Tworzenie grafiki do gry platformowej: Różnice pomiędzy wersjami
m |
m |
||
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{Ślimaczek|numer=1|adres=http:// | + | {{Ślimaczek|numer=1|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/kurs.htm}} |
{{artykuł|autor=pepe9donkey}} | {{artykuł|autor=pepe9donkey}} | ||
Linia 5: | Linia 5: | ||
==Krok 1== | ==Krok 1== | ||
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h1.gif}} |
Na początku biorę pusty "klocek" o wymiarach 32x32 i rysuję poziomą czarną linię na górze przyszłego obrazka. Poniżej od niechcenia zaznaczam kontury dolnej krawędzi trawy. | Na początku biorę pusty "klocek" o wymiarach 32x32 i rysuję poziomą czarną linię na górze przyszłego obrazka. Poniżej od niechcenia zaznaczam kontury dolnej krawędzi trawy. | ||
==Krok 2== | ==Krok 2== | ||
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h2.gif}} |
Drugim krokiem będzie pogrubienie konturów. Wystarczy po prostu ponownie od niechcenia przejechać po pierwszych konturach i później ewentualnie poprawić drobne niedoskonałości. | Drugim krokiem będzie pogrubienie konturów. Wystarczy po prostu ponownie od niechcenia przejechać po pierwszych konturach i później ewentualnie poprawić drobne niedoskonałości. | ||
==Krok 3== | ==Krok 3== | ||
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h3.gif}} |
Teraz wypełniam powstałe kształty. Używam dość jasnych kolorów, ponieważ będzie to grafika platformowa, a w takiej powinny dominować barwy jasne. "Trawę" robię trochę ciemniejszą od "gruntu", ponieważ zaraz ją rozjaśnię, podczas gdy "grunt" będzie cieniowany. | Teraz wypełniam powstałe kształty. Używam dość jasnych kolorów, ponieważ będzie to grafika platformowa, a w takiej powinny dominować barwy jasne. "Trawę" robię trochę ciemniejszą od "gruntu", ponieważ zaraz ją rozjaśnię, podczas gdy "grunt" będzie cieniowany. | ||
==Krok 4== | ==Krok 4== | ||
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h4.gif}} |
Krok czwarty to rozjaśnianie i cieniowanie. Do rozjaśnienia "trawy" używam koloru o dwa stopnie jaśniejszego, rysując przy górnej krawędzi poziomą kreskę, a pod nią kolejną, nieco ciemniejszą. Ciemniejszego koloru używam również do rozjaśnienia dolnych krawędzi "trawy". Podobnie postępuję z cieniowaniem "gruntu", tylko że teraz używam kolorów ciemniejszych od wyjściowego. Jeszcze tylko kilka poprawek, parę losowych ciemnych kropek na "gruncie" i kafelek gotowy. | Krok czwarty to rozjaśnianie i cieniowanie. Do rozjaśnienia "trawy" używam koloru o dwa stopnie jaśniejszego, rysując przy górnej krawędzi poziomą kreskę, a pod nią kolejną, nieco ciemniejszą. Ciemniejszego koloru używam również do rozjaśnienia dolnych krawędzi "trawy". Podobnie postępuję z cieniowaniem "gruntu", tylko że teraz używam kolorów ciemniejszych od wyjściowego. Jeszcze tylko kilka poprawek, parę losowych ciemnych kropek na "gruncie" i kafelek gotowy. | ||
A tak to wygląda w pomniejszeniu i skopiowaniu. Trudne? Nie!!! A wygląda nienajgorzej... | A tak to wygląda w pomniejszeniu i skopiowaniu. Trudne? Nie!!! A wygląda nienajgorzej... | ||
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h5.gif}} |
Gdy wstawimy do tego jeszcze jakiś krzaczek, bądź drzewo (wykorzystując tę samą metodę), jakieś tło, "przeszkadzajki" typu kamienie, czy jakiś mostek, możemy w niewielkim czasie, przy zużyciu niewielkiej ilości energii uzyskać efekt zbliżony do poniższego: | Gdy wstawimy do tego jeszcze jakiś krzaczek, bądź drzewo (wykorzystując tę samą metodę), jakieś tło, "przeszkadzajki" typu kamienie, czy jakiś mostek, możemy w niewielkim czasie, przy zużyciu niewielkiej ilości energii uzyskać efekt zbliżony do poniższego: | ||
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h9.gif}} |
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kurs.h13.gif}} |
− | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http:// | + | {{grafikax|opis=|pozycja=|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dane/kursgotw.gif}} |
==Morał== | ==Morał== | ||
Linia 32: | Linia 32: | ||
A tu dodatkowo mały gratis: biblioteka z tego typu grafiką platformową, zamieszczona niegdyś na [[CGA|Click Games Archive]]. | A tu dodatkowo mały gratis: biblioteka z tego typu grafiką platformową, zamieszczona niegdyś na [[CGA|Click Games Archive]]. | ||
− | *http:// | + | *http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/01/nr1/dodatki/biblioteka.zip |
==Zobacz też== | ==Zobacz też== | ||
*[[Tworzenie grafiki do gry platformowej (2)]] | *[[Tworzenie grafiki do gry platformowej (2)]] |
Aktualna wersja na dzień 17:55, 30 paź 2007
pepe9donkey
Wielu, nie tylko początkujących klikowców uważa, że nie ma za grosz talentu graficznego. Dzisiaj postaram się wam udowodnić, że nie mając talentu, a mając kilka wolnych minut, można narysować całkiem przyzwoitą grafikę platformową. Użyję edytora graficznego TGFa, ponieważ niczego więcej nam nie potrzeba.
Krok 1
Na początku biorę pusty "klocek" o wymiarach 32x32 i rysuję poziomą czarną linię na górze przyszłego obrazka. Poniżej od niechcenia zaznaczam kontury dolnej krawędzi trawy.
Krok 2
Drugim krokiem będzie pogrubienie konturów. Wystarczy po prostu ponownie od niechcenia przejechać po pierwszych konturach i później ewentualnie poprawić drobne niedoskonałości.
Krok 3
Teraz wypełniam powstałe kształty. Używam dość jasnych kolorów, ponieważ będzie to grafika platformowa, a w takiej powinny dominować barwy jasne. "Trawę" robię trochę ciemniejszą od "gruntu", ponieważ zaraz ją rozjaśnię, podczas gdy "grunt" będzie cieniowany.
Krok 4
Krok czwarty to rozjaśnianie i cieniowanie. Do rozjaśnienia "trawy" używam koloru o dwa stopnie jaśniejszego, rysując przy górnej krawędzi poziomą kreskę, a pod nią kolejną, nieco ciemniejszą. Ciemniejszego koloru używam również do rozjaśnienia dolnych krawędzi "trawy". Podobnie postępuję z cieniowaniem "gruntu", tylko że teraz używam kolorów ciemniejszych od wyjściowego. Jeszcze tylko kilka poprawek, parę losowych ciemnych kropek na "gruncie" i kafelek gotowy.
A tak to wygląda w pomniejszeniu i skopiowaniu. Trudne? Nie!!! A wygląda nienajgorzej...
Gdy wstawimy do tego jeszcze jakiś krzaczek, bądź drzewo (wykorzystując tę samą metodę), jakieś tło, "przeszkadzajki" typu kamienie, czy jakiś mostek, możemy w niewielkim czasie, przy zużyciu niewielkiej ilości energii uzyskać efekt zbliżony do poniższego:
Morał
Nie ma klikowców pozbawionych talentu graficznego, są tylko tacy, którzy tego talentu nie mogą w sobie odkryć. Nie bójcie się eksperymentować!!!
A tu dodatkowo mały gratis: biblioteka z tego typu grafiką platformową, zamieszczona niegdyś na Click Games Archive.