Sne: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
(Programy)
m
Linia 7: Linia 7:
 
avatar=romanx.jpg|
 
avatar=romanx.jpg|
 
}}
 
}}
'''RomanX''' - twórca gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''Top-Down''' (z widokiem z góry).
+
'''RomanX''' - twórca gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''top-down''' (z widokiem z góry, inaczej [[FPP]]).
  
 
W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz admin [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założyciel. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]]. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]].
 
W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz admin [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założyciel. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]]. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]].
Linia 18: Linia 18:
  
 
* '''seria Hyper''' - '''Hyper 1''', '''Hyper 2''' to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. '''Hyper [[3D]]''' z 27 [[Listopad 2001|listopada 2001]] to strzelanka z grafiką [[pseudo 3D]]. '''Hyper 4''' miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 [[Marzec 2003|marca 2003]]. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
 
* '''seria Hyper''' - '''Hyper 1''', '''Hyper 2''' to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. '''Hyper [[3D]]''' z 27 [[Listopad 2001|listopada 2001]] to strzelanka z grafiką [[pseudo 3D]]. '''Hyper 4''' miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 [[Marzec 2003|marca 2003]]. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
* '''Hyperion Wars''' - strzelanka kosmiczna Top-Down z elementami gry strategicznej z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku.
+
* '''Hyperion Wars''' - strzelanka kosmiczna [[FPP]] z elementami gry strategicznej z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku.
 
* '''Projekt Theta''' - strzelanka z 2000 roku z grafiką [[pseudo 3D]], w której penetrujemy opuszczone tunele.
 
* '''Projekt Theta''' - strzelanka z 2000 roku z grafiką [[pseudo 3D]], w której penetrujemy opuszczone tunele.
 
* '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku.
 
* '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku.
 
* '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 [[Marzec 2002|marca 2002]], w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
 
* '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 [[Marzec 2002|marca 2002]], w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
* '''ION''' - strzelanka Top-Down z elementami RPG z [[Maj 2001|maja 2001]]. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro 1]].
+
* '''ION''' - strzelanka [[FPP]] z elementami RPG z [[Maj 2001|maja 2001]]. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro 1]].
* '''ION 2''' - strzelanka Top-Down z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami '''ION'''.
+
* '''ION 2''' - strzelanka [[FPP]] z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami '''ION'''.
  
 
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
 
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
Linia 30: Linia 30:
 
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
 
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
  
* [[Vectro 1]] - strzelanka Top-Down z [[Październik 2001|3 października 2001]] na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
+
* [[Vectro 1]] - strzelanka [[FPP]] z [[Październik 2001|3 października 2001]] na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
* [[Alienz!]] - strzelanka Top-Down z [[wrzesień 2005|10 września 2005]].
+
* [[Alienz!]] - strzelanka [[FPP]] z [[wrzesień 2005|10 września 2005]].
* [[Obcy: Ostateczna Eliminacja]] - strzelanka Top-Down z [[Listopad 2001|9 listopada 2001]].
+
* [[Obcy: Ostateczna Eliminacja]] - strzelanka [[FPP]] z [[Listopad 2001|9 listopada 2001]].
 
* [[Chaos War]] - strategia zręcznościowa z [[Lipiec 2005|29 lipca 2005]].
 
* [[Chaos War]] - strategia zręcznościowa z [[Lipiec 2005|29 lipca 2005]].
 
* [[Asteroid Fusion]] - klon Asteroids z [[Sierpień 2005|20 sierpnia 2005]].
 
* [[Asteroid Fusion]] - klon Asteroids z [[Sierpień 2005|20 sierpnia 2005]].
* [[LagMasters]] - nietypowa strzelanka Top-Down dla 2 graczy z [[Luty 2006|5 lutego 2006]].
+
* [[LagMasters]] - nietypowa strzelanka [[FPP]] dla 2 graczy z [[Luty 2006|5 lutego 2006]].
 
* [[Symbol]] - edukacyjna gra logiczna z [[Maj 2006|16 maja 2006]].
 
* [[Symbol]] - edukacyjna gra logiczna z [[Maj 2006|16 maja 2006]].
 
* [[Snajper]] - zręcznościówka z [[Maj 2006|1 maja 2006]].
 
* [[Snajper]] - zręcznościówka z [[Maj 2006|1 maja 2006]].

Wersja z 19:44, 13 lut 2007

RomanX
Romanx.jpg
imię
rocznik 1988
skąd Katowice
www http://nukesoft.xn.pl

RomanX - twórca gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).

W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz admin CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założyciel. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście TGF'a.

Twórca drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.

Produkcje

Starsze gry

Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:

  • seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
  • Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
  • Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
  • Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
  • Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
  • ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro 1.
  • ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.

Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.

Nowsze gry

Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:

Programy

Silniki i przykłady

Jest to twórca ponad pół setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:

  • MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
  • Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
  • Konsola - konsola i interpreter poleceń.
  • Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
  • Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
  • Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
  • Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
  • Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
  • Skin System - tzw. skórkowanie programu.
  • String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
  • Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
  • Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
  • Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
  • Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
  • Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
  • Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
  • Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
  • Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
  • Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
  • Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
  • Matrix - spowolnienie czasu.
  • Próżnia - efekt lotu w próżni.
  • DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.

Strony internetowe

Zobacz też