Znikanie i pojawianie się obiektu w GM
Balon93
Ten artykuł pokazuje jak wykonać tworzenie obiektu na planszy, a następnie zniszczenie go po pewnym czasie w programie Game Maker. Zaczynamy!
Realizacja
Tworzymy sprite (dowolny) o wymiarach na przykład 25x25. Nazywamy go np. spr_bonus
Następnie tworzymy obiekt o nazwie obj _bonus, w nim tworzymy akcję <SPACE> (wciśnięcie spacji), wstawiamy klocek odpowiedzialny za pisanie kodu i piszemy:
instance_create(random(room_width-25), random(room_height-25),obj_rzecz)
Powyższy fragment kodu spowoduje, że komputer stworzy w losowym miejscu na ekranie obiekt po wciśnięciu spacji.
Następnie tworzymy obiekt o nazwie obj_rzecz (jeśli zdecydujesz się na inną nazwę, będziesz musiał zmienić ją także w powyższym kodzie).
W tym obiekcie wybieramy utworzonego sprite'a (spr_bonus), tworzymy akcję CREATE i piszemy kod:
alarm[0]=60 // tą wartość możesz zmienić
Następnie tworzymy ALARM 0 i w nim piszemy kod:
instance_destroy();
I teraz w ROOMS tworzymy nowy room i umieszczamy w nim obiekt obj_bonus.
Teraz klikamy na zieloną strzałeczkę, na pasku w górnej części ekranu. Po uruchomieniu wciskamy spację. Efekty widoczne po kilku sekundach.
(dodatkowe funkcje użyte w przykładzie: instance_create(), random(), instance_destroy())