Zdarzenie DRAW

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Zdarzenie DRAW - zdarzenie w programie Game Maker, zawierające akcje, jakie zostaną wykonane po wykonaniu wszystkich obliczeń, przemieszczeń, modyfikacji itp. Wykonanie zdarzenia DRAW odświeża ekran (klatki animacji, pozycja, rozmiar itp.) i jest ostatnim, wykonywanym w cyklu zdarzeniem.

W zdarzeniu DRAW można używać wszystkich funkcji języka GML, nie działa to jednak w obie strony (funkcje typowe dla zdarzenia DRAW nie mogą być użyte w innym miejscu w kodzie. Przykłady takich funkcji to draw_text(), draw_sprite(), draw_triangle() itp.

Funkcje zdarzenia draw wykonywane są najczęściej w grze, stąd należy dbać o to, by nie obciążać procesora nadmierną ilością obliczeń w tych zdarzeniach - te części kodu które można należy przenieść do zdarzeń STEP i innych.

Zastosowanie

  • Zdarzenie DRAW stosuje się, gdy podstawowe wyświetlanie sprite nie wystarcza. Aby np. modyfikować jego parametry, konieczne jest użycie funkcji języka GML
  • W zdarzeniu DRAW dla obiektu, który przez cały czas jest na planszy w jednym egzemplarzu można zdefiniować zdarzenia, rysujące elementy interfejsu i menu
  • Własne efekty przejścia tworzy się również w zdarzeniu DRAW
  • Wszystkie funkcje, odpowiadające za rysowanie spritów i modeli 3D również powinny znaleźć się w zdarzeniu DRAW.