Zdarzenie CREATE
Klikipedia - klikowa encyklopedia
(Przekierowano z Zdarzenie Create)
Zdarzenie CREATE - zdarzenie w programie Game Maker, zawierające akcje, jakie zostaną wykonane przy tworzeniu obiektu, do którego przypisano to zdarzenie.
Przykładowo, aby każdy wystrzelony pocisk miał losową prędkość i losowy kierunek można w zdarzeniu CREATE w akcji CODE wpisać następujący fragment:
direction=random(360); speed=random(5);
i potem każde utworzenie obiektu pocisk w etapie spowoduje nadanie mu losowej prędkości początkowej i losowego kierunku.
Akcje ze zdarzenia CREATE są wykonywane nawet przy rozpoczęciu etapu, jeśli w roomie znajdował się dany obiekt.
Zastosowanie
- najczęstsze zastosowanie zdarzenia CREATE to ustawienie konkretnych parametrów przy pojawieniu się obiektu
- zdarzenie CREATE można wykorzystać do stworzenia systemu cząsteczkowego dla obiektu, który cały czas jest na planszy w jednym egzemplarzu
- w zdarzeniu CREATE można również wykonywać pewne operacje, które są niezbędne podczas działania rooma, np. utworzenie plików tymczasowych, odczytanie opcji, odszyfrowanie plików itp.
- zdarzenie CREATE używane jest również do inicjalizacji zmiennych (dotyczy przypadku, w którym opcja programu automatycznej inicjalizacji jest wyłączona)