NukeBoards

Grafika - Jaki edytor grafiki najlepszy?

Cellstar - 04-11-2005, 14:50
:
Do Tasmpola:

Tak jak już wcześniej powiedział Witualność uważam że Cinema 4D jest bardzo dobrym programem do robienia grafiki 3D ale jest dosyć trudny bo sam w nim robie! ale polecam...
msg - 18-11-2005, 23:14
:
Dla mnie paint ma trudny nerwowo kursor. Używam MGI Photo Suite 8.06. Lepszy od Painta. Jak chce jakieś efekty to do Corela.
bmatrix - 19-11-2005, 21:08
:
Hmm, o tym nigdy nie słyszałem (zaraz zobaczę). Ale masz rację paint ma dość dużo błędów jak np. cofnięcie tylko dwóch ostatnich operacji.
Tasmpol - 19-11-2005, 21:13
:
Nie 2, 3 xP MS Paint jest bardzo dobry, do Pixel artu niemalże stworzony. Minusy to brak warstw (a nuż się przydadzą), niewygodny dostęp do palety itd.
Trzeba być po prostu
tak jak ja, aby pojąć potęge Painta! xD
bmatrix - 19-11-2005, 21:46
:
Tasmpol wiem że potęga Painta jest ogromna i bardzo go lubię. Stwierdziłem tylko że ma kilka błędów.
msg - 20-11-2005, 22:38
:
A mnie cholernie irytuje kursor do rysowania linii. A szczególnie w zoomie x1. MAKABRA! Mnie się nie podoba. Tak samo to, że trzeba tak długo trzymać + żeby mieć odpowiednią grubość
Tasmpol - 20-11-2005, 22:51
:
Właśnie w Paincie jest idealny kursor do linii. Łatwo wtedy poprowadzić linię prostopadłą do już istniejącej :P
konto usunięte - 21-11-2005, 06:57
:
Nie no... Powszechnie wiadomo, że Photoshop 7 [CE] jest miodzio, i zrobi wsio i jeszcze więcej... :D

Osobiście to używam PS 7 [CE] PL do robienia grafy, którą potem zapisuję jako BMP - 24 bit i wrzucam do MS Paint i zapisuję znowu jako BMP - 24 bit, potem otwieram ten plik BMP w MS Paint i kopiuję obrazek i dopiero wtedy wrzucam go do TGF'a.

Tak robię ponieważ jak bym zrobił to bezpośrednio z PS 7 [CE] to by mi w TGF wywalało dziwwwaczne błędy przy zapisie projektu gry... :P

Ale te "Kombinacje Alpejskie" nie zajmują wiele czasu, dosłownie to jest kilka drobnych kliknięć myszką... 8)

Poprawione. Z Corelem nie ma takich problemów... | RomanX
Michal 17 - 22-11-2005, 17:12
:
Dla mnie najlepszy jest Paint Shop pro 9... :D
Tasmpol - 22-11-2005, 17:19
:
A po co tak komplikować?
W PS Select All/Zaznacz wszystko, potem Copy Merged/Skopiuj Złączone, bądź Copy/Skopiuj, bądź Ctrl + C. Włączasz MS Paint, klikasz Ctrl + V, zapisujesz jako plik bmp, odpalasz TGF i otwierasz ten plik zapisany przez Painta. A obrazek w PS zapisujesz jako .psd by potem można było ew. zmienić. Alternatywnie i szybciej - Kopiujesz z PS do Painta, wklejasz w Paincie, zaznaczasz, klikasz Ctrl + C, wchodzisz do IE w TGF i wklejasz. Dzięki temu nie musisz nic zapisywać by plik znalazł się w TGF.
I po co tak kombinować, jak można łatwiej?
konto usunięte - 22-11-2005, 18:47
:
Tasmpolu, no dzięki za rady, ele mi tu wsio wyłożyłeś cacy :P
Ale o kombinacjach z Altem to ja już dawwwno wiedziałem... ;)
radex - 22-11-2005, 20:26
:
No nie to jest przesada!! Paint jest dobry tylko przy małych poprawkach(bo szybko się ładuje)
PhotoShop + Corel PhotoPaint to wg mnie najlepsze rozwiązanie
Tasmpol - 22-11-2005, 20:28
:
Najlepsi pixelartyści dawniej za pomocą jeszcze słabszych od Painta narzędzi tworzyli obrazy, które wyglądały jak stworzone w 3DSM. A to wszystko robili ręcznie. Ktoś, kto ma umiejętności w Paincie zrobi więcej i lepiej, niż w Corelach i Photoshopach.
PoW - 22-11-2005, 22:31
:
A grafika w grach dosowych? Przyznasz, że wiele z nich wygląda bardzo ładnie, a na pewno nie były tworzone w jakimś ekstra edytorze.
Tasmpol - 22-11-2005, 22:37
:
http://www.pix.art.pl/artykuly.php?go=14
Nieoficjalna historia pixelartu, stylu, który był praktycznie w każdej grze za czasów DOS i wcześniej. Zobacz także linki na końcu. Jeżeli nie spadniesz z krzesła, to oznacza, że się do niego przywiązałeś linami xD