Scrolling ekranu tylko w jedną stronę: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Linia 3: Linia 3:
  
 
==Niezbędne obiekty==
 
==Niezbędne obiekty==
*{{Obiekt|A}} Obiekty aktywny ze sterowaniem platformowym. Nazwij go (P)
+
*{{Obiekt|A}} Obiekty aktywny ze sterowaniem platformowym
*{{EZ/Counter}} Licznik o nazwie (S)
+
*{{EZ/Counter}} Licznik
*{{Obiekt|B}} Obiekt aktywny o rozmiarach 32,480. 480 to wysokosc okna. Nazwij go (O)
+
*{{Obiekt|B}} Obiekt aktywny o rozmiarach 32,480. 480 to wysokosc okna
 
*Pole planszy o wysokosci rozmiaru okna i szerokosci okolo 2000
 
*Pole planszy o wysokosci rozmiaru okna i szerokosci okolo 2000
  
Linia 12: Linia 12:
 
==Zdarzenia==
 
==Zdarzenia==
 
Jeżeli postać opuszcza teren gry to zatrzymaj ją:
 
Jeżeli postać opuszcza teren gry to zatrzymaj ją:
1. (P) Leaves the play area - (P) Stop
+
 
Jezeli pozycja gracza jest wieksza niz wartosc licznika to ustaw wartosc licznika na pozycje gracza  
+
{{Zdarzenie/Tabelka_n|naglowek=Kod do edytora zdarzeń|zawartosc=
2. X Position of (P) > Value (S) - (S) Set Counter to Posotion of (P)
+
Jezeli wartosc licznika jest mniejsca niz 1680 to ustaw pozycje (O). Te zdazenie jest limitowane do pewnej pozycji poniewaz gdy dojdziemy do konca plansza wtedy (O) sie pokaze na srodku planszy a przeciez nie chcemy abysmy nie mogli przejsc przez srodek planszy. 1680 to jak daleko koniec planszy odjac szerokosc okna plus szerokosc (O)  
+
{{Zdarzenie|nr=1|
3. (S) < 1680 - (O) X Position set to (S) value - 352  
+
warunki=
Gdy dochodzi do tego ze gracz koliduje z (O) to wtedy gracz sie zatrzyma. (O) zawsze bedzie za lew krawedzia ekranu.
+
{{warunek|tresc={{Obiekt|A}} leaves the play arena}}
4. (P) Collides with (O) - (P) Stop
+
|
 +
akcje=
 +
{{akcja|tresc={{Obiekt|B}} stop}}
 +
|
 +
}}
 +
}}
 +
 
 +
Jeżeli pozycja gracza jest większa niż wartość licznika, to ustaw wartość licznika na pozycję gracza :
 +
 
 +
{{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=|zawartosc=
 +
 +
{{Zdarzenie|nr=2|
 +
warunki=
 +
{{warunek|tresc={{Obiekt|A}} X position > Value {{EZ/Counter}}}}
 +
|
 +
akcje=
 +
{{akcja|tresc={{EZ/Counter}} set counter to position of {{Obiekt|A}}}}
 +
|
 +
}}
 +
}}
 +
 
 +
Jeżeli wartość licznika jest mniejsca niż 1680 to ustaw pozycję {{Obiekt|B}}. To zdarzenie jest limitowane do pewnej pozycji, ponieważ gdy dojdziemy do końca planszy wtedy {{Obiekt|B}} się pokaże na środku planszy, a przecież nie chcemy, abyśmy nie mogli przejść przez środek planszy. 1680 to jak daleko koniec planszy odjąć szerokość okna plus szerokość {{Obiekt|B}}
 +
 
 +
{{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=|zawartosc=
 +
   
 +
{{Zdarzenie|nr=3|
 +
warunki=
 +
{{warunek|tresc={{EZ/Counter}} < 1680}}
 +
|
 +
akcje=
 +
{{akcja|tresc={{Obiekt|B}} X position set to Value({{EZ/Counter}}) - 352}}
 +
|
 +
}}
 +
}}
 +
 
 +
Gdy dochodzi do tego, że gracz koliduje z {{Obiekt|B}} to wtedy gracz się zatrzyma. {{Obiekt|B}} zawsze będzie za lewą krawedzią ekranu
 +
 
 +
{{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=|zawartosc=
 +
 +
{{Zdarzenie|nr=3|
 +
warunki=
 +
{{warunek|tresc={{Obiekt|A}} collides with {{Obiekt|B}}}}
 +
|
 +
akcje=
 +
{{akcja|tresc={{Obiekt|A}} stop}}
 +
|
 +
}}
 +
}}
  
 
==Uwaga==
 
==Uwaga==

Wersja z 00:32, 21 lis 2006

Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Plooscva

Ten artykuł pokaże, jak zrobić scrolling tylko w jedną stronę (taki, jaki jest np. w Super Mario). Idea jest następująca: bohater może iść w prawo, ale zatrzyma się gdy będzie chciał opuścić pole widzenia z lewej strony. Zacznijmy.

Niezbędne obiekty

  • ActiveA.gif Obiekty aktywny ze sterowaniem platformowym
  • EZ-counter.png Licznik
  • ActiveB.gif Obiekt aktywny o rozmiarach 32,480. 480 to wysokosc okna
  • Pole planszy o wysokosci rozmiaru okna i szerokosci okolo 2000

A więc przejdźmy do kodu:

Zdarzenia

Jeżeli postać opuszcza teren gry to zatrzymaj ją:

Kod do edytora zdarzeń
N Zdarzenia
1
+ ActiveA.gif leaves the play arena
ActiveB.gif stop

Jeżeli pozycja gracza jest większa niż wartość licznika, to ustaw wartość licznika na pozycję gracza :

2
+ ActiveA.gif X position > Value EZ-counter.png
EZ-counter.png set counter to position of ActiveA.gif

Jeżeli wartość licznika jest mniejsca niż 1680 to ustaw pozycję ActiveB.gif. To zdarzenie jest limitowane do pewnej pozycji, ponieważ gdy dojdziemy do końca planszy wtedy ActiveB.gif się pokaże na środku planszy, a przecież nie chcemy, abyśmy nie mogli przejść przez środek planszy. 1680 to jak daleko koniec planszy odjąć szerokość okna plus szerokość ActiveB.gif

3
+ EZ-counter.png < 1680
ActiveB.gif X position set to Value(EZ-counter.png) - 352

Gdy dochodzi do tego, że gracz koliduje z ActiveB.gif to wtedy gracz się zatrzyma. ActiveB.gif zawsze będzie za lewą krawedzią ekranu

3
+ ActiveA.gif collides with ActiveB.gif
ActiveA.gif stop

Uwaga

Autor prosi o zamieszczenie na liście autorów gry w wypadku użycia zawarteog w artykule kodu.