Skórka

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Skórka (ang. skin) - wizualny interfejs programu lub strony internetowej, dużo rzadziej - gry. Określa ona wygląd, rozmiar i układ tła, przycisków, tekstów, nagłówków itp.

Stosowana jest najczęściej w programach typu odtwarzacze plików multimedialnych, komunikatory lub przeglądarki z powodu częstego ich oglądania i zwracania uwagi na ich wygląd.

Skórki występują też w systemach operacyjnych wyposażonych w GUI (Graphical User Interface - graficzną powłokę użytkownika), np. Microsoft (C) Windows (R).

Najczęściej użytkownik ma kilka różnych skórek do wyboru, a w przypadku programów może je także wykonać samodzielnie lub pobrać z Internetu.

Tworzenie mechanizmu skórkowania w MMF

Skórkę w MMF wykonać można łatwo przez użycie takich obiektów jak Active System Box i Background System Box, które umożliwiają zmianę ich poszczególnych fragmentów na dowolny kolor w formacie RGB.

Wystarczy, że użytkownik wybierze np. plik INI zawierający własności tych kolorów, a następnie zostaną z niego one wczytane i już aplikacja posiada najprostszy wybór skórek. Można oczywiście definiować także ich rozmiary, czcionki, ładować różne obrazki itp.

Linki zewnętrzne

Skin System - przykładowy mechanizm skórkowania w MMF autorstwa RomanX'a.