Sne: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
(Programy)
m
 
(Nie pokazano 39 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{osoba|
 
{{osoba|
nick=RomanX|
+
nick=Sne|
imie=|
+
imie=Barbara|
wiek=18|
+
rocznik=1988|
www=http://nukesoft.xn.pl|
+
www=http://romanx.webd.pl/|
skad=Katowice|
+
skad=Espoo|
 
avatar=romanx.jpg|
 
avatar=romanx.jpg|
 
}}
 
}}
'''RomanX''' - twórca gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''Top-Down''' (z widokiem z góry).
+
'''Sne''' - twórczyni gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''top-down''' (z widokiem z góry, inaczej [[FPP]]).
  
Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założyciel. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]]. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]].
+
===Strony===
 +
W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz administrator [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założycielka. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]].
  
Twórca drugiej (aktualnej) edycji '''Klikipedii'''.
+
Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji '''Klikipedii'''.
 +
 
 +
===Zainteresowania===
 +
Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF-a]]. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. [[Atomowy Analizator Akustyczny|Atomowego Analizatora Akustycznego]] oraz gry [[Snajper]].
  
 
==Produkcje==
 
==Produkcje==
Linia 17: Linia 21:
 
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:
 
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:
  
* '''seria Hyper''' - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper [[3D]] to strzelanka z grafiką [[pseudo 3D]]. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony. Cała seria zaginęła i nie istnieje żadne ich źródło. Tworzone w latach 1999-2002.
+
* '''seria Hyper''' - '''Hyper 1''', '''Hyper 2''' to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. '''Hyper [[3D]]''' z 27 [[Listopad 2001|listopada 2001]] to strzelanka z grafiką [[pseudo 3D]]. '''Hyper 4''' miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 [[Marzec 2003|marca 2003]]. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
* '''Hyperion Wars''' - strzelanka kosmiczna Top-Down z elementami gry strategicznej z 2000 roku. Brak źródła.
+
* '''Hyperion Wars''' - strzelanka kosmiczna [[FPP]] z elementami gry strategicznej z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku.
* '''Projekt Theta''' - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo-3D, w której penetrujemy opuszczone tunele. Brak źródła.
+
* '''Projekt Theta''' - strzelanka z 2000 roku z grafiką [[pseudo 3D]], w której penetrujemy opuszczone tunele.
* '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 2000 roku. Brak źródła.
+
* '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku.
* '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego. Brak źródła.
+
* '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 [[Marzec 2002|marca 2002]], w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
* '''ION''' - strzelanka Top-Down z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro 1]]. Brak źródła.
+
* '''ION''' - strzelanka [[FPP]] z elementami RPG z [[Maj 2001|maja 2001]]. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro]].
* '''ION 2''' - strzelanka Top-Down z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION. Brak źródła.
+
* '''ION 2''' - strzelanka [[FPP]] z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami '''ION'''.
 +
 
 +
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
  
 
===Nowsze gry===
 
===Nowsze gry===
 
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
 
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
  
* [[Vectro 1]] - strzelanka Top-Down z 3 października 2001 na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
+
* [[Vectro]] - strzelanka [[FPP]] z [[Październik 2001|3 października 2001]] na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
* [[Alienz!]] - strzelanka Top-Down z 10 września 2005.
+
* [[Alienz!]] - strzelanka [[FPP]] z [[wrzesień 2005|10 września 2005]].
* [[Obcy: Ostateczna Eliminacja]] - strzelanka Top-Down z lutego 2002.
+
* [[Obcy: Ostateczna Eliminacja]] - strzelanka [[FPP]] z [[Listopad 2001|9 listopada 2001]].
* [[Chaos War]] - strategia zręcznościowa z 29 lipca 2005.
+
* [[Chaos War]] - strategia zręcznościowa z [[Lipiec 2005|29 lipca 2005]].
* [[Asteroid Fusion]] - klon Asteroids z 20 sierpnia 2005.
+
* [[Asteroid Fusion]] - klon Asteroids z [[Sierpień 2005|20 sierpnia 2005]].
* [[LagMasters]] - nietypowa strzelanka Top-Down dla 2 graczy z 5 lutego 2006.
+
* [[LagMasters]] - nietypowa strzelanka [[FPP]] dla 2 graczy z [[Luty 2006|5 lutego 2006]].
* [[Symbol]] - edukacyjna gra logiczna z 16 maja 2006.
+
* [[Symbol]] - edukacyjna gra logiczna z [[Maj 2006|16 maja 2006]].
* [[Snajper]] - zręcznościówka z 1 maja 2006.
+
* [[Snajper]] - zręcznościówka z [[Maj 2006|1 maja 2006]].
 +
* [[Świstak Kurier]] - zręcznościówka z [[Sierpień 2006|12 sierpnia 2006]].
 +
* [[Vectro 2|Vectro 2: Nemesis]] - będący w produkcji rozwinięty [[RPG]] w postaci [[Strzelanka#Strzelanka taktyczna|strzelanki taktycznej]].
 +
* [[Obcy 2: Powrót]] - dynamiczna strzelanka [[FPP]] z [[Czerwiec 2007|22 czerwca 2007]].
 +
* [[Eskorta]] - [[Strzelanka#Strzelanka przewijana|strzelanka przewijana]] z [[Luty 2008|28 lutego 2008]].
  
 
===Programy===
 
===Programy===
Linia 46: Linia 56:
 
* [[Atomowy Analizator Akustyczny]] - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z [[Kwiecień 2006|13 kwietnia 2006]].
 
* [[Atomowy Analizator Akustyczny]] - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z [[Kwiecień 2006|13 kwietnia 2006]].
 
* [[Nukonekt]] - program do sprawdzania połączenia internetowego z [[Czerwiec 2006|4 czerwca 2006]].
 
* [[Nukonekt]] - program do sprawdzania połączenia internetowego z [[Czerwiec 2006|4 czerwca 2006]].
 +
* [[AntyMoskit]] - program do odstraszania komarów za pomocą ultradźwięków z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]].
 +
* [[NameGen]] - generator fantastycznych nazw z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]].
 +
* [[Pinger]] - program testujący (pingujący) hosta z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]].
 +
* [[Zegarynka]] - program mówiący aktualny czas z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]].
 +
 +
===[[Silnik]]i i przykłady===
 +
Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony [[Nuke Soft]]u. Spora część z nich dotyczy [[AI]], niektóre z nich to:
 +
*'''MD5 + Input Box''' - generowanie i porównywanie sum [[String Parser|MD5]] do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie [[Window Object]] do pobierania danych od użytkownika.
 +
*'''Rejestr ''' - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z [[Registry object|rejestru]] systemowego Windows.
 +
*'''Konsola''' - konsola i interpreter poleceń.
 +
*'''Grawitacja+''' - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
 +
*'''Nobu HTTP''' - różne sposoby wykorzystania [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Nobu HTTP]]. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
 +
*'''Walki Grupowe''' - [[AI]] dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
 +
*'''Lag''' - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
 +
*'''Szukanie''' - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
 +
*'''Skin System''' - tzw. [[skórkowanie]] programu.
 +
*'''[[String Parser]]''' - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
 +
*'''Pong AI''' - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
 +
*'''Nakierowanie''' - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
 +
*'''Strzał+''' - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
 +
*'''[[Overlay Redux]]''' - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu ([[scrolling]]).
 +
*'''[[Zaawansowane AI]]''' - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
 +
*'''Animacja 360 stopni''' - jedno z zastosowań dodatku [[Active Picture]] ([[MMF]]).
 +
*'''Unik''' - przeciwnik do [[Strzelanka|strzelanki]] kosmicznej, który unika pocisków.
 +
*'''Omijanie''' - omijanie przeszkód przez AI.
 +
*'''Kąt''' - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
 +
*'''Cień''' - sposób zrobienia efektownego cienia w [[MMF]] (dzięki [[Active Picture]]).
 +
*'''Matrix''' - spowolnienie czasu.
 +
*'''Próżnia''' - efekt lotu w próżni.
 +
*'''DrawBullet''' - dwa z zastosowań dodatku [[Bullet Object]].
  
 
==Strony internetowe==
 
==Strony internetowe==
* [http://www.nukesoft.xn.pl Nuke Soft].
+
* [http://romanx.webd.pl/ Nuke Soft]
* [http://www.nukeboards.xn.pl NukeBoards].
+
* [http://romanx.webd.pl/nb/ NukeBoards]
* [http://www.ccn.xn.pl CCN - Twoje Centrum Dezinformacji].
+
* [http://romanx.webd.pl/klikipedia/ Klikipedia]
* [http://www.bronnacodzien.xn.pl Broń na codzień].
+
* [http://romanx.webd.pl/ct/ Centrum Tworzenia]
 +
* [http://romanx.webd.pl/ns/ Nuke-Szuk]
 +
* [http://romanx.webd.pl/kb/ Klikibaza]
 +
* [http://romanx.webd.pl/teksty/ Teksty autorskie]
 +
* [http://romanx.webd.pl/galerie/ Galerie twórczości]
 +
 
 +
==Zobacz też==
 +
*[[Nuke Soft]]
 +
*[[NukeBoards]]
 +
*[[Nuke-Szuk]]
 +
*[[Klikipedia]]
 +
*[[Klikibaza]]
 +
*[[CCN]]
 +
*[[Nuke Core]]
  
 
[[Kategoria:Twórcy gier w KNP]]
 
[[Kategoria:Twórcy gier w KNP]]
 
[[Kategoria:Twórcy gier w TGF]]
 
[[Kategoria:Twórcy gier w TGF]]
 
[[Kategoria:Twórcy gier w MMF]]
 
[[Kategoria:Twórcy gier w MMF]]

Aktualna wersja na dzień 18:55, 30 lip 2013

Sne
Romanx.jpg
imię Barbara
rocznik 1988
skąd Espoo
www http://romanx.webd.pl/

Sne - twórczyni gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).

Strony

W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz administrator CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założycielka. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards.

Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.

Zainteresowania

Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście TGF-a. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. Atomowego Analizatora Akustycznego oraz gry Snajper.

Produkcje

Starsze gry

Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:

  • seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
  • Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
  • Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
  • Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
  • Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
  • ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro.
  • ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.

Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.

Nowsze gry

Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:

Programy

Silniki i przykłady

Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:

  • MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
  • Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
  • Konsola - konsola i interpreter poleceń.
  • Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
  • Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
  • Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
  • Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
  • Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
  • Skin System - tzw. skórkowanie programu.
  • String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
  • Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
  • Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
  • Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
  • Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
  • Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
  • Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
  • Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
  • Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
  • Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
  • Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
  • Matrix - spowolnienie czasu.
  • Próżnia - efekt lotu w próżni.
  • DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.

Strony internetowe

Zobacz też