Tworzenie grafiki do gry platformowej

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 16:04, 19 lis 2006 autorstwa Morty (dyskusja | edycje)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Slimaczek.jpg
Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z 1. numeru Ślimaczka (zobacz oryginalny artykuł).


Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
pepe9donkey

Wielu, nie tylko początkujących klikowców uważa, że nie ma za grosz talentu graficznego. Dzisiaj postaram się wam udowodnić, że nie mając talentu, a mając kilka wolnych minut, można narysować całkiem przyzwoitą grafikę platformową. Użyję edytora graficznego TGFa, ponieważ niczego więcej nam nie potrzeba.

Krok 1

kurs.h1.gif

Na początku biorę pusty "klocek" o wymiarach 32x32 i rysuję poziomą czarną linię na górze przyszłego obrazka. Poniżej od niechcenia zaznaczam kontury dolnej krawędzi trawy.

Krok 2

kurs.h2.gif

Drugim krokiem będzie pogrubienie konturów. Wystarczy po prostu ponownie od niechcenia przejechać po pierwszych konturach i później ewentualnie poprawić drobne niedoskonałości.

Krok 3

kurs.h3.gif

Teraz wypełniam powstałe kształty. Używam dość jasnych kolorów, ponieważ będzie to grafika platformowa, a w takiej powinny dominować barwy jasne. "Trawę" robię trochę ciemniejszą od "gruntu", ponieważ zaraz ją rozjaśnię, podczas gdy "grunt" będzie cieniowany.

Krok 4

kurs.h4.gif

Krok czwarty to rozjaśnianie i cieniowanie. Do rozjaśnienia "trawy" używam koloru o dwa stopnie jaśniejszego, rysując przy górnej krawędzi poziomą kreskę, a pod nią kolejną, nieco ciemniejszą. Ciemniejszego koloru używam również do rozjaśnienia dolnych krawędzi "trawy". Podobnie postępuję z cieniowaniem "gruntu", tylko że teraz używam kolorów ciemniejszych od wyjściowego. Jeszcze tylko kilka poprawek, parę losowych ciemnych kropek na "gruncie" i kafelek gotowy.

A tak to wygląda w pomniejszeniu i skopiowaniu. Trudne? Nie!!! A wygląda nienajgorzej...

kurs.h5.gif

Gdy wstawimy do tego jeszcze jakiś krzaczek, bądź drzewo (wykorzystując tę samą metodę), jakieś tło, "przeszkadzajki" typu kamienie, czy jakiś mostek, możemy w niewielkim czasie, przy zużyciu niewielkiej ilości energii uzyskać efekt zbliżony do poniższego:

kurs.h9.gif
kurs.h13.gif
kursgotw.gif

Morał

Nie ma klikowców pozbawionych talentu graficznego, są tylko tacy, którzy tego talentu nie mogą w sobie odkryć. Nie bójcie się eksperymentować!!!

A tu dodatkowo mały gratis: biblioteka z tego typu grafiką platformową, zamieszczona niegdyś na Click Games Archive.

Zobacz też