Sne: Różnice pomiędzy wersjami
(→Programy) |
m |
||
(Nie pokazano 39 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{osoba| | {{osoba| | ||
− | nick= | + | nick=Sne| |
− | imie=| | + | imie=Barbara| |
− | + | rocznik=1988| | |
− | www=http:// | + | www=http://romanx.webd.pl/| |
− | skad= | + | skad=Espoo| |
avatar=romanx.jpg| | avatar=romanx.jpg| | ||
}} | }} | ||
− | ''' | + | '''Sne''' - twórczyni gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''top-down''' (z widokiem z góry, inaczej [[FPP]]). |
− | Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego | + | ===Strony=== |
+ | W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz administrator [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założycielka. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]]. | ||
− | + | Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji '''Klikipedii'''. | |
+ | |||
+ | ===Zainteresowania=== | ||
+ | Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF-a]]. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. [[Atomowy Analizator Akustyczny|Atomowego Analizatora Akustycznego]] oraz gry [[Snajper]]. | ||
==Produkcje== | ==Produkcje== | ||
Linia 17: | Linia 21: | ||
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć: | Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć: | ||
− | * '''seria Hyper''' - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper [[3D]] to strzelanka z grafiką [[pseudo 3D]]. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony. Cała seria zaginęła | + | * '''seria Hyper''' - '''Hyper 1''', '''Hyper 2''' to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. '''Hyper [[3D]]''' z 27 [[Listopad 2001|listopada 2001]] to strzelanka z grafiką [[pseudo 3D]]. '''Hyper 4''' miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 [[Marzec 2003|marca 2003]]. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003. |
− | * '''Hyperion Wars''' - strzelanka kosmiczna | + | * '''Hyperion Wars''' - strzelanka kosmiczna [[FPP]] z elementami gry strategicznej z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku. |
− | * '''Projekt Theta''' - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo | + | * '''Projekt Theta''' - strzelanka z 2000 roku z grafiką [[pseudo 3D]], w której penetrujemy opuszczone tunele. |
− | * '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z | + | * '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku. |
− | * '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego | + | * '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 [[Marzec 2002|marca 2002]], w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego. |
− | * '''ION''' - strzelanka | + | * '''ION''' - strzelanka [[FPP]] z elementami RPG z [[Maj 2001|maja 2001]]. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro]]. |
− | * '''ION 2''' - strzelanka | + | * '''ION 2''' - strzelanka [[FPP]] z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami '''ION'''. |
+ | |||
+ | Niestety nie istnieją źródła powyższych gier. | ||
===Nowsze gry=== | ===Nowsze gry=== | ||
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć: | Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć: | ||
− | * [[Vectro | + | * [[Vectro]] - strzelanka [[FPP]] z [[Październik 2001|3 października 2001]] na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami. |
− | * [[Alienz!]] - strzelanka | + | * [[Alienz!]] - strzelanka [[FPP]] z [[wrzesień 2005|10 września 2005]]. |
− | * [[Obcy: Ostateczna Eliminacja]] - strzelanka | + | * [[Obcy: Ostateczna Eliminacja]] - strzelanka [[FPP]] z [[Listopad 2001|9 listopada 2001]]. |
− | * [[Chaos War]] - strategia zręcznościowa z 29 lipca 2005. | + | * [[Chaos War]] - strategia zręcznościowa z [[Lipiec 2005|29 lipca 2005]]. |
− | * [[Asteroid Fusion]] - klon Asteroids z 20 sierpnia 2005. | + | * [[Asteroid Fusion]] - klon Asteroids z [[Sierpień 2005|20 sierpnia 2005]]. |
− | * [[LagMasters]] - nietypowa strzelanka | + | * [[LagMasters]] - nietypowa strzelanka [[FPP]] dla 2 graczy z [[Luty 2006|5 lutego 2006]]. |
− | * [[Symbol]] - edukacyjna gra logiczna z 16 maja 2006. | + | * [[Symbol]] - edukacyjna gra logiczna z [[Maj 2006|16 maja 2006]]. |
− | * [[Snajper]] - zręcznościówka z 1 maja 2006. | + | * [[Snajper]] - zręcznościówka z [[Maj 2006|1 maja 2006]]. |
+ | * [[Świstak Kurier]] - zręcznościówka z [[Sierpień 2006|12 sierpnia 2006]]. | ||
+ | * [[Vectro 2|Vectro 2: Nemesis]] - będący w produkcji rozwinięty [[RPG]] w postaci [[Strzelanka#Strzelanka taktyczna|strzelanki taktycznej]]. | ||
+ | * [[Obcy 2: Powrót]] - dynamiczna strzelanka [[FPP]] z [[Czerwiec 2007|22 czerwca 2007]]. | ||
+ | * [[Eskorta]] - [[Strzelanka#Strzelanka przewijana|strzelanka przewijana]] z [[Luty 2008|28 lutego 2008]]. | ||
===Programy=== | ===Programy=== | ||
Linia 46: | Linia 56: | ||
* [[Atomowy Analizator Akustyczny]] - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z [[Kwiecień 2006|13 kwietnia 2006]]. | * [[Atomowy Analizator Akustyczny]] - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z [[Kwiecień 2006|13 kwietnia 2006]]. | ||
* [[Nukonekt]] - program do sprawdzania połączenia internetowego z [[Czerwiec 2006|4 czerwca 2006]]. | * [[Nukonekt]] - program do sprawdzania połączenia internetowego z [[Czerwiec 2006|4 czerwca 2006]]. | ||
+ | * [[AntyMoskit]] - program do odstraszania komarów za pomocą ultradźwięków z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]]. | ||
+ | * [[NameGen]] - generator fantastycznych nazw z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]]. | ||
+ | * [[Pinger]] - program testujący (pingujący) hosta z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]]. | ||
+ | * [[Zegarynka]] - program mówiący aktualny czas z [[Styczeń 2007|30 stycznia 2007]]. | ||
+ | |||
+ | ===[[Silnik]]i i przykłady=== | ||
+ | Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony [[Nuke Soft]]u. Spora część z nich dotyczy [[AI]], niektóre z nich to: | ||
+ | *'''MD5 + Input Box''' - generowanie i porównywanie sum [[String Parser|MD5]] do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie [[Window Object]] do pobierania danych od użytkownika. | ||
+ | *'''Rejestr ''' - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z [[Registry object|rejestru]] systemowego Windows. | ||
+ | *'''Konsola''' - konsola i interpreter poleceń. | ||
+ | *'''Grawitacja+''' - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier. | ||
+ | *'''Nobu HTTP''' - różne sposoby wykorzystania [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Nobu HTTP]]. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć. | ||
+ | *'''Walki Grupowe''' - [[AI]] dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników. | ||
+ | *'''Lag''' - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag. | ||
+ | *'''Szukanie''' - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu. | ||
+ | *'''Skin System''' - tzw. [[skórkowanie]] programu. | ||
+ | *'''[[String Parser]]''' - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem. | ||
+ | *'''Pong AI''' - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej. | ||
+ | *'''Nakierowanie''' - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze. | ||
+ | *'''Strzał+''' - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą. | ||
+ | *'''[[Overlay Redux]]''' - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu ([[scrolling]]). | ||
+ | *'''[[Zaawansowane AI]]''' - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg. | ||
+ | *'''Animacja 360 stopni''' - jedno z zastosowań dodatku [[Active Picture]] ([[MMF]]). | ||
+ | *'''Unik''' - przeciwnik do [[Strzelanka|strzelanki]] kosmicznej, który unika pocisków. | ||
+ | *'''Omijanie''' - omijanie przeszkód przez AI. | ||
+ | *'''Kąt''' - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu. | ||
+ | *'''Cień''' - sposób zrobienia efektownego cienia w [[MMF]] (dzięki [[Active Picture]]). | ||
+ | *'''Matrix''' - spowolnienie czasu. | ||
+ | *'''Próżnia''' - efekt lotu w próżni. | ||
+ | *'''DrawBullet''' - dwa z zastosowań dodatku [[Bullet Object]]. | ||
==Strony internetowe== | ==Strony internetowe== | ||
− | * [http:// | + | * [http://romanx.webd.pl/ Nuke Soft] |
− | * [http:// | + | * [http://romanx.webd.pl/nb/ NukeBoards] |
− | * [http:// | + | * [http://romanx.webd.pl/klikipedia/ Klikipedia] |
− | * [http:// | + | * [http://romanx.webd.pl/ct/ Centrum Tworzenia] |
+ | * [http://romanx.webd.pl/ns/ Nuke-Szuk] | ||
+ | * [http://romanx.webd.pl/kb/ Klikibaza] | ||
+ | * [http://romanx.webd.pl/teksty/ Teksty autorskie] | ||
+ | * [http://romanx.webd.pl/galerie/ Galerie twórczości] | ||
+ | |||
+ | ==Zobacz też== | ||
+ | *[[Nuke Soft]] | ||
+ | *[[NukeBoards]] | ||
+ | *[[Nuke-Szuk]] | ||
+ | *[[Klikipedia]] | ||
+ | *[[Klikibaza]] | ||
+ | *[[CCN]] | ||
+ | *[[Nuke Core]] | ||
[[Kategoria:Twórcy gier w KNP]] | [[Kategoria:Twórcy gier w KNP]] | ||
[[Kategoria:Twórcy gier w TGF]] | [[Kategoria:Twórcy gier w TGF]] | ||
[[Kategoria:Twórcy gier w MMF]] | [[Kategoria:Twórcy gier w MMF]] |
Aktualna wersja na dzień 18:55, 30 lip 2013
Sne | |
imię | Barbara |
rocznik | 1988 |
skąd | Espoo |
www | http://romanx.webd.pl/ |
Sne - twórczyni gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).
Spis treści
Strony
W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz administrator CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założycielka. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards.
Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.
Zainteresowania
Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście TGF-a. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. Atomowego Analizatora Akustycznego oraz gry Snajper.
Produkcje
Starsze gry
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:
- seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
- Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
- Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
- Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
- Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
- ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro.
- ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
Nowsze gry
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
- Vectro - strzelanka FPP z 3 października 2001 na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
- Alienz! - strzelanka FPP z 10 września 2005.
- Obcy: Ostateczna Eliminacja - strzelanka FPP z 9 listopada 2001.
- Chaos War - strategia zręcznościowa z 29 lipca 2005.
- Asteroid Fusion - klon Asteroids z 20 sierpnia 2005.
- LagMasters - nietypowa strzelanka FPP dla 2 graczy z 5 lutego 2006.
- Symbol - edukacyjna gra logiczna z 16 maja 2006.
- Snajper - zręcznościówka z 1 maja 2006.
- Świstak Kurier - zręcznościówka z 12 sierpnia 2006.
- Vectro 2: Nemesis - będący w produkcji rozwinięty RPG w postaci strzelanki taktycznej.
- Obcy 2: Powrót - dynamiczna strzelanka FPP z 22 czerwca 2007.
- Eskorta - strzelanka przewijana z 28 lutego 2008.
Programy
- WaVeR - odtwarzacz Audio CD z 15 stycznia 2003.
- Multi Audio Player - odtwarzacz muzyki (MP3, wav, mod, xm, naf itp.) z 8 sierpnia 2003.
- NukeDraw - program graficzny z 29 lipca 2004.
- Rozmiaromat - generator pustych plików i bomb dekompresyjnych z 8 maja 2004.
- NukeCPU - benchmark procesora z 5 lutego 2005.
- NAFc - konwerter muzyki do optymalnego formatu NAF (Nuke Audio File) z 2 marca 2006.
- Atomowy Analizator Akustyczny - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z 13 kwietnia 2006.
- Nukonekt - program do sprawdzania połączenia internetowego z 4 czerwca 2006.
- AntyMoskit - program do odstraszania komarów za pomocą ultradźwięków z 30 stycznia 2007.
- NameGen - generator fantastycznych nazw z 30 stycznia 2007.
- Pinger - program testujący (pingujący) hosta z 30 stycznia 2007.
- Zegarynka - program mówiący aktualny czas z 30 stycznia 2007.
Silniki i przykłady
Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:
- MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
- Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
- Konsola - konsola i interpreter poleceń.
- Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
- Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
- Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
- Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
- Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
- Skin System - tzw. skórkowanie programu.
- String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
- Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
- Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
- Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
- Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
- Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
- Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
- Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
- Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
- Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
- Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
- Matrix - spowolnienie czasu.
- Próżnia - efekt lotu w próżni.
- DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.
Strony internetowe
- Nuke Soft
- NukeBoards
- Klikipedia
- Centrum Tworzenia
- Nuke-Szuk
- Klikibaza
- Teksty autorskie
- Galerie twórczości