NukeBoards

Pomoc - [MMF2] Globalna kasa

wgnsy123 - 13-07-2015, 12:41
: Temat postu: [MMF2] Globalna kasa
Witam, otóż chciałbym zrobić globalną kase jak i życie, zmęczenie etc. - zastępuje to score'ami, ale jak zrobić, żeby na każdym frame był score np. "Kasa" "Zycie" itp.
Neoqueto - 13-07-2015, 13:56
:
Wartości globalne:

wgnsy123 - 13-07-2015, 14:24
:
Jak zmieniać wartości globalne score? Nie ogarniam jak zobaczyć daną wartość dajmy na to tego score.

[ Dodano: 13-07-2015, 14:50 ]
Ustawiłem wartość globalną, teraz zamiast do score, przypisuje do Counter, lecz nie działa ;/
Fadex - 13-07-2015, 16:06
:
Wartości globalne to zwyczajne wartości - tak jak w liczniku, czy w obiekcie - tylko widoczne w obrębie całej gry, a nie tylko jednej ramki. Nie mogą tak po prostu "nie działać" ^_^'
wgnsy123 - 13-07-2015, 16:25
:
Nie chciałbym tutaj spamić. Wejdziesz na gg? opisze Ci co i jak.

[ Dodano: 13-07-2015, 16:48 ]
Moje gg jakby ktoś chciał pomóc w tej sprawie, objaśnił bym tam, bo tu dużo tego, wrzucania ssów itp. 49539354
Ishimura - 13-07-2015, 17:07
:
Ustawiasz sobie np. Global Value A = Kasa. To będzie zmienna twojej kasy w całej grze, nie zapisuj jej w żadnym liczniku globalnym bo będziesz musiał go przeklejać do każdej klatki.

Teraz robisz sobie tam gdzie chcesz mieć pokazaną kasę jakiś licznik, np w prawym rogu sklepu itp. Teraz dajesz zdarzenie:

Always--> Set Counter to(ten gdzie ma być kasa) -> Retrive Global Value A

I tą linijkę musisz zrobić w każdej klatce z licznikiem gdzie chcesz mieć pokazaną kasę. Aha i jak chcesz dodawać albo odejmować kasę, to nie dodawaj/odejmuj do licznika, tylko do tej zmiennej globalnej.

Robisz tak analogicznie do każdej statystyki w grze, którą trzeba będzie później zapisać do Save. Łatwo prosto i przyjemnie :P
wgnsy123 - 13-07-2015, 17:15
:
Dalej mi nie działa. Musiałby ktoś mi pomóc na skype/gg, szybciej by było.
Neoqueto - 13-07-2015, 17:28
:
Najlepiej zrobisz pisząc tutaj.

"Score" to jest konkretny obiekt. Wartości globalne są od A do Z (domyślnie).

Używanie zmiennych globalnych: https://www.dropbox.com/s...-uhue5r8Da?dl=0

Całkowicie porzuć obiekty "Score" i "Lives".
wgnsy123 - 13-07-2015, 18:02
:
Zrobiłem tak jak mi Ishimura kazał/a (nie na Score tylko na Counterze). Gdy na klatce 1-szej klikne dajmy przycisk, który dodaje 5 punktów i gdy przejde na klatke 2, punkty sie zeruja.
Neoqueto - 13-07-2015, 18:08
:
Kliknięcie przycisku musi dodawać nie do Countera, ale do Global Value A.
wgnsy123 - 13-07-2015, 18:22
:
Ktoś pomógłby na skype/gg? Średnio mi odpowiada na Forum (sprawdzanie czy ktokolwiek coś napisał, żeby wrzucić zdjęcie trzeba znaleźć host zdjęc i wpakować)

[ Dodano: 13-07-2015, 18:28 ]
Aaa.... Ogarnąłem. Jak będzie coś nie tak to napiszę. Dziękuje.

[ Dodano: 13-07-2015, 18:37 ]
Jedno cuś. Jak robie nowego countera, robie z niego bar'a do zycia, wstawie itd. - przy uruchomieniu gry nie pokazuje sie na ekranie.
Neoqueto - 13-07-2015, 18:48
:
Pokazuje się, tylko musisz się upewnić, że ustawiłeś "Minimum value" na "0" (chyba, że potrzebujesz ujemnych) i "Maximum value" na coś rozsądnego, a nie "999999999". No i jeśli jego "Initial value" jest na "0", to zanim ustawisz go w zdarzeniach nie będzie on widoczny.
wgnsy123 - 13-07-2015, 18:53
:
Max jest 100, min. 0 - początkowa wartość na 100, czyli powinno widać...

[ Dodano: 13-07-2015, 19:00 ]

Neoqueto - 13-07-2015, 19:07
:
W takim razie pewnie masz błąd w kodzie. Jeśli ustawiłeś Counterowi wartość na Global Value, to jeśli Global Value = 0, Counter również wynosi 0, zatem jest niewidoczny.
Ishimura - 13-07-2015, 19:09
:
Powiedz mi tylko gdzie znajduje się ten pasek ? Jeśli odpalasz klatkę i ustawiłeś żeby kamera trzymała się jakiegoś punktu, a ten pasek jest na starcie poza widoczną częścią klatki, to możliwe że jak przesuwasz ekran to licznik porusza się razem z nim i nigdy go nie zobaczysz.

Zaznacz opcję Folow the frame jeśli jest tak jak napisałem powyżej.