TGF - 4 problemy z grą strategiczną(wcześniej lekki scroll) |
Autor |
Wiadomość |
Freeze
Starszy szeregowy
Posty: 7
54 Prestiż
|
Wysłany: 25-11-2005, 23:57 TGF - 4 problemy z grą strategiczną(wcześniej lekki scroll)
|
|
|
Cze!
Dawno mnie nie było bo porzuciłem wszelką nadzieję po formacie że stanę na nogi.(30%gry poszło wiadomo co robić )Ale wracam z większą produkcją.
To o tym co sie działo wcześniej(sory za offtop)
Teraz tworzę gre strategiczną i chciałbym żeby scrool za mychą był "lekki" a nie na "Hard"(tzn. zasówa przez całą misję w ciągu jakiej sekundy)
Chcę żeby szedł powoli(ale nie za bardzo )
Ktoś mi w tym pomoże??
{EDIT}
heh zapomiałbym i jeszcze kilku rzeczach
tzn.Tworzeniu w DRAW LINE obszaru i zaznaczania jednostek znajdujących się wewnątrz,budowy budynku który można budować tylko koło tego samego i był zaliczany jako jeden(chodzi mi o kolonie{populacja by sie zwiększała}) no i żeby interface trzymał się kupy(tzn dołu planszy).
Inaczej nic nie zrobie bo to jest BARDZO potrzebne. |
Ostatnio zmieniony przez Freeze 26-11-2005, 01:05, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 00:02
|
|
|
Huh, polecam zajrzeć na Nukesoft, tam jest przykład na tego typu przewijanie |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Michal 17
Starszy kapral
Posty: 50
166 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 00:07
|
|
|
Tylko ja bym ci pomógł, ale nie rozumeim tego heh. 8) |
_________________ Na górze Multimedia Fusion
Na dole Game Maker
a my klikamy jak po Wallpaper
To ulegnie zmianie |
|
|
|
|
Freeze
Starszy szeregowy
Posty: 7
54 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 00:13
|
|
|
Dobra posegreguje,mam nadzieję że ktoś odkoduje moją zwięzłą mowę
PROBLEM 1 - Stworzenie jak to w grach strategicznych ruszenia się obrazu(np w górę)po "uderzeniu" mychą w (np.górę ekranu)
PROBLEM 2 - Stworzenie w DRAW LINE obszaru i każda jednostka która jest w obszarze żeby się zaznaczała.
PROBLEM 3 - Budowanie budynku który przylega do poprzedniego tego samego(Graliście w Twierdzę??tam tak sie buduje spichlerz,skład zapasów albo zbrojownię)
PROBLEM 4 - Stworzenie Interface który by się trzymał dołu ekranu |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 09:55
|
|
|
Ja wiem Ad. 1... Robię z kumplem taką owaką strategię, w której jest nawet wyliczone miejsce na mapie z polem na MINImapie!
To tak: pozycja Y 'Kursor' < Pozycja Y góry ekranu - 10 >> Centruj Y pozycję ekranu na:
([wysokość ekranu / 2] - np. 5)
Wtedy jeżeli kursor będzie wysoko, to wtedy ekran będzie się przesuwał w górę.
To samo z X lewo, prawo, oraz Y dół.
Ja próbowałem jeszcze zrobić, że jak się kliknie na mini mapie, to cię przenosi w daną lokację. Wszystkie obliczenia mam nadal i jeszcze się nad tym głowie
Ad.4
Tworzysz interface jako obiekt aktywny, wchodzisz w ustawienia(parametry) i wybierasz "przewijaj z planszą" - odznacz to.
Będziesz miał na pewno problem z dużymi budynkami, gdyż będą się późno pojawiać na ekranie po przesuwaniu, więc trzeba pogrzebać w parametrach.
Ad.3
Jeżeli klikasz na przycisk 'buduj', to wtedy stwórz obiekt 'Magazyn' w Y0 X20 od obiektu 'Tartak'
Ad.2
tutaj bieżesz tak...
Robisz 1 draw line i 4 obiekty aktywne...
Następnie robisz tak, jak w tym przykładzie... (z drugiego poziomu)
http://rapidshare.de/file...W_LINE.gam.html
I teraz powiedzmy tak...
pozycja X 'Stwór' jest większa od lewy górny róg i mniejsza od prawy górny róg
Wstaw
pozycja Y 'Stwór' jest większa niż prawy górny róg i mniejsza od praawy dolny róg >>
aktywuj flagę jeden obiektu 'Stwór'
Obiekt 'Stwór' flaga jeden aktywna - patrz w X0 Y0 na obiekt 'zaznacznik'
Użytkownik klika - stwórz obiekt 'zaznacznik' w Y0 X0 od 'kursor'
To by było na tyle |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Freeze
Starszy szeregowy
Posty: 7
54 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 14:44
|
|
|
Przydał by mi sie przykład
z pkt.1,3 i 4 |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 15:07
|
|
|
Przykład problemu ze scrolingiem i z inwentarzem.
Przykład baaardzo prosty, ale innego nie miałem czasu zrobić.
http://www.megaupload.com/?d=61DTUPMR |
_________________ |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
|
|
|
|
Freeze
Starszy szeregowy
Posty: 7
54 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 16:04
|
|
|
dzięki!!
jeszcze poprosze o przykład do zaznaczania obiektów Draw Linem(tzn punkt 2)
(EDIT)
Ten przykład ze scroolingiem i tworzeniu obiektu przy obiekcie jest dobry ale jak kopiuje potrzebne rzeczy to jak najadę na górę to spuszcza się w dół a jak w dół to w górę |
|
|
|
|
Cellstar
Starszy kapral
Pomógł: 1 raz Posty: 49
2241 Prestiż
|
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 17:41
|
|
|
Ojejku, mamy Ci zrobić całą grę? Skoro tego nie umiesz - nie zabieraj się za to, strategia to najtrudniejszy temat. A początkujący z niewiadomych powodów zawsze chcą strategie robić. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Freeze
Starszy szeregowy
Posty: 7
54 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 22:21
|
|
|
Nie jestem "początkujący" bo w klikach już troche robie(z dość długimi odstępami )
Tyle że nie umiem się plugami posługiwać |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 26-11-2005, 22:36
|
|
|
PRZECIEŻ TU PRAWIE NIC Z PLUG-INAMI NIE MA!!!
DRAW LINE TYLKO!
LINIE 4 TWORZYSZ I JUŻ!!!!
ROZWIĄZANIE CI NAPISAŁEM I NORMALNIE, W TGF DA SIĘ ZROBIĆ 1.04!!!
Nie umiesz się posługiwać wartościami X i Y???
JAK WÓŁ JEST NAPISANE!!!
Cytat: | pozycja X 'Stwór' jest większa od lewy górny róg i mniejsza od prawy górny róg
Wstaw
pozycja Y 'Stwór' jest większa niż prawy górny róg i mniejsza od praawy dolny róg >>
aktywuj flagę jeden obiektu 'Stwór'
Obiekt 'Stwór' flaga jeden aktywna - patrz w X0 Y0 na obiekt 'zaznacznik'
Użytkownik klika - stwórz obiekt 'zaznacznik' w Y0 X0 od 'kursor' |
Prosisz o przykłady...
Dobrze, zrobiliśmy parę...
No, ale nie porywaj się z motyką na słońce!
Najpierw twórz małe projekty przechodząc później w te większe!
Co do twojego edita - musiałeś coś źle przekopiować... |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Freeze
Starszy szeregowy
Posty: 7
54 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2005, 15:56
|
|
|
dobra dzięki sprubuje dać sobie radę
można już zamykać |
|
|
|
|
|