Omenski

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Omenski - wieloletni twórca gier klikowych w programach KNP i TGF. W klikach rozpoczął działalność w okolicach przełomu 1998/1999. Tworzy głównie strzelanki, gry platformowe a także gry edukacyjne. Chwilowo redaktor Fabryki Gier.

Prywatnie mąż Saturianki, ojciec Mikołaja i brat BROO.

Twórczość starsza (KNP)

  • Obywatel RP - pierwsza większa ukończona gra autora. Jest to głównie platformówka z elementami strzelanki.
  • Wyzwanie niebezpieczeństwa - strzelanka, w której tępimy wrogich nam żołnierzy.
  • Szczęki - bardzo długa platformówka, w której poruszamy się szczękami zjadającymi wszystko co stanie na ich drodze.
  • Zymen - fabularna kosmiczna strzelanka, w której naszym celem jest odzyskanie niepodległości przez tytułowych Zymenów.
  • Statek - zrzucamy beczki na łodzie podwodne i je zatapiamy. Podobną grę widział pewnie niejeden.
  • Pogromca Zagłady (jako pomocnik) - RPG pisany razem z BROO.

Twórczość nowsza (TGF)

  • Żołnierz - gra wysłana na Ogólnopolski Konkurs Dla Młodych Informatyków i Webmasterów do kategorii "Najlepsza gra komputerowa" (rok 2001). Grafika wykonana po większości przy użyciu kamery. W roli głównej autor :). Strzelamy do wszystkich, ale przede wszystkim mamy nie dać się zabić.
  • Nocna misja - gra wysłana na Ogólnopolski Konkurs Dla Młodych Informatyków i Webmasterów do kategorii "Najlepsza gra komputerowa" (rok 2001). Zdobyła II miejsce (I nie zostało przydzielone). Jest to prosta i szybka strzelanka, w której sterujemy helipoterem. Mamy do wyboru 3 bronie, przed nami stoi 10 misji i kilka typów przeciwników.
  • Ochrona przeciwlotnicza - prosta gra mająca za zadanie ćwiczenie posługiwania się myszą.
  • Statek 2 - rozbudowana wersja gry Statek z wewnętrznym edytorem.
  • Zymen 2 - strzelanka, kontynuacja pierwszej części.
  • Nocna misja 2 - dłuższa i bardziej rozbudowana druga część gry Nocna misja
  • Helikopter: nocna misja - strzelanka, tym razem naszym głównym celem jest ratowanie ludzi, a nie niszczenie wszystkiego.
  • Ochrona przeciwlotnicza 2 - poprawiona i rozbudowana wersja Ochrony przeciwlotniczej. Poprawiona trudność.
  • Zapamiętaj! - gra polegająca na zapamiętywaniu coraz większych i bardziej skomplikowanych obrazów.
  • Licznik (gra) - gra wymuszająca szybkie liczenie.
  • Spostrzegawczość - gra inspirowana książką "Podręcznik szybkiego czytania". Polega na błyskawicznym zczytywaniu coraz dłuższych ciągów cyfr.
  • Rozbitek (jako główny koder) - Rozbudowana gra platformowa. Wcielamy się w rozbitka-ufoludka, który kompletuje sprzęt by naprawić swój spodek :)
  • Ostatnia chwila - gra zręcznościowa. Celem gry jest utrzymanie się jak najdłużej przy życiu (możemy zostać zabrani przez aniołka albo wpaść w ognie piekielne). Dodatkowym atrybutem jest możliwość zmiany naprawdę wielu parametrów gry.

Przykłady

  • Edytor etapów
  • Multinakładanie
  • Licznik z obiektów tła
  • Rysowanie myszą
  • Strzelanie w 360 kierunkach

Poza klikami zajmuje się m.in. programowaniem w C/C++/C#.

Rozszerzenia

  • Tablica - proste rozszerzenie działające pod TGF/CNC umożliwiające działanie na tablicach, jest to bardzo zredukowana wersja rozszerzenia dynamic array.
  • Tablica globalna - proste rozszerzenie umożliwiające obiektowi deklarowanie dowolnej liczby tablic globalnych, z których może korzystać (wystarczy 1 obiekt rozszerzenia na dowolną liczbę tablic).