Sne: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
m (Strony internetowe)
Linia 9: Linia 9:
 
'''RomanX''' - twórca gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''top-down''' (z widokiem z góry, inaczej [[FPP]]).
 
'''RomanX''' - twórca gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''top-down''' (z widokiem z góry, inaczej [[FPP]]).
  
W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz admin [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założyciel. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]]. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]].
+
==Strony==
 +
W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz administrator [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założyciel. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]].
  
 
Twórca drugiej (aktualnej) edycji '''Klikipedii'''.
 
Twórca drugiej (aktualnej) edycji '''Klikipedii'''.
 +
 +
==Zainteresowania==
 +
Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]]. Studiuje fizykę. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistą. Ciekawi go także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. [[Atomowy Analizator Akustyczny|Atomowego Analizatora Akustycznego]] oraz gry [[Snajper]].
  
 
==Produkcje==
 
==Produkcje==
Linia 58: Linia 62:
  
 
===[[Silnik]]i i przykłady===
 
===[[Silnik]]i i przykłady===
Jest to twórca ponad pół setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony [[Nuke Soft]]u. Spora część z nich dotyczy [[AI]], niektóre z nich to:
+
Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony [[Nuke Soft]]u. Spora część z nich dotyczy [[AI]], niektóre z nich to:
 
*'''MD5 + Input Box''' - generowanie i porównywanie sum [[String Parser|MD5]] do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie [[Window Object]] do pobierania danych od użytkownika.
 
*'''MD5 + Input Box''' - generowanie i porównywanie sum [[String Parser|MD5]] do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie [[Window Object]] do pobierania danych od użytkownika.
 
*'''Rejestr ''' - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z [[Registry object|rejestru]] systemowego Windows.
 
*'''Rejestr ''' - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z [[Registry object|rejestru]] systemowego Windows.

Wersja z 07:46, 12 sie 2008

RomanX
Romanx.jpg
imię Bartosz
rocznik 1988
skąd Katowice
www http://romanx.webd.pl/

RomanX - twórca gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).

Strony

W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz administrator CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założyciel. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards.

Twórca drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.

Zainteresowania

Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście TGF'a. Studiuje fizykę. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistą. Ciekawi go także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. Atomowego Analizatora Akustycznego oraz gry Snajper.

Produkcje

Starsze gry

Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:

  • seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
  • Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
  • Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
  • Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
  • Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
  • ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro.
  • ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.

Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.

Nowsze gry

Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:

Programy

Silniki i przykłady

Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:

  • MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
  • Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
  • Konsola - konsola i interpreter poleceń.
  • Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
  • Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
  • Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
  • Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
  • Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
  • Skin System - tzw. skórkowanie programu.
  • String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
  • Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
  • Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
  • Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
  • Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
  • Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
  • Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
  • Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
  • Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
  • Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
  • Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
  • Matrix - spowolnienie czasu.
  • Próżnia - efekt lotu w próżni.
  • DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.

Strony internetowe

Zobacz też