Edytor zdarzeń

Klikipedia - klikowa encyklopedia
(Przekierowano z Zdarzenie)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Konstrukcja edytora zdarzeń

Edytor zdarzeń (Event Editor) to jeden z trzech głównych edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na warunkach i akcjach. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.

Obsługa

Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek, należy kliknąć na napisie New condition - otwiera się nowe okno. Tutaj należy wybrać obiekt i warunek z nim związany. Można łączyć z sobą warunki: wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu Insert. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy pożądany element.

Po określeniu warunków powstaje zdarzenie, które nie ma akcji, czyli w wypadku spełnienia warunków nic się nie dzieje. Aby to zmienić, w wierszu zdarzenia szukamy obiektu, na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do wykonania. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru, np. liczby przy zmianie wartości. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno, w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz Shift.

Schemat wyglądu pojedynczego zdarzenia

Kod do edytora zdarzeń
N Zdarzenia
1
+ EZ-special.png run this event once
EZ-counter.png ile_rekordow: set Counter to 30
EZ-edit.png imie: limit text size to 20
EZ-edit.png data: limit text size to 10

Grupy zdarzeń

Patrz: grupa zdarzeń.

Edytor krokowy

Jest to prawdopodobnie najmniej znany z edytorów w klikach. To podedytor edytora zdarzeń, jednak uruchamia się go również poprzez edytor etapu i edytor scenariusza.

Po jego uruchomieniu włącza się gra. Podczas niej, gdy zostanie wykryty jakiś warunek (np. kolizja dwóch obiektów), który nie posiada wpisu w edytorze zdarzeń, gra jest zatrzymywana, a użytkownik może podać (lub nie) akcje, które następują w związku z danym zdarzeniem.

Ciekawostki

  • W jednym zdarzeniu może być maksymalnie 127 akcji.
  • Jednocześnie widocznych jest jedynie 4090 zdarzeń, pozostałe są ukryte - dobrym rozwiązaniem jest dzielenie kodu na grupy zdarzeń, dzięki czemu można wyświetlić tylko potrzebne zdarzenia i ominąć osiąganie ich liczby maksymalnej, przez co żadne zdarzenie nie ukryje się.
  • Przy pomocy klawisza CTRL i klikaniu na obiekty, można pokazać wyłącznie te zdarzenia, które dotyczą tych obiektów.

Zobacz też