NukeBoards
Pomysły i scenariusze - [Logiczna] Box Breaker
Wirtualność - 26-11-2009, 18:55
: Temat postu: [Logiczna] Box Breaker
Dzisiaj w szkole, na biologii, całkiem przypadkiem, sobie rysując to co mi wpadnie do głowy wpadł mi również pomysł na grę na podstawie tego co rysowałem.
Cóż, więc na czym ta gra powinna polegać?
Na niszczeniu skrzynek pewnym działkiem plazmowym. Czemu plazmowym, nie pytajcie mnie, w każdym razie można też dać inne. Będę jednak opierał się o tą plazmę.
Niszczeniu skrzynek? Czyli to jest strzelanka, gdzie przeciwnicy są skrzynkami?
...Niezupełnie. Jest to gra logiczna. Działko musimy odpowiednio kierować, przy czym i przy strzale, i przy ruchu zużywana jest energia, którą mamy określoną ilość na początku. Poza tym, żeby było trudniej, trzeba też odpowiednio przenosić skrzynki za pomocą chwytaka, a każdy nim ruch i zmiana z powrotem na działko również kosztuje energię. Całość z kolei toczy się z widoku platformowego (popularnie: z boku), a skrzynki reagują na grawitację.
Czyli z tego można wywnioskować, że gra musi mieć jakąś super fizykę, aby ją zrobić?
Nie. Wszystko porusza się po polach, na przykład jedno naciśnięcie klawisza w prawo przeniesie chwytak/działko o jedno pole w prawo. Skrzynka zajmuje jedno pole. Dobrze by też było, gdyby skrzynki poruszały się ruchem płynnym a nie skokowym (mam nadzieję że rozumiecie o co chodzi ).
Dobra, ale samo przenoszenie skrzynek i strzelanie w nie mając jedynie określoną ilość energii nie daje raczej dużej dawki rozrywki bez urozmaicenia.
Może nie. Dlatego każdy inny ruch zajmuje inną ilość energii, a sama gra ma parę typów skrzynek.
Typy skrzynek? A jakie to są?
- Drewniana skrzynia - zwykła skrzynia, którą można zniszczyć w każdy sposób, prócz poprzez zgniecenie
- Metalowa skrzynia - skrzynia, którą można zniszczyć jedynie poprzez materiał wybuchowy (patrz niżej).
- Betonowy klocek - nie da się go w żaden sposób zniszczyć. Nie jest wymagane jego zniszczenie.
- Ołowiany klocek - nie da się go w żaden sposób zniszczyć, podnieść oraz popchnąć.
- Bateria - zniszczenie jej powoduje wystrzelenie pioruna do góry. Jeżeli trafi w nasze działko - zwraca nam się energia za strzał.
Drewniana i metalowa skrzynia mogą zawierać również następujące przedmioty wewnątrz:
- Ładunek wybuchowy - po zniszczeniu takiej skrzyni, wszystkie, które znajdują się obok (max. 7, zakładając, że pocisk musiał skądś przyjść ) również zostają zniszczone. Skrzynie te mają na sobie białą nalepkę z napisem TNT.
- Antymagnetyczny przedmiot - takich skrzyń nie da się podnieść ani popchnąć chwytakiem. Takie skrzynie są pomalowane na niebiesko.
- Ładunek elektryczny - po zniszczeniu wystrzeliwuje 2 pioruny - jeden w lewo, drugi w prawo. Takie skrzynie mają na sobie żółtą nalepkę z czarnym piorunem.
- Antymagnetyczny ładunek wybuchowy - połączenie ładunku wybuchowego z antymagnetycznym przedmiotem. Skrzynie takie są pomalowane na niebiesko i mają na sobie białą nalepkę z napisem TNT.
- Pojemnik z antymaterią (dlatego pojemnik, żeby w drewnianych skrzyniach też mógł być ) - zniszczenie tego pojemnika robi małe "bum". Nie wolno go zniszczyć. Zniszczenie jego powoduje również zniszczenie naszego działka i chwytaka, a także budynku, a więc poziom wtedy należy zacząć od początku. Skrzynki takie mają na sobie czerwoną nalepkę z żółtym wykrzyknikiem.
Znaki/napisy nie muszą być czytelne, ważny jest kolor nalepki.
A o co chodzi dokładniej z tą inna ilością energii dla każdego ruchu?
- Ruch w lewo/prawo - 1 pkt
- Ruch w górę/dół (dla chwytaka) - 1 pkt
- Zmiana narzędzia chwytak - działko i odwrotnie - 1 pkt + ruch w górę dla chwytaka (chwytak musi być zawsze na samej górze przed zmianą, działko nie, bo zawsze tam jest )
- Chwycenie/puszczenie - 1 pkt
- Ruch w górę/dół/lewo/prawo z trzymaną skrzynią - 2 pkt
- Popychanie skrzyń chwytakiem (nie trzeba ich chwytać by przenosić ) - 2 pkt
- Popychanie skrzyń chwytakiem z trzymaną skrzynią - 3 pkt
- Wystrzelenie plazmy - ? pkt (zależne od poziomu, w każdym jest podane ile energii wykorzystuje taki strzał)
Jakiś concept-arcik może?
A czemu nie dwa?
http://yfrog.com/06conceptartcp
Obydwa zamieściłem na jednym obrazku
Ta kula mi nie przypomina plazmy/ten chwytak się tak naprawdę nazywa *tutajnazwa*.
A jak miałem to inaczej nazwać prócz plazma/chwytak, jak akurat nic innego nie przychodziło mi na myśl?
Mam nadzieję że wystarczająco się nagadałem. Jakieś sugestie? Pytania? Ocena? Krytyka? Wszystko możecie pisać na temat tego pomysłu w tym temacie.
Aktualizacja 1: Dodanie baterii, zmiana ilości energii dla wystrzału plazmy.
Swarmer - 22-01-2011, 18:06
:
Widzę że nikt nie odpisywał przez dwa lata i mam nadzieję, że nie dopuszczam się nekropostingu. Pomysł fajny. Myślę że spróbuję coś takiego zrobić, jeśli ty nie chcesz (szczerze mówiąc już zacząłem ). I mam jeszcze inne pomysły:
-Pioruny z ładunków elektrycznych mogą iść w 4 strony;
-Antymateria może być na tyle niestabilna, by upuszczenie jej wiązało się z jej wybuchem;
-Można dodać bomby, których będziemy mieli określoną ilość na poziom
No, to tyle. Mam nadzieję że moje pomysły też są ciekawe
|