Titres: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
(odmortynizowanie klikipedii)
Linia 22: Linia 22:
 
==Sterowanie==
 
==Sterowanie==
 
Sterowanie odbywa się w całości myszą. Lewym przyciskiem myszy odpowiada za ustawienie klocka na wskazanym miejscu, prawy przycisk myszy powoduje obrót zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.
 
Sterowanie odbywa się w całości myszą. Lewym przyciskiem myszy odpowiada za ustawienie klocka na wskazanym miejscu, prawy przycisk myszy powoduje obrót zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.
 +
 
Klawiszem ESC można zapauzować lub zakończyć grę.
 
Klawiszem ESC można zapauzować lub zakończyć grę.
  

Wersja z 13:28, 24 lis 2006

Titres
Titres.jpg
gatunek gra logiczna
data wydania 2002
stworzone w The Games Factory
Multimedia Fusion
autor Marcin Otorowski
język polski
strona www brak
pobieranie morty.boo.pl/titres

Titres - darmowa gra logiczna, stworzona w The Games Factory a następnie skompilowana w Multimedia Fusion przez MOGAMES. Zasady gry w Titresa to inne podejście do zasad popularnej gry, jaką jest Tetris. Symbolicznie zmianę tę symbolizuje zamiana literek w nazwie gry.

Zasady gry

Titres nie jest klasycznym klonem Tetrisa:

  1. celem gracza nie jest posiadanie jak najmniejszej ilości zapełnionych linii na planszy. Celem Titresa jest bowiem zabudowanie ich wszystkich
  2. w Tetrisie klocki wybierane są losowo. W Titresie również, przy czym można je odrzucać (tryb budowniczego) lub nawet dobierać we własnym zakresie (tryb architekta)
  3. istnieje szereg detali różniące te gry (sterowanie, rozmiar planszy itp.)

Sterowanie

Sterowanie odbywa się w całości myszą. Lewym przyciskiem myszy odpowiada za ustawienie klocka na wskazanym miejscu, prawy przycisk myszy powoduje obrót zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.

Klawiszem ESC można zapauzować lub zakończyć grę.

Tryby gry

Do dyspozycji są dwa tryby gry - architekt i budowniczy. W obu celem jest zabudowanie WSZYSTKICH pól.

W trybie budowniczego klocki generowane są losowo, przy czym:

  • na poziomie łatwym można 6 razy wymienić klocek (klikając na ikonkę kosza a następnie wybierając z listy poniżej ten, który jest potrzebny), do dyspozycji jest również podgląd następnego klocka
  • na poziomie średnim można 3 razy wymienić klocek, do dyspozycji jest podgląd
  • na poziomie trudnym można tylko raz zmienić klocek, nie widać również podglądu.

W trybie architekta gracz na starcie otrzymuje pewną pulę klocków, których kolejność użycia dobiera sam, klikając na ikonkę z kształtem klocka. W zależności od poziomu:

  • na poziomie łatwym łączne pole klocków do dypozycji to ok. 110% powierzchni planszy
  • na poziomie średnim powierzchnia klocków stanowi ok. 105% planszy
  • na poziomie trudnym powierzchnia klocków jest równa powierzchni planszy

Niezależnie od poziomu trudności i trybu gry można również wybrać grę na planszy regularnej (kwadrat 14x14), czy też z "dziurami" (kwadrat 14x14 z lukami).

Ciekawostki

  • Soundtrack w grze pochodzi z gry Motorhead, wydanej przez Gremlin Interactive