Tworzenie grafiki do gry platformowej
pepe9donkey
Wielu, nie tylko początkujących klikowców uważa, że nie ma za grosz talentu graficznego. Dzisiaj postaram się wam udowodnić, że nie mając talentu, a mając kilka wolnych minut, można narysować całkiem przyzwoitą grafikę platformową. Użyję edytora graficznego TGFa, ponieważ niczego więcej nam nie potrzeba.
Krok 1
Na początku biorę pusty "klocek" o wymiarach 32x32 i rysuję poziomą czarną linię na górze przyszłego obrazka. Poniżej od niechcenia zaznaczam kontury dolnej krawędzi trawy.
Krok 2
Drugim krokiem będzie pogrubienie konturów. Wystarczy po prostu ponownie od niechcenia przejechać po pierwszych konturach i później ewentualnie poprawić drobne niedoskonałości.
Krok 3
Teraz wypełniam powstałe kształty. Używam dość jasnych kolorów, ponieważ będzie to grafika platformowa, a w takiej powinny dominować barwy jasne. "Trawę" robię trochę ciemniejszą od "gruntu", ponieważ zaraz ją rozjaśnię, podczas gdy "grunt" będzie cieniowany.
Krok 4
Krok czwarty to rozjaśnianie i cieniowanie. Do rozjaśnienia "trawy" używam koloru o dwa stopnie jaśniejszego, rysując przy górnej krawędzi poziomą kreskę, a pod nią kolejną, nieco ciemniejszą. Ciemniejszego koloru używam również do rozjaśnienia dolnych krawędzi "trawy". Podobnie postępuję z cieniowaniem "gruntu", tylko że teraz używam kolorów ciemniejszych od wyjściowego. Jeszcze tylko kilka poprawek, parę losowych ciemnych kropek na "gruncie" i kafelek gotowy.
A tak to wygląda w pomniejszeniu i skopiowaniu. Trudne? Nie!!! A wygląda nienajgorzej...
Gdy wstawimy do tego jeszcze jakiś krzaczek, bądź drzewo (wykorzystując tę samą metodę), jakieś tło, "przeszkadzajki" typu kamienie, czy jakiś mostek, możemy w niewielkim czasie, przy zużyciu niewielkiej ilości energii uzyskać efekt zbliżony do poniższego:
Morał
Nie ma klikowców pozbawionych talentu graficznego, są tylko tacy, którzy tego talentu nie mogą w sobie odkryć. Nie bójcie się eksperymentować!!!
A tu dodatkowo mały gratis: biblioteka z tego typu grafiką platformową, zamieszczona niegdyś na Click Games Archive.