Scrolling ekranu tylko w jedną stronę: Różnice pomiędzy wersjami
(→Zdarzenia) |
|||
Linia 57: | Linia 57: | ||
{{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=|zawartosc= | {{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=|zawartosc= | ||
− | {{Zdarzenie|nr= | + | {{Zdarzenie|nr=4| |
warunki= | warunki= | ||
{{warunek|tresc={{Obiekt|A}} collides with {{Obiekt|B}}}} | {{warunek|tresc={{Obiekt|A}} collides with {{Obiekt|B}}}} |
Wersja z 00:33, 21 lis 2006
Plooscva
Ten artykuł pokaże, jak zrobić scrolling tylko w jedną stronę (taki, jaki jest np. w Super Mario). Idea jest następująca: bohater może iść w prawo, ale zatrzyma się gdy będzie chciał opuścić pole widzenia z lewej strony. Zacznijmy.
Niezbędne obiekty
- Obiekty aktywny ze sterowaniem platformowym
- Licznik
- Obiekt aktywny o rozmiarach 32,480. 480 to wysokosc okna
- Pole planszy o wysokosci rozmiaru okna i szerokosci okolo 2000
A więc przejdźmy do kodu:
Zdarzenia
Jeżeli postać opuszcza teren gry to zatrzymaj ją:
N | Zdarzenia |
1 |
Jeżeli pozycja gracza jest większa niż wartość licznika, to ustaw wartość licznika na pozycję gracza :
Jeżeli wartość licznika jest mniejsca niż 1680 to ustaw pozycję . To zdarzenie jest limitowane do pewnej pozycji, ponieważ gdy dojdziemy do końca planszy wtedy się pokaże na środku planszy, a przecież nie chcemy, abyśmy nie mogli przejść przez środek planszy. 1680 to jak daleko koniec planszy odjąć szerokość okna plus szerokość
Gdy dochodzi do tego, że gracz koliduje z to wtedy gracz się zatrzyma. zawsze będzie za lewą krawedzią ekranu
Uwaga
Autor prosi o zamieszczenie na liście autorów gry w wypadku użycia zawarteog w artykule kodu.