Zaawansowane AI: Różnice pomiędzy wersjami
Klikipedia - klikowa encyklopedia
m (3.2) |
(zwijana historia, linki) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
==Historia wersji== | ==Historia wersji== | ||
+ | |||
+ | {{Stopka|TYTUŁ=Historia wersji silnika Zaawansowane AI | ||
+ | |KOLOR_TYTUŁ_TŁO=#ffffff | ||
+ | |KOLOR_TŁO=#ffffff | ||
+ | |ZAWARTOŚĆ=<div style="text-align:left; font-size: 10px;"> | ||
===v3.2=== | ===v3.2=== | ||
* ''Dodane:'' Rzucanie granatami przez wrogów. | * ''Dodane:'' Rzucanie granatami przez wrogów. | ||
− | * ''Poprawione:'' | + | * ''Poprawione:'' [[Detektor]]y nie ruszały się, gdy nie było beczek. |
* ''Poprawione:'' Błąd ze złymi współrzędmi wejścia do budynku. | * ''Poprawione:'' Błąd ze złymi współrzędmi wejścia do budynku. | ||
− | * ''Zmienione:'' Trzykrotnie zmniejszona ilość pętli ruchu detektorów i pocisków przy tej samej prędkości. | + | * ''Zmienione:'' Trzykrotnie zmniejszona ilość [[Fast Loop|pętli]] ruchu detektorów i pocisków przy tej samej prędkości. |
* ''Zmienione:'' Przebudowany kod zagrożeń ("straszaków"). | * ''Zmienione:'' Przebudowany kod zagrożeń ("straszaków"). | ||
* ''Zmienione:'' Lepsza pamięć wrogów. | * ''Zmienione:'' Lepsza pamięć wrogów. | ||
===v3.1=== | ===v3.1=== | ||
− | * ''Dodane:'' Komentarz z informacjami o wykorzystywanych zmiennych. | + | * ''Dodane:'' Komentarz z informacjami o wykorzystywanych [[Zmianna|zmiennych]]. |
− | * ''Dodane:'' Dodatkowe komentarze w grupie "Stany agresji". | + | * ''Dodane:'' Dodatkowe komentarze w [[Edytor zdarzeń#Grupy zdarzeń|grupie]] "Stany agresji". |
* ''Dodane:'' "Straszaki" - zagrożenia, od których wrogowie uciekają. | * ''Dodane:'' "Straszaki" - zagrożenia, od których wrogowie uciekają. | ||
* ''Dodane:'' Ogólny wskaźnik walki wroga z graczem (ułatwia kodowanie). | * ''Dodane:'' Ogólny wskaźnik walki wroga z graczem (ułatwia kodowanie). | ||
Linia 56: | Linia 61: | ||
* ''Zmienione:'' Optymalizacja sprawdzań. | * ''Zmienione:'' Optymalizacja sprawdzań. | ||
===v1.5=== | ===v1.5=== | ||
− | * ''Poprawione:'' Silnik można wykorzystywać na planszy o dowolnym rozmiarze. | + | * ''Poprawione:'' Silnik można wykorzystywać na [[Ramka|planszy]] o dowolnym rozmiarze. |
===v1.4=== | ===v1.4=== | ||
* ''Dodane:'' Wykorzystywanie pomieszczeń. | * ''Dodane:'' Wykorzystywanie pomieszczeń. | ||
Linia 69: | Linia 74: | ||
* ''Poprawione:'' Drobne błędy. | * ''Poprawione:'' Drobne błędy. | ||
===v1.0=== | ===v1.0=== | ||
− | * Pierwsze wydanie. | + | * Pierwsze wydanie.</div>}} |
− | |||
==Odnośniki zewnętrzne== | ==Odnośniki zewnętrzne== | ||
*[http://www.nukesoft.xn.pl Nuke Soft] | *[http://www.nukesoft.xn.pl Nuke Soft] |
Wersja z 17:35, 1 maj 2007
Zaawansowane AI | |
gatunek | silnik |
data wydania | 5 lipca 2004 |
stworzone w | TGF |
autor | RomanX |
język | polski |
strona www | nukesoft.xn.pl |
pobieranie | pobierz |
Zaawansowane AI - silnik rozwiniętej sztucznej inteligencji komputerowych przeciwników do gier FPP dla TGF stworzony przez Nuke Soft w lipcu 2004 roku i ciągle ulepszany.
Spis treści
Funkcje silnika
- Ruch patrolowy,
- płynny ruch losowy,
- uniki i regulacja dystansu,
- kilka stanów agresji (pościg, ostrzał itp.),
- walka wręcz,
- rzucanie granatami,
- inteligentne dobieranie celów ostrzału (np. wybuchowej beczki, gdy gracz jest obok),
- omijanie przeszkód terenowych,
- wykorzystywanie zabudowań,
- wykrywanie i unikanie zagrożeń (granatów, wybuchów itp.),
- diagnostyka działania.
Wymagane rozszerzenia
Historia wersji
Historia wersji silnika Zaawansowane AI
v3.2
- Dodane: Rzucanie granatami przez wrogów.
- Poprawione: Detektory nie ruszały się, gdy nie było beczek.
- Poprawione: Błąd ze złymi współrzędmi wejścia do budynku.
- Zmienione: Trzykrotnie zmniejszona ilość pętli ruchu detektorów i pocisków przy tej samej prędkości.
- Zmienione: Przebudowany kod zagrożeń ("straszaków").
- Zmienione: Lepsza pamięć wrogów.
v3.1
- Dodane: Komentarz z informacjami o wykorzystywanych zmiennych.
- Dodane: Dodatkowe komentarze w grupie "Stany agresji".
- Dodane: "Straszaki" - zagrożenia, od których wrogowie uciekają.
- Dodane: Ogólny wskaźnik walki wroga z graczem (ułatwia kodowanie).
- Poprawione: Błąd z podwójnym wykorzystaniem flagi #2 wrogów.
- Zmienione: Poszukiwania gracza są dłuższe i intensywniejsze.
v3.0
- Dodane: Dobieranie celów ostrzału.
- Dodane: Diagnostyka.
- Poprawione: Optymalizacja kodu ruchu pocisków i detektorów.
- Zmienione: Więcej często wykorzystywanych zmiennych można ustalać z jednego miejsca.
v2.0
- Dodane: Dodatkowe komentarze kodu.
- Poprawione: Błędy sprawdzania kątów.
- Zmienione: Optymalizacja sprawdzań.
v1.5
- Poprawione: Silnik można wykorzystywać na planszy o dowolnym rozmiarze.
v1.4
- Dodane: Wykorzystywanie pomieszczeń.
v1.3
- Dodane: Sprawdzanie kątów widzenia.
- Dodane: Ruch patrolowy.
- Poprawione: Drobne błędy.
v1.2
- Dodane: Detektor wzroku: wrogowie nie widzą przez ściany.
- Poprawione: Drobne błędy.
v1.1
- Poprawione: Drobne błędy.
v1.0
- Pierwsze wydanie.