Rozdzielczość

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Rozdzielczość ekranu - jeden z parametrów trybu wyświetlania obrazu, określający ilość pikseli wyświetlanych na ekranie w bieżącym trybie pracy monitora komputerowego lub innego wyświetlacza, którego obraz budowany jest z pikseli. Rozdzielczość wyraża się w postaci ilości pikseli w poziomie i w pionie.

Obecnie najczęściej używaną rozdzielczością jest 1024x768, jednak w praktyce każdy może mieć inną, a dobrą praktyką jest tworzenie gier, działających i wyglądających prawidłowo w rozdzielczości 800x600.

Alternatywą dla wymuszonej rozdzielczości jest wymuszanie skalowania obrazu, w celu wypełnienia dostępnego obszaru roboczego okna, lub zmiana rozdzielczości ekranu na czas trwania gry. Programy klikowe nie posiadają wbudowanej możliwości zmiany rozdzielczości, możliwość tą oferuje rozszerzenie do TGF/MMF - Display Properties.

Artykuł ten zawiera udostępnione na licencji GNU FDL treści pochodzące w pierwotnej wersji z artykułu Rozdzielczość_ekranu w Wikipedii. Lista autorów.