Odliczanie w GM

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 11:17, 21 lis 2006 autorstwa Morty (dyskusja | edycje)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Balon93

Artykuł ten pokazuje, jak można zrobić odliczanie w GM - bardzo przydatne w grach na czas. Zaczynamy!

Realizacja

Tworzymy OBJECT o nazwie np. licz_object.

W nim tworzymy CREATE i piszemy kod:

global.licznik=0 // na początku etapu licznik ustawia się na zero

Potem tworzymy STEP i w nim piszemy kod:

global.licznik+=1 // do licznika co każdy STEP dodaje się jeden 
if global.licznik=room_speed*5 // może tu być dowolna liczba 
{ 
  game_end() // tu możesz napisać dowolną komendę gdy licznik będzie równy 5 
} 

I teraz w ROOMS tworzymy nowy pokój, umieszczamy licz_object i możemy uruchomić grę.

Wyjaśnienia dla początkujących

  • if - to znaczy po ang. jeżeli.
  • global - jeżeli napiszemy go przed danym kodem będzie stosowany we wszystkich obiektach (zmienne lokalne, przed którymi nie ma global będą działać w tym samym obiekcie).

I na tym koniec.

informacje na temat funkcji, użytych w artykule: game_end()