Scrolling ekranu tylko w jedną stronę

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 00:24, 21 lis 2006 autorstwa Morty (dyskusja | edycje)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Plooscva

Ten artykuł pokaże, jak zrobić scrolling tylko w jedną stronę (taki, jaki jest np. w Super Mario). Idea jest następująca: bohater może iść w prawo, ale zatrzyma się gdy będzie chciał opuścić pole widzenia z lewej strony. Zacznijmy.

Niezbędne obiekty

Obiekty:

  • ActiveA.gif Obiekty aktywny ze sterowaniem platformowym. Nazwij go (P)
  • EZ-counter.png Licznik o nazwie (S)
  • ActiveB.gif Obiekt aktywny o rozmiarach 32,480. 480 to wysokosc okna. Nazwij go (O)
  • Pole planszy o wysokosci rozmiaru okna i szerokosci okolo 2000

A więc przejdźmy do kodu:

Zdarzenia

Jeżeli postać opuszcza teren gry to zatrzymaj ją: 1. (P) Leaves the play area - (P) Stop Jezeli pozycja gracza jest wieksza niz wartosc licznika to ustaw wartosc licznika na pozycje gracza 2. X Position of (P) > Value (S) - (S) Set Counter to Posotion of (P) Jezeli wartosc licznika jest mniejsca niz 1680 to ustaw pozycje (O). Te zdazenie jest limitowane do pewnej pozycji poniewaz gdy dojdziemy do konca plansza wtedy (O) sie pokaze na srodku planszy a przeciez nie chcemy abysmy nie mogli przejsc przez srodek planszy. 1680 to jak daleko koniec planszy odjac szerokosc okna plus szerokosc (O) 3. (S) < 1680 - (O) X Position set to (S) value - 352 Gdy dochodzi do tego ze gracz koliduje z (O) to wtedy gracz sie zatrzyma. (O) zawsze bedzie za lew krawedzia ekranu. 4. (P) Collides with (O) - (P) Stop

Uwaga

Autor prosi o zamieszczenie na liście autorów gry w wypadku użycia zawarteog w artykule kodu.