Wielostrefowa paletka do Arkanoida

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 04:23, 13 maj 2008 autorstwa Bedziu (dyskusja | edycje) (Zdarzenia: Literówa ;P)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Balon93

W tym artykule zawarte są wątki związane z wielostrefową paletkądo gry typu Arkanoid. Wiele osób chciało, by stworzyć gry na miarę „Arkanoid” czy „Arkanoid 2”. Ten artykuł ułatwi wam stworzenie trudnej w wykonaniu palety wielostrefowej. Koniec plotkowania przechodzimy do rzeczy.

Realizacja

Tworzymy ramkę o dowolnej wielkości, na przykład 640x480. Rysujemy paletę o wymiarach 96x24 i kulkę o wymiarach 16x16. No to idziemy w świat. Przechodzimy do edytora zdarzeń.

Zdarzenia

Zacznijmy od poruszania się palety tzw. sztucznego ruchu.

Poruszać będziemy się myszką, przyjmijmy, że ActiveA.gif to nasza paletka, a ActiveB.gif to piłka.

Poruszanie paletki
N Zdarzenia
1
+ EZ-special.png Zawsze
ActiveA.gif ustaw pozycję X na XMouse

Teraz najważniejsza chwila. Tworzymy strefy w palecie.

2
+ ActiveA.gif koliduje z ActiveB.gif
ActiveB.gif ustaw kierunek na 8 - ( ( X( ActiveB.gif ) - X( ActiveA.gif ) ) / 8 )

Strefy stworzyliśmy w następujący sposób. Podzieliliśmy paletę na 2 części czyli 92:2=48 i jeszcze na 6 części 48:6=8. W ten sposób otrzymaliśmy 12-sto strefową paletę.

Artykuł na podstawie przykładu Doctora Devila.