Rzut izometryczny: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
m (przyklady)
Linia 6: Linia 6:
 
* [[Siup]] autorstwa [[pepe9donkey]]
 
* [[Siup]] autorstwa [[pepe9donkey]]
 
* [[Village Builder]] autorstwa [[Jakim]]a
 
* [[Village Builder]] autorstwa [[Jakim]]a
 +
* [[Osada]] autorstwa [[Kamil]]a
 
* [http://www.create-games.com/download.asp?id=5483 Rand0mness] autorstwa Snerlin'a
 
* [http://www.create-games.com/download.asp?id=5483 Rand0mness] autorstwa Snerlin'a
  

Wersja z 13:10, 4 lis 2006

Ograniczenie rzutu izometrycznego - niebieska kulka jest wyżej, ale identyczne skrócenie perspektywistyczne sprawia wrażenie, że jest na takim samym poziomie, jak kulka czerwona.

Rzut izometryczny to odwzorowanie przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyznę, będące jedym z rodzajów rzutu równoległego. Charakteryzuje się tym, że kąt pomiędzy wszystkimi rzutowanymi osiami jest ten sam, co sprawia, że skrócenie perspektywiczne każdej z osi jest takie samo.

Przykłady gier klikowych w rzucie izometrycznym:



Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.