Tworzenie grafiki podłoża: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
m (Tworzenie podłoża został przesunięty do docelowego artykułu Tworzenie grafiki podłoża)
m
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
{{Ślimaczek|numer=5|adres=http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/graf.htm}}
+
{{Ślimaczek|numer=5|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/graf.htm}}
 
{{artykuł|autor=Fred}}
 
{{artykuł|autor=Fred}}
 
Artykuł ten pokaże, jak zrobić dwa rodzaje podłoża do gry od góry, bądź izometrycznej. Pamiętajmy że bardzo ważną sprawą jest dobranie odpowiedniej palety kolorów. Zaczynajmy!
 
Artykuł ten pokaże, jak zrobić dwa rodzaje podłoża do gry od góry, bądź izometrycznej. Pamiętajmy że bardzo ważną sprawą jest dobranie odpowiedniej palety kolorów. Zaczynajmy!
Linia 8: Linia 8:
 
1. Najpierw dobieramy kolor który będzie tłem naszego podłoża. Kolor powinien być najciemniejszy z tych którymi się posłużymy. Należy wypełnić cały kwadrat tymże kolorem. Mój kwadrat ma rozmiar 50x50 Jest to najłatwiejszy punkt.
 
1. Najpierw dobieramy kolor który będzie tłem naszego podłoża. Kolor powinien być najciemniejszy z tych którymi się posłużymy. Należy wypełnić cały kwadrat tymże kolorem. Mój kwadrat ma rozmiar 50x50 Jest to najłatwiejszy punkt.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/las1.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/las1.gif
  
  
 
2. Dobieramy jaśniejszy kolor od koloru tła. Robimy poziome, szarpane i chaotyczne linie na całym kwadracie.
 
2. Dobieramy jaśniejszy kolor od koloru tła. Robimy poziome, szarpane i chaotyczne linie na całym kwadracie.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/las2.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/las2.gif
  
  
 
3. W niektórych miejscach linii (najczęściej na końcach i pośrodku) nakładamy jeszcze jaśniejszy kolor. Staramy się nie przesadzić z gęstością jaśniejszych linii.
 
3. W niektórych miejscach linii (najczęściej na końcach i pośrodku) nakładamy jeszcze jaśniejszy kolor. Staramy się nie przesadzić z gęstością jaśniejszych linii.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/las3.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/las3.gif
  
  
Linia 24: Linia 24:
 
4. Na najgęstsze miejsca linii najjaśniejszych nakładamy jeszcze jeden najjaśniejszy kolor. Tak jak w poprzednim punkcie uważamy, aby nie przesadzić z gęstością najjaśniejszych linii.
 
4. Na najgęstsze miejsca linii najjaśniejszych nakładamy jeszcze jeden najjaśniejszy kolor. Tak jak w poprzednim punkcie uważamy, aby nie przesadzić z gęstością najjaśniejszych linii.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/las4.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/las4.gif
  
  
Linia 30: Linia 30:
 
5. Ostatni a zarazem najtrudniejszy punkt. Tworzymy dithrening na prawie całym kwadracie. Staramy się nie dać go za dużo ani za mało. Robimy go i z prawej i z lewej strony. W MS Paint'cie najłatwiej zrobić go ciągnąc linie i trzymając klawisz "Shift".
 
5. Ostatni a zarazem najtrudniejszy punkt. Tworzymy dithrening na prawie całym kwadracie. Staramy się nie dać go za dużo ani za mało. Robimy go i z prawej i z lewej strony. W MS Paint'cie najłatwiej zrobić go ciągnąc linie i trzymając klawisz "Shift".
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/las5.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/las5.gif
  
  
Linia 39: Linia 39:
 
1. Tak jak poprzednio dobieramy najciemniejszy kolor, który posłuży za tło dla naszego podłoża. Rozkładamy go po całym kwadracie.
 
1. Tak jak poprzednio dobieramy najciemniejszy kolor, który posłuży za tło dla naszego podłoża. Rozkładamy go po całym kwadracie.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/trawa1.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/trawa1.gif
  
  
Linia 45: Linia 45:
 
2. Tworzymy źdźbła trawy, rozmieszczając je po całym kwadracie. Można pomóc sobie funkcją "Kopiuj i Wklej" ale istnieje ryzyko zbyt jednolitego lub symetrycznego wzorku kwadratu. Dla lepszego wyglądu, źdźbła powinny być różnych rozmiarów i kierunków.
 
2. Tworzymy źdźbła trawy, rozmieszczając je po całym kwadracie. Można pomóc sobie funkcją "Kopiuj i Wklej" ale istnieje ryzyko zbyt jednolitego lub symetrycznego wzorku kwadratu. Dla lepszego wyglądu, źdźbła powinny być różnych rozmiarów i kierunków.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/trawa2.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/trawa2.gif
  
  
Linia 51: Linia 51:
 
3. Ostatni punkt będzie bardzo prosty. Rozjaśniamy najjaśniejszym kolorem tylko niektóre czubki źdźbeł. Kolor powinien być bardzo jasny aby wyraźnie zaznaczał początek źdźbła.
 
3. Ostatni punkt będzie bardzo prosty. Rozjaśniamy najjaśniejszym kolorem tylko niektóre czubki źdźbeł. Kolor powinien być bardzo jasny aby wyraźnie zaznaczał początek źdźbła.
  
http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/trawa3.gif
+
http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/trawa3.gif
  
 
[[Kategoria:Kursy i tutoriale]]
 
[[Kategoria:Kursy i tutoriale]]
 
[[Kategoria:Kursy i tutoriale graficzne]]
 
[[Kategoria:Kursy i tutoriale graficzne]]
 
[[Kategoria:Artykuły dla początkujących]]
 
[[Kategoria:Artykuły dla początkujących]]

Aktualna wersja na dzień 17:35, 30 paź 2007

Slimaczek.jpg
Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z 5. numeru Ślimaczka (zobacz oryginalny artykuł).


Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Fred

Artykuł ten pokaże, jak zrobić dwa rodzaje podłoża do gry od góry, bądź izometrycznej. Pamiętajmy że bardzo ważną sprawą jest dobranie odpowiedniej palety kolorów. Zaczynajmy!

Podłoże leśne

Najpierw zróbmy podłoże leśne. Jest ono cięższe do zrobienia niż podłoże trawiaste.

1. Najpierw dobieramy kolor który będzie tłem naszego podłoża. Kolor powinien być najciemniejszy z tych którymi się posłużymy. Należy wypełnić cały kwadrat tymże kolorem. Mój kwadrat ma rozmiar 50x50 Jest to najłatwiejszy punkt.

las1.gif


2. Dobieramy jaśniejszy kolor od koloru tła. Robimy poziome, szarpane i chaotyczne linie na całym kwadracie.

las2.gif


3. W niektórych miejscach linii (najczęściej na końcach i pośrodku) nakładamy jeszcze jaśniejszy kolor. Staramy się nie przesadzić z gęstością jaśniejszych linii.

las3.gif


4. Na najgęstsze miejsca linii najjaśniejszych nakładamy jeszcze jeden najjaśniejszy kolor. Tak jak w poprzednim punkcie uważamy, aby nie przesadzić z gęstością najjaśniejszych linii.

las4.gif


5. Ostatni a zarazem najtrudniejszy punkt. Tworzymy dithrening na prawie całym kwadracie. Staramy się nie dać go za dużo ani za mało. Robimy go i z prawej i z lewej strony. W MS Paint'cie najłatwiej zrobić go ciągnąc linie i trzymając klawisz "Shift".

las5.gif


Podłoże trawiaste

Zajmijmy się podłożem trawiastym. Jest ono bardzo proste do wykonania. Stworzenie kwadratu 50x50 nie powinno zająć dłużej niż 15 minut.

1. Tak jak poprzednio dobieramy najciemniejszy kolor, który posłuży za tło dla naszego podłoża. Rozkładamy go po całym kwadracie.

trawa1.gif


2. Tworzymy źdźbła trawy, rozmieszczając je po całym kwadracie. Można pomóc sobie funkcją "Kopiuj i Wklej" ale istnieje ryzyko zbyt jednolitego lub symetrycznego wzorku kwadratu. Dla lepszego wyglądu, źdźbła powinny być różnych rozmiarów i kierunków.

trawa2.gif


3. Ostatni punkt będzie bardzo prosty. Rozjaśniamy najjaśniejszym kolorem tylko niektóre czubki źdźbeł. Kolor powinien być bardzo jasny aby wyraźnie zaznaczał początek źdźbła.

trawa3.gif