Neoqueto napisał/a: |
1. Rozumiem, że chcesz coś w stylu... w Windowsie kiedyś było coś takiego jak Autorozmieszczanie. Chcesz siatkę, czy jeden rząd itemów? Ludzie narzekają na List Object, ale jak używasz rządku, to nadawałby się do tego idealnie, a jak używasz siatki, to Array, tylko z Arrayem musiałbyś zrobić na szybko zapełnianie pustych komórek i trochę inaczej (nieco bardziej skomplikowanie) by to wyglądało w stosunku do List Object.
Z segregowaniem raczej nie ma problemu. Nie wiem jak wyobrażałbyś sobie zaznaczanie. Potem wyświetlanie to tylko (najprościej) jeden Active ze wszystkimi ikonami przedmiotów w klatkach animacji, prędkość na 0 i ustawianie ikony takiej, jakie jest ID przedmiotu w arrayu/list object (używamy liczb, nie ciągów). No i oczywiście obiekty wyświetlamy również w pętli tak, aby najpierwsza instancja Active reprezentowała najpierwszą komórkę, pod względem klatki animacji (wartość komórki), ale również i pozycji (ID komórki), tylko odpowiednio pomnożonej. ID przedmiotów posegregujesz sobie wtedy tak, aby najmniejsza wartość była pierwsza alfabetycznie, a największa - ostatnia, przy czym dodanie każdego nowego itemu do gry by wymagało zrobienia dla niego miejsca. Potem tylko string z nazwami itemów w paragrafach, lub nawet kolejny Array czy List Object. Ogólnie to dość skomplikowana sprawa i nie będę w stanie zrobić przykładu do tego, na pewno nie w chwili obecnej, zajęłoby mi to ~2 tygodnie. 2. Jakiego tematu? |