Znikanie i pojawianie się obiektu w GM

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 11:58, 21 lis 2006 autorstwa Morty (dyskusja | edycje)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Balon93

Ten artykuł pokazuje jak wykonać tworzenie obiektu na planszy, a następnie zniszczenie go po pewnym czasie w programie Game Maker. Zaczynamy!

Realizacja

Tworzymy sprite (dowolny) o wymiarach na przykład 25x25. Nazywamy go np. spr_bonus

Następnie tworzymy obiekt o nazwie obj _bonus, w nim tworzymy akcję <SPACE> (wciśnięcie spacji), wstawiamy klocek odpowiedzialny za pisanie kodu i piszemy:

instance_create(random(room_width-25), random(room_height-25),obj_rzecz)

Powyższy fragment kodu spowoduje, że komputer stworzy w losowym miejscu na ekranie obiekt po wciśnięciu spacji.

Następnie tworzymy obiekt o nazwie obj_rzecz (jeśli zdecydujesz się na inną nazwę, będziesz musiał zmienić ją także w powyższym kodzie).

W tym obiekcie wybieramy utworzonego sprite'a (spr_bonus), tworzymy akcję CREATE i piszemy kod:

alarm[0]=60 // tą wartość możesz zmienić

Następnie tworzymy ALARM 0 i w nim piszemy kod:

instance_destroy();

I teraz w ROOMS tworzymy nowy room i umieszczamy w nim obiekt obj_bonus.

Teraz klikamy na zieloną strzałeczkę, na pasku w górnej części ekranu. Po uruchomieniu wciskamy spację. Efekty widoczne po kilku sekundach.

(dodatkowe funkcje użyte w przykładzie: instance_create(), random(), instance_destroy())