Snajper/Recenzja

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Slimaczek.jpg
Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z 6. numeru Ślimaczka (zobacz oryginalny artykuł).


Snajper
Snajper.jpg
gatunek celowniczek
data wydania maj 2006
stworzone w The Games Factory
autor RomanX
język polski
strona www Nuke Soft
pobieranie pobierz

Uważasz, że jesteś precyzyjny i opanowany? Na pewno? Z tym drugim może być kłopot, jeżeli miałeś już związek z TGFem . A teraz na serio. Możesz sprawdzić swoje umiejętności używania broni nie tylko na strzelnicy. Sprawdź swój refleks, dokładność i... słuch dzięki grze "Snajper".

Ogólnie o grze

Użyję tu bardzo ostatnio kontrowersyjnego słowa. Minigra polega na bacznym nasłuchiwaniu, skąd pochodzi dźwięk strzału, celowaniu w tamto miejsce i również oddaniu strzału. Musimy zestrzelić snajpera, którego nie widać! Dlatego wymagane do tej gry są głośniki stereo, a najlepiej słuchawki. Za zabicie snajpera otrzymujemy sporopunktów, za spłoszenie – znacznie mniej. Gra utrudniona jest dopracowaniem (to zaleta). Wiadomo przecież, że z karabinu snajperskiego nie wydobędziemy serii oraz, że zmiana magazynka również trochę trwa. Mamy dwie minuty na zdobycie jak największej ilości punktów.

Oprawa graficzna

Grafika prezentuje się bardzo dobrze. Co prawda jej elementów jest niewiele, ale są za to wykonane z najwyższą starannością. W menu mamy ładny, czerwony interface, od razu dzięki niemu wiemy co w grze będziemy robić. Grafika podczas samej rozgrywki również wypada nie gorzej. Przeniesieni zostajemy w ładne miejsce, głównym elementem planszy jest zdjęcie. Autor postarał się, byśmy wczuli się w rolę snajpera. W tym celu mocno ograniczył pole widoczności. Gra dopracowana jest również pod tym względem, że zostały wzięte pod uwagę niedoskonałości ludzkie. Celownik cały czas drga, a po strzale trzęsie się jeszcze bardziej dzięki sile odrzutu. Można też strzelać nie tylko do snajpera . Za niektóre "inne" cele również można zarobić.

Muzyka i dźwięki

Muzyka występuje tylko w menu. Zresztą nie ma się co dziwić – w grze właściwej bardzo by przeszkadzała. W końcu który snajper słucha mp3, gdy mierzy do swojej ofiary? Oprócz muzyki słychać również oddalony szum bitewny, swoją drogą bardzo klimatyczny. Dźwięki dopasowane są bardzo dobrze, nie ma mowy o bibliotekach. Pragnę również zaznaczyć, że system stereo sprawuje się świetnie, gdyż obejmuje zarówno nasz strzał, jak i wroga. To porównanie przesunięcia dźwięku w przestrzeni jest bardzo pomocne przy "celowaniu".

Podsumowanie

Gra się bardzo przyjemnie, jeżeli można tak nazwać zabijanie ludzi . Gra jest dopieszczona w najdrobniejszych szczegółach, jednak niektórym może zbrzydnąć po kilku rundkach, gdyż nie ma tu zbyt wiele urozmaiceń (w ogóle jakieś są?). Ogólnie "Snajper" to gra dobra na pojedynek strzelecki na punkty z kolegą. Polecam zagranie na porządnych kolumnach .

Galeria