz to.

Będziesz miał na pewno problem z dużymi budynkami, gdyż będą się późno pojawiać na ekranie po przesuwaniu, więc trzeba pogrzebać w parametrach.

Ad.3
Jeżeli klikasz na przycisk 'buduj', to wtedy stwórz obiekt 'Magazyn' w Y0 X20 od obiektu 'Tartak'

Ad.2
tutaj bieżesz tak...
Robisz 1 draw line i 4 obiekty aktywne...
Następnie robisz tak, jak w tym przykładzie... (z drugiego poziomu)
http://rapidshare.de/file...W_LINE.gam.html
I teraz powiedzmy tak...
pozycja X 'Stwór' jest większa od lewy górny róg i mniejsza od prawy górny róg
Wstaw
pozycja Y 'Stwór' jest większa niż prawy górny róg i mniejsza od praawy dolny róg >>
aktywuj flagę jeden obiektu 'Stwór'

Obiekt 'Stwór' flaga jeden aktywna - patrz w X0 Y0 na obiekt 'zaznacznik'

Użytkownik klika - stwórz obiekt 'zaznacznik' w Y0 X0 od 'kursor'

To by było na tyle ;)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Freeze 
Starszy szeregowy


Posty: 7

54 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 14:44   

Przydał by mi sie przykład :P
z pkt.1,3 i 4
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 15:07   

Przykład problemu ze scrolingiem i z inwentarzem.

Przykład baaardzo prosty, ale innego nie miałem czasu zrobić.

http://www.megaupload.com/?d=61DTUPMR
_________________
:razzugly:
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 15:57   

Prosze:
http://rapidshare.de/files/8183899/Gra1.gam.html
(prawym przyciskiem stawiasz tartak)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Freeze 
Starszy szeregowy


Posty: 7

54 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 16:04   

dzięki!!
jeszcze poprosze o przykład do zaznaczania obiektów Draw Linem(tzn punkt 2)


(EDIT)
Ten przykład ze scroolingiem i tworzeniu obiektu przy obiekcie jest dobry ale jak kopiuje potrzebne rzeczy to jak najadę na górę to spuszcza się w dół a jak w dół to w górę :/
 
     
Cellstar 
Starszy kapral


Pomógł: 1 raz
Posty: 49

2241 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 17:35   

Oto przykład www.republika.pl/wikinggames/ENGINETGF.rar
Myśle że jest wporządku i nie zawiera błędów.
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 17:41   

Ojejku, mamy Ci zrobić całą grę? Skoro tego nie umiesz - nie zabieraj się za to, strategia to najtrudniejszy temat. A początkujący z niewiadomych powodów zawsze chcą strategie robić.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Freeze 
Starszy szeregowy


Posty: 7

54 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 22:21   

Nie jestem "początkujący" bo w klikach już troche robie(z dość długimi odstępami :P )
Tyle że nie umiem się plugami posługiwać :/
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 26-11-2005, 22:36   

PRZECIEŻ TU PRAWIE NIC Z PLUG-INAMI NIE MA!!!
DRAW LINE TYLKO!
LINIE 4 TWORZYSZ I JUŻ!!!!
ROZWIĄZANIE CI NAPISAŁEM I NORMALNIE, W TGF DA SIĘ ZROBIĆ 1.04!!!
Nie umiesz się posługiwać wartościami X i Y???
JAK WÓŁ JEST NAPISANE!!!
Cytat:
pozycja X 'Stwór' jest większa od lewy górny róg i mniejsza od prawy górny róg
Wstaw
pozycja Y 'Stwór' jest większa niż prawy górny róg i mniejsza od praawy dolny róg >>
aktywuj flagę jeden obiektu 'Stwór'

Obiekt 'Stwór' flaga jeden aktywna - patrz w X0 Y0 na obiekt 'zaznacznik'

Użytkownik klika - stwórz obiekt 'zaznacznik' w Y0 X0 od 'kursor'

Prosisz o przykłady...
Dobrze, zrobiliśmy parę...
No, ale nie porywaj się z motyką na słońce!
Najpierw twórz małe projekty przechodząc później w te większe!
Co do twojego edita - musiałeś coś źle przekopiować...
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Freeze 
Starszy szeregowy


Posty: 7

54 Prestiż
Wysłany: 27-11-2005, 15:56   

dobra dzięki sprubuje dać sobie radę
można już zamykać
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group