NukeBoards

Pomoc - [Fusion] Kolizja przeciwników

Wiltualny - 20-10-2018, 16:45
: Temat postu: [Fusion] Kolizja przeciwników
Witam, tworzę grę w której przeciwnicy przychodzą grupowo, są to te same obiekty.
Zna ktoś z Was sposób na to by przeciwnicy nie nakładali się na siebie tylko po prostu wypychali się nawzajem?
Próbowałem użyć po prostu opcji "bouncing" ale efekty tego nie są takie jakie być powinny, ponieważ wszystkie obiekty dotykające się zaczynają wariować zamiast po prostu jedna się przesunąć.
Z góry dziękuję za pomoc.
Cootje - 21-10-2018, 23:25
:
Musisz zrozumieć jak działa CF i selekcja obiektów po czym zamiast odbijania możesz użyć sprawdzenia czy obiekty się na siebie nakładają i jeśli tak to wycofać je o 1 pixel wstecz przy pomocy pętli zależnie od kierunku nakładania się na siebie danych instancji.
jarlfenrir - 22-10-2018, 15:37
:
Jakiego ruchu użyłeś? Bouncing z ruchem bouncing ball powinno działać. Może masz wrogów zbyt dużo i kiedy przeciwnik się odbija od innego, to od razu wpada na kolejnego od którego musi się odbijać i nie jest w stanie sobie znaleźć miejsca?

[ Dodano: 22-10-2018, 16:48 ]
Możesz zamiast bounce wypróbować akcję stop. Do tego potrzebowałbyś dodatkowe zdarzenie, które będzie zatrzymanych wrogów startować w losowych momentach z być może losowym kierunkiem, żeby znów na siebie nie weszli.
msg - 22-10-2018, 21:01
:
Można też nie kombinować. Najprościej nadać wszystkim ruch fizyczny Physics Bouncing Ball i zostawić dotychczasowe zdarzenia. Trzeba tylko jeszcze zaznaczyć "Fixed angle" w ustawieniach ruchu wroga. Efekt będzie o wiele lepszy, wręcz idealny (poza sytuacją, gdzie wróg nałoży się na obiekt, który goni, tam już musi zajść śmierć czy coś podobnego, można też dać dodatkowy Bounce).

EDIT: patrz: https://www.dropbox.com/s..._enemy.mfa?dl=1 (ruch myszą)
Wiltualny - 26-10-2018, 07:57
:
Dzięki Panowie za udzielenie pomocy, dzięki Wam wiem już jak się za to zabrać.
Pozdrawiam.
jarlfenrir - 26-10-2018, 12:21
:
Wypada więc jeszcze napisać jakie rozwiązanie Ci pomogło, na wypadek gdyby ktoś inny miał ten sam problem.
Wiltualny - 27-10-2018, 10:15
:
Najłatwiejszy sposób wydał mi się ten od @msg z Physics Bouncing Ball, więc to jego sposób wykonałem i działa to perfekcyjnie. Ale naprawdę dziękuję wszystkim za pomoc.